ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:32
Φώτο: Shutterstock

Αδύνατη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για 826 εκατ. μαθητές

Η Unesco επισημαίνει πως τουλάχιστον 1,5 δισ. μαθητές και 63 εκατ. εκπαιδευτικοί παγκοσμίως, επηρεάζονται από τις πρωτοφανείς επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Την στιγμή που η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προκρίνεται ως η καλύτερη λύση για την συνέχιση των μαθημάτων παγκοσμίως, το μισό του συνολικού αριθμού μαθητών και μαθητριών στον κόσμο, που αριθμητικά αντιστοιχεί σε 826 εκατoμμύρια, «δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστή στο σπίτι», όπως υπογραμμίζει η Unesco.

Παράλληλα, «και το 43% (706 εκατ.) των μαθητών/τριών δεν διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο στο σπίτι», πρόσθεσε η UNESCO στη σχετική ανακοίνωσή της, καταγγέλλοντας αυτό το «ανησυχητικό ψηφιακό χάσμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Οι ανισότητες είναι ιδιαίτερα έντονες σε χώρες με χαμηλό εισόδημα: στην υποσαχάρια Αφρική, το 89% των μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστές και το 82% δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο», σημειώνει ο Οργανισμός αυτός των Ηνωμένων Εθνών που ασχολείται με την εκπαίδευση, την επιστήμη και τον πολιτισμό.

«Επιπλέον, ενώ τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να επιτρέψουν στους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, να επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους, περίπου 56 εκατομμύρια μαθητές ζουν σε μέρη που δεν εξυπηρετούνται από δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένης σχεδόν της μισής υποσαχάριας Αφρικής», προσθέτει στην ανακοίνωσή της η UNESCO.

Τα στοιχεία τούτα συγκεντρώθηκαν από τη Διεθνή Ειδική Ομάδα για τους Δασκάλους, οργάνωσης υπό τον συντονισμό της Unesco, βάσει των δεδομένων που πορίσθηκε από το δικό της Ινστιτούτο Στατιστικής, αλλά και από τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU), αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

Τουλάχιστον 1,5 δισ. μαθητές και 63 εκατ. εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επηρεάζονται από την άνευ προηγουμένου κατάσταση που προκάλεσε η πανδημία Covid-19, αναγκάζοντας 191 χώρες να κλείσουν τα σχολεία, επισημαίνει η Unesco .

Η γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλαί εκτιμά πως θα «πρέπει να αυξήσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να παρέχεται συνδεσιμότητα σε όλους», αλλά και συνάμα «να υποστηρίξουμε κι άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως κυρίως τη μετάδοση ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών, αλλά και τη δημιουργικότητα σε όλους τους τρόπους μάθησης».

Η Unesco υπογραμμίζει πως πως για «εκπαιδευτικούς σε περιοχές όπου οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤIC) και άλλες μέθοδοι εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι λιγότερο διαθέσιμες», η μετάβαση στην ηλεκτρονική μάθηση ήταν πολύ δύσκολη, «σχεδόν αδύνατη».

«Στην υποσαχάρια Αφρική, μόνον το 64% των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το 50% των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν λάβει την ελάχιστη δυνατή κατάρτιση, η οποία μάλιστα συχνά δεν περιλαμβάνει δεξιότητες ΤIC», προστίθεται στην ανακοίνωση.

«Αυτές οι ανισότητες συνιστούν μία αληθινή απειλή για τη συνέχεια της μάθησης σε μία τέτοια περίοδο μιας άνευ προηγουμένου διατάραξης του εκπαιδευτικού έργου», υπογραμμίζει από την πλευρά της η Στεφανία Τζανίνι, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της UNESCO για την εκπαίδευση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα καλύτερα λάπτοπ για μαθητές και φοιτητές για τη φετινή χρονιά

Η επιλογή του κατάλληλου φορητού υπολογιστή για μαθητές και φοιτητές δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Βασικό κριτήριο πρέπει να είναι η σχέση της τιμής με την απόδοση. Ποιες είναι οι κορυφαίες επιλογές αυτή την περίοδο.
internet-diadiktyo-fiber
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναβαθμίζεται το δίκτυο οπτικών ινών των ελληνικών πανεπιστημίων

Σύμφωνα με την πράξη «Ήφαιστος» θα εγκατασταθούν στα ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας περισσότεροι από 2.800 μεταγωγείς Ethernet και περισσότεροι από 80 δρομολογητές τελευταίας γενιάς
Α.Σ.Ε.Π. πρόσοψη κτιρίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέο προσοντολόγιο: Διορισμοί στο Δημόσιο για αποφοίτους νέων τμημάτων ΑΕΙ

Το ΥΠΕΣ αναμορφώνει το Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο, διευρύνοντας τις ευκαιρίες ένταξης στη δημόσια διοίκηση για μηχανικούς και αποφοίτους νέων πανεπιστημιακών τμημάτων, με στόχο την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.