Σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση ένταξης νησιωτικών δήμων στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων», που εντάσσεται στον άξονα «Παροχή πόσιμου νερού και διαχείριση υδάτων» του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του ΥΠΕΝ.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Δωδεκανήσων, Γιάννης Παππάς και Μανώλης Κόνσολας, Μαγνησίας, Χρήστος Τριαντόπουλος και Χρήστος Μπουκώρος, Ζακύνθου, Διονύσης Ακτύπης, και Ηρακλείου Κρήτης, Λευτέρης Αυγενάκης.
Συμμετείχαν επίσης οι δήμαρχοι Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός, Αμοργού, Λευτέρης Καραΐσκος, Σκοπέλου, Σταμάτης Περίσσης, Αλοννήσου, Παναγιώτης Αναγνώστου, Ζακύνθου, Γιώργος Στασινόπουλος, Βιάννου, Παύλος Μπαριτάκης και Λέρου, Τιμόθεος Κωττάκης. Παρεμβάσεις μέσω τηλεδιάσκεψης πραγματοποίησαν οι δήμαρχοι Ρόδου, Αλέξανδρος Κολιάδης, και Αστυπάλαιας, Νίκος Κομηνέας. Παρών ήταν και ο γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του ΥΠΕΝ, Πέτρος Βαρελίδης.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτεί δέκα έργα σε εννέα νησιωτικούς δήμους, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος είναι η βελτίωση των συνθηκών ύδρευσης μέσω επισκευής και αναβάθμισης δικτύων, μείωσης διαρροών και ενίσχυσης της υδροδότησης περιοχών που αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας.
Έργα σε νησιωτικούς δήμους
Στις Κυκλάδες, βελτιώνονται τα δίκτυα ύδρευσης στη Νάξο και κατασκευάζεται νέα δεξαμενή ύδρευσης στην Αμοργό.
Στα Δωδεκάνησα, προβλέπεται εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης στην Αστυπάλαια, αναβάθμιση και κατασκευή δικτύων ύδρευσης στη Ρόδο και δημιουργία νέων μονάδων αφαλάτωσης με τα συνοδά έργα στη Λέρο.
Στις Σποράδες, αναβαθμίζονται τα δίκτυα ύδρευσης στη Σκόπελο και εκτελούνται υποστηρικτικά έργα αφαλατώσεων στην Αλόννησο.
Στα Επτάνησα, προβλέπεται η εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας πόσιμου νερού στη Ζάκυνθο.
Στην Κρήτη, αναβαθμίζονται τα δίκτυα ύδρευσης στη Βιάννο, ενισχύοντας την επάρκεια υδροδότησης της περιοχής.
Δήλωση του υπουργού Σταύρου Παπασταύρου
Μετά την υπογραφή, ο υπουργός τόνισε: «Σήμερα, στο πλαίσιο του άξονα Παροχή Πόσιμου Νερού και διαχείριση υδάτων του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπογράψαμε τη χρηματοδότηση 10 έργων σε 9 νησιά της χώρας, που αφορούν τη βελτίωση των υποδομών και των υδροδοτικών δικτύων.
Η σημερινή υπογραφή δεν είναι μια αποσπασματική παρέμβαση. Εντάσσεται σε μια συνολική πολιτική για την υπεύθυνη διαχείριση των υδάτινων πόρων, με σχέδιο, συνεργασία και έμφαση στις περιοχές που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες πιέσεις.
Έρχεται σε συνέχεια της Εθνικής Στρατηγικής για τα Ύδατα που θέσαμε προχθές σε δημόσια διαβούλευση και πριν από το Νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του κατακερματισμού των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, που επίκειται άμεσα. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι στέκεται δίπλα στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στα νησιά μας. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις. Με πόρους, με έργα και με παρεμβάσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα».