ΓΔ: 1978.35 -0.36% Τζίρος: 10.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:00:02
kalogritsas_vladim
Ο επιχειρηματίας Βλαδίμηρος Καλογρίτσας, γιος του Χρήστου Καλογρίτσα, κατά τη διαδικασία διεκδίκησης τηλεοπτικής άδειας. Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ.

CCC: Ο κολοσσός των κατασκευών που... έμπλεξε με τον Χρ. Καλογρίτσα

Με έσοδα 4,5 δισ. δολ. και 180.000 εργαζόμενους, η CCC είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της Μέσης Ανατολής. Το χρέος των 3 εκατ. ευρώ, ο Χρ. Καλογρίτσας και ο διαγωνισμός για τηλεοπτικές άδειες.

Ο κάθετος δρόμος στη Λεωφόρο Κηφισίας, ακριβώς απέναντι από το μέγαρο του ΟΤΕ στο Μαρούσι, ονομάζεται «Χ. Σαμπάγ – Σ. Χούρι». Όποιος στρίψει δεξιά από την Λ. Κηφισίας θα δει στα δεξιά του ένα πολυώροφο κτίριο με τη διακριτική επωνυμία CCC, Consolidated Contractors Corporation. Σε αυτό το κτίριο στεγάζεται, με προνομιακό φορολογικό καθεστώς αλλά και με ταυτόχρονη απαγόρευση για δραστηριότητα στην Ελλάδα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της Μέσης Ανατολής, με έσοδα που έφτασαν τα 4,5 δισ. δολάρια το 2019.

Φέτος, όμως, θα είναι μια δύσκολη χρονιά με τα προβλεπόμενα έσοδα να υποχωρούν στα 2,5 δισ. δολάρια και τη διοίκηση του ομίλου να στέλνει περίπου 2.500 μονίμους υπαλλήλους σε αναγκαστική άδεια. Σήμερα, η CCC απασχολεί περίπου 180.000 εργαζόμενους από τους οποίους περίπου 16.000 είναι μόνιμοι. Μόνο στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Μαρούσι εργάζονται περισσότεροι από 400 Έλληνες.

Ο όμιλος CCC ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 από τους Παλαιστίνιους Χασίμπ Σαμπάγ και Σαϊντ Χούρι και είναι τις τελευταίες ημέρες στην επικαιρότητα εξαιτίας των καταγγελιών του εργολάβου Χρ. Καλογρίτσα, που στρέφονται κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα τα ηνία του ομίλου έχει η δεύτερη γενιά της οικογένειας Χούρι, με τους κ.κ. Γ. Χούρι, Τ. Χούρι και Σ. Χούρι να κατέχουν τις θέσεις του προέδρου, του εκτελεστικού αντιπροέδρου και του προέδρου στον κατασκευαστικό κλάδο. Στο διοικητικό συμβούλιο συμμετέχει πλέον μόνο ένα μέλος της οικογένειας Σαμπάγ, ο Σ. Σαμπάγ, ο οποίος σε μια πρόσφατη συνέντευξή του μιλούσε για τις στενότατες σχέσεις του πατέρα του με τον Ανδρέα Παπανδρέου και τον Γιάσερ Αραφάτ.

Το πιο γνωστό μέλος της οικογένειας σήμερα είναι ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Τ. Χούρι, που πέρασε και μια περιπέτεια με τον κορoνοϊό, με αποτέλεσμα να προχωρήσει σε σημαντικές χορηγίες στο νοσοκομείο «Σωτηρία» και άλλους υγειονομικούς φορείς.  Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου είναι, πάντως, ο αδερφός του Σαμίρ, ο οποίος διοικεί τον κατασκευαστικό βραχίονα. Η δραστηριότητα των οικογενειών Χούρι και Σαμπάγ δεν περιορίζεται στην Μέση Ανατολή.

Η CCC δεν κατασκευάζει μόνο αγωγούς, δίκτυα μετρό, εμπορικά κέντρα και προεδρικά μέγαρα στην Μέση Ανατολή. Έχει δραστηριότητα σε πολλές χώρες του κόσμου. Ελέγχει μειοψηφικό ποσοστό του κατασκευαστικού ομίλου NPCC με έδρα το Άμπου Ντάμπι, αλλά και την πλειοψηφία της αμερικανικής τεχνικής εταιρείας Morganti. Έχει και εξειδικευμένες θυγατρικές σε κάθετους τομείς όπως η ACWA Services στα έργα περιβάλλοντος, η Sicon Oil & Gas στα έργα πετροχημικών, κ.α. Αν συμπεριληφθούν τα έσοδα όλων των θυγατρικών και συγγενών εταιρειών τότε ο κύκλος εργασιών για το 2019 ξεπερνά τα 7,5 δισ. δολάρια

Η οικογένεια Χούρι δεν έχει μέχρι στιγμής ξεκαθαρίσει πώς έμπλεξε, όπως υποστηρίζει ο κ. Χρ. Καλογρίτσας, με τη διαδικασία αδειοδότησης καναλιών επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που εξελίχθηκε σε φιάσκο.

Ο κ. Καλογρίτσας, που διεκδίκησε ανεπιτυχώς άδεια με εγγυήσεις κάποια… βοσκοτόπια στην Ιθάκη, είδε την κατασκευαστική εταιρεία Τοξότης που ελέγχει να καταρρέει. Τώρα δεν θέλει να επιστρέψει τρία εκατ. ευρώ στην CCC, υποστηρίζοντας πως του τα έδωσε χαριστικά προκειμένου να διεκδικήσει την τηλεοπτική άδεια. Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει τον πήχη η ΑΒΑΞ για EBITDA, καθαρά κέρδη και μερίσματα

Στα 150 εκατ. ο στόχος για τα EBITDA το 2029, σημαντική άνοδος καθαρών κερδών το 2024 και αύξηση μερίσματος. Πώς προχωρούν τα έργα που υλοποιεί η εταιρεία, οι καθυστερήσεις σε μετρό και Ελληνικό. Οι νέες πηγές εσόδων.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Υπουργός σε δίκη για 9.732 ευρώ, τα 123 εκατ. στους Ιταλούς και τα βενζινάδικα

Η παραπομπή υπουργού της Κροατίας για μερικά γεύματα και οι Έλληνες υπουργοί στο απυρόβλητο, η κυβέρνηση βιάζεται να πληρώσει την Hellenic Train, βροχή λουκέτων σε βενζινάδικα και οι στρατηγικές επενδύσεις.