ΓΔ: 1971.79 -0.69% Τζίρος: 21.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:25:32
businessdaily-Oikonomou-Pagkrhtia
Ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, Επικεφαλής, Shipping Finance, Pancreta Bank. Γεν. Τμ. Αναπλ. Τραπεζικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας

Οικονόμου: Η πράσινη ατζέντα οδηγεί την χρηματοδότηση της ναυτιλίας

Όπως τόνισε ο επικεφαλής, Shipping Finance, Pancreta Bank, οι ελληνικές τράπεζες - όπως και η Pancreta - δίνει οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων.

Στη μεγάλη μετάβαση προς την πράσινη ατζέντα και στον τομέα της ναυτιλίας αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, Επικεφαλής, Shipping Finance, Pancreta Bank, Γεν. Τμ. Αναπλ. Τραπεζικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, μιλώντας στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Ο κύριος Οικονόμου τόνισε ότι είναι περισσότερο από ξεκάθαρο ότι η πράσινη ατζέντα οδηγεί και την οικονομική χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Οι τράπεζες προσφέρουν δάνεια και ευκαιρίες για να στηρίξουν κίνητρα -φιλικά προς το περιβάλλον - και σε αυτόν τον τομέα. Αυτά τα δάνεια έρχονται και με ορισμένους όρους προσφοράς όπως ένα μακροπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής , χαμηλότερα περιθώρια και εκπτώσεις, με σκοπό τον περιορισμό των εκπομπών αερίου.

Ο κύριος Οικονόμου υπογράμμισε ότι οι ελληνικές τράπεζες - όπως και η Pancreta - δίνει οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων. Ουσιαστικά συνδέουν – όπως είπε- τις διευκολύνσεις που παρέχονται με τις εκπομπές ρύπανσης του πλοίου. «Όσο λιγότερο μολύνει το πλοίο, τόσο μεγαλύτερο το περιθώριο διευκόλυνσης που δίνουμε» τόνισε. Μέχρι όμως οι τράπεζες να λάβουν κεφαλαιακή ελάφρυνση για τέτοιου είδους υποδομές το κέρδος είναι μέτριο, παραδέχθηκε. Οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να δώσουν την απαραίτητη ελάφρυνση του κεφαλαίου που χρειάζεται, υπογράμμισε. Υπάρχουν τριάντα τράπεζες σε όλο τον κόσμο που ακολουθούν αυτή τη μέθοδο και κρατούν περισσότερο από 50% της ναυτιλιακής χρηματοδότησης παγκοσμίως.

Η ναυτιλία πρέπει να επενδύσει σε νέα πλοία και σε σύγχρονη τεχνολογία. Υπάρχει όμως ακόμα ένα τεράστιο χρηματοδοτικό κενό. Το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει μία συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η ΕΕ το υποστηρίζει γιατί οι τράπεζες δεν μπορούν να αναλάβουν μόνες τους τόσα πολλά ρίσκα.

Τη συζήτηση συντόνισε η Κέλλυ Γερακούδη, Assistant Professor in Shipping Management, Deree.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Attica Bank: Eπιτυχημένη ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού της κεφαλαίου

«Η πρόσφατη συγχώνευση της Attica Bank με την Παγκρήτια Τράπεζα δημιούργησε την 5η μεγαλύτερη τράπεζα στην Ελλάδα σηματοδοτώντας μία νέα εποχή» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, κ. Γιάννος Κοντόπουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ναυτιλιακή χρηματοδότηση από την Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα

Η χρηματοδότηση αφορά δύο αδελφά eco-type φορτηγά πλοία ξηρού φορτιού, μεγέθους kamsarmax, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική παρουσία της Τράπεζας στο χώρο της ναυτιλίας και των «πράσινων επενδύσεων».