ΓΔ: 2107.88 0.41% Τζίρος: 224.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Pixabay

Η Βαρκελώνη απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου Ada Colou, να επιβληθεί καθημερινό τέλος εισόδου, όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη.

Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Η Ελλάδα, σε αντίθεση, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report).

Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ.

Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οι γονείς δαπανούν 96 ώρες τον χρόνο για μεταφορά των παιδιών σε δραστηριότητες

Παρά την όποια ταλαιπωρία που μπορεί να προκαλέσει αυτή η καθημερινή ρουτίνα για τους γονείς, το 96% παραδέχεται ότι απολαμβάνουν να ταξιδεύουν με τα παιδιά τους με το αυτοκίνητο.
Στάδιο Spotify Camp Nou
ΔΙΕΘΝΗ

Η Χετάφε απέφυγε τον αποκλεισμό στην παράταση από ομάδα Γ' κατηγορίας

Η Χετάφε νίκησε με 3-2 τη Ναβαλκαρνέρο στην παράταση και προκρίθηκε στον 3ο γύρο του Κυπέλλου Ισπανίας, παρότι βρέθηκε πίσω στο σκορ με 2-0. Οι ομάδες της La Liga (Οσασούνα, Μαγιόρκα, Αλαβές) επίσης προκρίθηκαν εύκολα.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Σάντσεθ διαψεύδει τις κατηγορίες του πρώην υπουργού Μεταφορών

Ο Πέδρο Σάντσεθ απέρριψε τις κατηγορίες του Χοσέ Λουίς Άμπαλος, τονίζοντας πως πρόκειται για «απειλές» και «εκβιασμό», σχετικά με εμπλοκή της συζύγου του σε υπόθεση επιδοτήσεων στην Air Europa κατά την πανδημία.
Λογότυπο Mercedes-Benz
ΔΙΕΘΝΗ

Mercedes: 140 χρόνια ιστορίας και νέα μοντέλα σε τολμηρή σχεδιαστική πορεία

Το 2026 η Mercedes γιορτάζει 140 χρόνια από το πρώτο αυτοκίνητο, παρουσιάζοντας νέα μοντέλα και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία, τιμώντας παράλληλα την κληρονομιά της A-Class και τη διαδρομή της στην αγορά.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προειδοποίηση ADAC: Μπουφάν και χειμερινά αξεσουάρ μειώνουν την ασφάλεια

Έρευνα της ADAC δείχνει ότι τα χοντρά μπουφάν εμποδίζουν τη σωστή εφαρμογή της ζώνης ασφαλείας, αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού, ενώ χειμερινά αξεσουάρ μπορούν να περιορίσουν ορατότητα και έλεγχο.