ΓΔ: 2098.05 0.69% Τζίρος: 279.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
φώτο: Shutterstock

Πλήγμα για την Porsche από χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικών

Η Porsche επιβραδύνει την κυκλοφορία ηλεκτρικών μοντέλων λόγω χαμηλής ζήτησης, δασμών και πιέσεων στην Κίνα, με αποτέλεσμα περικοπές κερδών και για τη Volkswagen.

Η Porsche AG ανακοίνωσε ότι επιβραδύνει τα σχέδιά της για την κυκλοφορία ηλεκτρικών μοντέλων, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης, των πιέσεων στην κινεζική αγορά και των αυξημένων δασμών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εξέλιξη οδήγησε τόσο την ίδια όσο και τη μητρική Volkswagen σε περικοπή των προβλέψεων για τα κέρδη του 2025.

Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης, εκτίμησε ότι θα δεχθεί πλήγμα ύψους 5,1 δισ. ευρώ από την αλλαγή πορείας. Η Porsche ανέφερε ότι το λειτουργικό της κέρδος θα μειωθεί έως και 1,8 δισ. ευρώ φέτος. Η μετοχή της Porsche υποχώρησε κατά 3,1%, ενώ της Volkswagen κατά 2,1%.

Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η Porsche περιορίζει την πρόβλεψη περιθωρίου κέρδους για το 2025 σε μέγιστο 2%, έναντι 5–7% που είχε ανακοινώσει προηγουμένως. Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, το περιθώριο υπολογίζεται το πολύ στο 15%, χαμηλότερα από την προηγούμενη εκτίμηση 15–17%.

«Αυτά δεν είναι περιθώρια που θα περίμενε κανείς σε ένα πολυτελές προϊόν, τουλάχιστον σε ένα επιτυχημένο», σχολίασε ο αναλυτής της UBS, Patrick Hummel, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και της Volkswagen, Oliver Blume, δήλωσε: «Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ζήτηση για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έχει υποχωρήσει σημαντικά. Έχουμε λάβει στρατηγικές αποφάσεις-κλειδιά. Τώρα είναι η ώρα να τις εφαρμόσουμε. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος και μακρύς, θα απαιτήσει πλήρη συγκέντρωση και σκληρή προσπάθεια».

Στο πλαίσιο αυτών των αποφάσεων, η Porsche θα καθυστερήσει την παρουσίαση ορισμένων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Το νέο SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από το Cayenne θα διατεθεί αρχικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές εκδόσεις.

Παράλληλα, η παραγωγή υφιστάμενων μοντέλων με θερμικούς κινητήρες και υβριδικά συστήματα, όπως το Panamera, θα συνεχιστεί μέχρι και τη δεκαετία του 2030.

Ο Blume υπογράμμισε ότι υπολογίζει σε μεγαλύτερη ευελιξία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τον στόχο μείωσης των εκπομπών CO₂ κατά 100% για τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι συζητήσεις για τη μείωση των αμερικανικών δασμών εισαγωγής οχημάτων από το 27,5% στο 15% βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη. «Η μείωση των δασμών μπορεί να χρειαστεί ακόμη εβδομάδες», τόνισε ο Blume, προσθέτοντας ότι η Volkswagen βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για ένα πακέτο επενδύσεων, το οποίο θα μπορούσε να καλύψει και την Porsche.

Η απόφαση της Porsche να επιβραδύνει την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση αποτελεί καίρια στροφή για μια εταιρεία που μέχρι πρόσφατα είχε παρουσιάσει φιλόδοξους στόχους στον τομέα. 

Το γεγονός καταδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ακόμη και οι πιο εμβληματικοί κατασκευαστές σπορ πολυτελών αυτοκινήτων, όταν η αγορά πιέζεται από πτώση τιμών, εμπορικούς φραγμούς και διστακτικότητα των καταναλωτών απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.