ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Evaggelos Mytilineos
Φωτό: Mytilineos

Πώς ο Κυρ. Μητσοτάκης έφερε πίσω τη ΜΕΤΚΑ στα έργα της Ελλάδας

Η προσωπική μαρτυρία του Ευάγγελου Μυτιληναίου στα εγκαίνια του δρόμου Άκτιο - Αμβρακία. Οι εγγυήσεις του πρωθυπουργού για διαφάνεια στα δημόσια έργα και τα δύσκολα στοιχήματα που ακολουθούν.

H ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μytilineos ανέλαβε την εργολαβία της οδοποιίας Άκτιο - Αμβρακία μήκους 32 χλμ. και προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ το 2020 και παρά τις δυσκολίες λόγω της μορφολογίας του εδάφους παρέδωσε τον δρόμο εμπρόθεσμα.

Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε χθες για την παράδοση του έργου, ο επικεφαλής της Μytilineos, κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος έκανε μια ιστορική αναδρομή για τη ΜΕΤΚΑ με προσωπική αναφορά στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που ήταν παρών στα εγκαίνια του δρόμου, επισημαίνοντας τα εξής:

«Η ΜΕΤΚΑ έφυγε από την Ελλάδα πριν 15 χρόνια μη δυνάμενη να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες για λόγους που ήδη γνωρίζουμε. Στο διάστημα αυτό εκτέλεσε με επιτυχία 19 μεγάλα έργα σε 10 χώρες του εξωτερικού, η συμβατική αξία των οποίων ξεπέρασε τα 4 δισ ευρώ.  Όταν έγινε πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης με προέτρεψε να μεταφέρουμε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους από το εξωτερικό στην Ελλάδα ώστε να βοηθήσουμε και εμείς στον εκσυγχρονισμό των υποδομών εγγυώμενος προσωπικώς την απόλυτη διαφάνεια στις διαδικασίες των δημόσιων έργων. Ακολούθησα την παρότρυνσή του και ελπίζω να μην το έχει μετανιώσει ευρισκόμενος εδώ σήμερα και βλέποντας δύσκολα έργα να παραδίδονται στην ώρα τους και σε απόλυτα ελεγχόμενο κόστος».

Ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε και στη μεγάλη πρόκληση που έχουν μπροστά τους οι κατασκευαστικές εταιρείες. Όπως τόνισε: «Έχουν ήδη ανατεθεί έργα 15 δισ. ευρώ με ελάχιστες καθυστερήσεις σε σχέση με άλλα χρόνια. Ένα απίστευτο νούμερο για μια χώρα σαν την Ελλάδα. Τώρα όμως αρχίζουν τα δύσκολα. Πώς αυτό το ανεκτέλεστο έργων θα γίνει εκτελεσμένο. Όλοι μας, συμπεριλαμβανομένων και των τοπικών κοινωνιών πρέπει να είμαστε αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια, όπως οφείλω να ομολογήσω ότι συνέβη στο έργο Άκτιο - Αμβρακία. Πρέπει και εμείς όμως οι κατασκευαστές να πάψουμε να βλέπουμε τη δουλειά σαν εργολαβία αλλά ως μια σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα, τώρα που η πλειοψηφία των έργων θα είναι ιδιωτικά, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις». 

Το έργο Άκτιο - Αμβρακία μήκους 49 χλμ. δημοπρατήθηκε πριν από 16 χρόνια. Ανέλαβαν να το εκτελέσουν με μεγάλες εκπτώσεις κατασκευαστικές εταιρείες που σήμερα δεν υφίστανται (ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος). Μέχρι το 2015 δεν είχε γίνει καμία πρόοδος. Τότε ανατέθηκε στην Άκτωρ να κατασκευάσει τα πρώτα 17 χλμ. του έργου, αποστολή που η τεχνική εταιρεία έφερε εις πέρας, παραδίδοντας το τμήμα από την υποθαλάσσια σήραγγα της Πρέβεζας μέχρι τη Βόνιτσα το 2019. Τα υπόλοιπα 32 χλμ ανέλαβε να ολοκληρώσει το 2020 η ΜΕΤΚΑ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Mytilineos.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

chalkida
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Εκτροχιάστηκε» η παράκαμψη Χαλκίδας: Γιατί πηγαίνει 1,5 χρόνο πίσω

Η ιστορία των καθυστερήσεων επαναλαμβάνεται στο έργο των 210 εκατ. ευρώ, που 20 μήνες από την υπογραφή του δεν έχει καν απαλλοτριώσεις. Ανοίγει ο δρόμος για αιτήματα αποζημιώσεων από τον ανάδοχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστολή εργολάβων σε Κ. Μητσοτάκη: «Όχι» σε ενιαία αρχή για τα έργα

Την αντίθεσή του στην ενοποίηση των αρχών για τις δημόσιες συμβάσεις εκφράζουν τέσσερις ενώσεις του κατασκευαστικού τομέα, προειδοποιώντας για οπισθοδρόμηση σε εποχές αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας.
Ευάγγελος Μυτιληναίος
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «στοίχημα» του Ευάγγελου, η ΝΔ και οι χαμηλόμισθοι και η διπλωματία Βρούτση

Γιατί ο Ευ. Μυτιληναίος «ποντάρει» στη μετοχή της Metlen, η πρόταση ΟΟΣΑ για τους χαμηλόμισθους, η μπασκετική διπλωματία Βρούτση, ο Δένδιας δεν θέλει το SAFE, νέα παράταση για τα πτυχία των κατασκευαστικών και η εξυγίανση της Μπήτρος.