Σημαντική μείωση στο κόστος μίσθωσης των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla παρατηρείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με το δημοσίευμα των Times, το οποίο επικαλείται πηγές της αγοράς.
Συγκεκριμένα, οι Βρετανοί καταναλωτές μπορούν πλέον να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο Tesla πληρώνοντας λίγο παραπάνω από το μισό ποσό σε σύγκριση με αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η Tesla φαίνεται πως αναγκάστηκε να προχωρήσει σε εκπτώσεις έως και 40% προς τις εταιρείες leasing αυτοκινήτων, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεών της σε εταιρικούς στόλους μίσθωσης. Η σημαντική αυτή μείωση των τιμών, όπως σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα, αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη αποθηκευτικού χώρου για τα οχήματα Tesla στη Βρετανία.
Το πρακτορείο Reuters, παρότι αναφέρει την εξέλιξη, διευκρινίζει ότι δεν έχει καταφέρει να επιβεβαιώσει άμεσα τις σχετικές πληροφορίες καθώς η Tesla δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα για σχολιασμό.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), οι ταξινομήσεις Tesla στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιούλιο υποχώρησαν κατά περίπου 60%, φθάνοντας τις 987 μονάδες. Παράλληλα, η συνολική αγορά καινούριων οχημάτων κατέγραψε πτώση 5% σε ετήσια βάση τον ίδιο μήνα.
Οι προβλέψεις για την πορεία της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αναπροσαρμόζονται προς τα πάνω, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία εκτιμάται ότι θα φτάσουν το 23,8% των νέων ταξινομήσεων το 2025. ποσοστό αυξημένο ελαφρώς σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη του SMMT για 23,5%.
Παράλληλα, εξελίξεις σημειώθηκαν και στη Γερμανία, όπου ξέσπασε πυρκαγιά σε τμήμα του εργοστασίου της Tesla στο Βρανδεμβούργο. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, η φωτιά εκδηλώθηκε τη Δευτέρα σε κτίριο συναρμολόγησης μπαταριών.
Όλοι οι εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ασχολούνταν με τη μονάδα κίνησης, εκκενώθηκαν άμεσα, ενώ η κατάσβεση της φωτιάς διήρκεσε αρκετές ώρες.
Οι τοπικές αρχές της περιοχής Όντερ-Σπρε επιβεβαίωσαν το περιστατικό, ενώ η ίδια η Tesla ενημέρωσε σχετικά, κάνοντας λόγο για «μικρή πυρκαγιά στην παραγωγή μπαταριών» γύρω στις 3 μ.μ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η Handelsblatt, «ορισμένες μπαταρίες έπεσαν από ιμάντα μεταφοράς από τον πρώτο όροφο στο ισόγειο, πυροδοτώντας τη φωτιά». Το φαινόμενο περιορίστηκε στο σύστημα μεταφοράς στο ισόγειο.
Το Γραφείο Περιβάλλοντος του Βρανδεμβούργου (LfU) ανέφερε πως συνολικά επηρεάστηκαν 512 κυψέλες – δηλαδή περίπου τα δύο τρίτα μιας πλήρης μπαταρίας οχήματος. Παραμένει αδιευκρίνιστο ποιος τύπος κυψέλης εμπλέκεται, ωστόσο η Tesla χρησιμοποιεί τόσο κελιά CATL LFP για τη βασική έκδοση Model Y όσο και κελιά NCM της GL Energy Solution για τις Long Range εκδόσεις.
Η ασφάλεια παρέμεινε προτεραιότητα: «Δεν υπήρξε τραυματισμός, ούτε και περιβαλλοντική ζημιά» δήλωσαν οι τοπικές αρχές. Το νερό κατάσβεσης παρέμεινε περιορισμένο εντός του κτιρίου, χωρίς διαρροή στα υπόγεια ύδατα, ενώ ειδική εταιρεία έχει αναλάβει τον καθαρισμό.
Αμέσως μετά το περιστατικό διακόπηκαν οι παραγωγικές διαδικασίες και σταδιακά επανεκκίνησαν, με τη συναρμολόγηση της μονάδας κίνησης να ξεκινά και πάλι το απόγευμα της Τρίτης, ενώ η γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών παρέμεινε κλειστή. Οι εργαζόμενοι αξιοποίησαν την περίοδο αυτή με σεμινάρια και εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων μαθημάτων πρώτων βοηθειών.