Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας προτίθεται να ζητήσει από όλες τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας που εκτελούν πτήσεις με αεροσκάφη Boeing να ελέγξουν τους διακόπτες καυσίμου. Η κίνηση αυτή βασίζεται σε οδηγία που είχε εκδώσει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) το 2018, όπως αποκάλυψε εκπρόσωπος του υπουργείου σε ξένα μέσα ενημέρωσης.
Μέχρι στιγμής, δεν έχει καθοριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των απαραίτητων ελέγχων. Παράλληλα, η Boeing δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο σχετικά με το ζήτημα.
Το θέμα των διακοπτών καυσίμου ήρθε εκ νέου στο προσκήνιο μετά την προκαταρκτική έρευνα για την πρόσφατη συντριβή αεροπλάνου Boeing 787-8 της Air India, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 260 άτομα. Η έρευνα αυτή αναφέρθηκε στη “συνιστώμενη αλλά μη υποχρεωτική” οδηγία του 2018 από την FAA, στην οποία γινόταν λόγος για την αναγκαιότητα επιθεώρησης του κλειδώματος των διακοπτών καυσίμου, ώστε να προληφθεί ενδεχόμενο ακούσιο πάτημά τους.
Σύμφωνα με το Reuters, έγγραφα και πηγές αποκαλύπτουν πως η Boeing και η FAA είχαν ενημερώσει τόσο αεροπορικές εταιρείες όσο και ρυθμιστικές αρχές ότι το κλείδωμα των διακοπτών καυσίμου στα αεροσκάφη τους κρίνεται ασφαλές, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ενέργειες.
Η προκαταρκτική έκθεση για την Air India επισημαίνει ότι η εταιρεία δεν υλοποίησε τους προβλεπόμενους ελέγχους βάσει της οδηγίας της FAA, διότι “η οδηγία δεν έφερε δεσμευτικό χαρακτήρα”. Ωστόσο, στα βιβλία συντήρησης διαπιστώθηκε ότι το σύστημα ελέγχου πρόωσης – το οποίο περιλαμβάνει τους διακόπτες καυσίμου – είχε αντικατασταθεί το 2019 και το 2023 στο συγκεκριμένο αεροσκάφος που συνετρίβη.
Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για αυστηρότερη εφαρμογή των διεθνών οδηγιών και τήρηση λεπτομερούς ελέγχου στη συντήρηση κρίσιμων συστημάτων των αεροσκαφών, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικές τραγωδίες στον αεροπορικό κλάδο.