ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Έγκριση διενέργειας διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών, τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του ΟΣΕ.

Στην έγκριση διενέργειας διαγωνισμού, για την ανάθεση του έργου: «Εγκατάσταση, παραμετροποίηση, διαχείριση, εγγύηση καλής λειτουργίας ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΣΕ», προχώρησε σε χθεσινή συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ που συνεδρίασε υπό την προεδρεία του Γιάννου Γραμματίδη.

Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕ ώστε να λειτουργεί ως σύγχρονος φορέας με ψηφιακές υποδομές σύμφωνα με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 και σε εναρμόνιση με την προτεραιότητα της ΕΕ για τη δημιουργία σύγχρονων ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών δικτύων.

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών, τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του ΟΣΕ, την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους και την προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.

Το έργο ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ περιλαμβάνει:

  1. Σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων, ώστε τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια, και διασύνδεσης του συστήματος με υφιστάμενα συστήματα συλλογής κομίστρου.
  2. Υποδομές έξυπνων σταθμών, περιλαμβάνοντας Κέντρα Διαχείρισης Σταθμών (ΚΔΣ) σε επιλεγμένους σταθμούς, και εξοπλισμό σε σταθμούς, στάσεις και σε κινητήριο τροχαίο υλικό.
  3. Κεντρικά συστήματα και ειδικότερα:
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα ψηφιακής εξυπηρέτησης, διαχείρισης αιτημάτων επιβατικού κοινού και παραπόνων και εφαρμογές Mobile
  • Λογισμικό κεντρικής διαχείρισης
  • Διασύνδεση Κεντρικών συστημάτων με Υφιστάμενες Υποδομές Εξωτερικών Φορέων.

Μελέτες και υπηρεσίες και ειδικότερα:

  • Μελέτες και πλήρης, αναλυτικός σχεδιασμός του ολοκληρωμένου συστήματος/ μεθοδολογία υλοποίησης
  • Υπηρεσίες εγκατάστασης κατάρτισης και εκπαίδευσης πιλοτικής και δοκιμαστικής λειτουργίας
  • Υπηρεσίες διαχείρισης έργου, καθώς επίσης και
  • Υπηρεσίες εγγύησης καλής λειτουργίας των συστημάτων για διετή περίοδο, η οποία ξεκινά αμέσως μετά την οριστική παραλαβή του έργου.

O διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης δήλωσε ότι: «Η δρομολόγηση του μεγάλου αυτού έργου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ΟΣΕ, ιδιαίτερα μάλιστα ενόψει του εταιρικού μετασχηματισμού που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρένα με GPS, μοντέλο ΔΕΗ στις προσλήψεις, ψυχομετρικά τεστ και απολύσεις

Το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο προβλέπει υποχρεωτική εγκατάσταση του αμφισβητούμενου συστήματος HEPOS, Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας, ευέλικτες προσλήψεις και προμήθειες και αυστηρούς ελέγχους στο προσωπικό.
Τρένο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος μεγάλος διαγωνισμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ

Τουλάχιστον 30 έξυπνους σταθμούς, ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, αλλά και ενιαίο εισιτήριο για τρένο και λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω κινητού θα αποκτήσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σιδηρόδρομος: Τρέχει και δεν φτάνει η κυβέρνηση για έργα 1,8 δισ. ευρώ

Στην ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του Υπερταμείου περνά η επιτάχυνση των έργων αναβάθμισης του δικτύου και ολοκλήρωσης των συστημάτων ασφαλείας, ενόψει της νέας συμφωνίας με τους Ιταλούς.