ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ελληνο-Ινδικές σχέσεις (Shutterstock)

Γιατί το ΔΑΑ και η Aegean έχουν στρέψει τα ραντάρ τους προς την Ινδία

Κινήσεις για να ανοίξει την αγορά της Ινδίας πραγματοποιεί αυτό το διάστημα το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ η Aegean διερευνά τις πιθανότητες επέκτασης.

Με την αεροπορική αγορά της Κίνας να έχει «παγώσει» από την έναρξη της πανδημίας και μετά η Ινδία βρέθηκε στο προσκήνιο, έστω και ως πρόσκαιρος ηγέτης στην ασιατική αγορά, φιλοδοξώντας όμως να καταλάβει την κορυφή τα επόμενα χρόνια. Η προσέγγιση Ελλάδας και Ινδίας η οποία αναζωπυρώθηκε με την έλευση του πρωθυπουργού Μόντι στην Αθήνα και την πρόσκληση του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Δελχί φέρνει τις δύο χώρες πιο κοντά αν και ακόμη δεν υπάρχει απευθείας αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο πρωτευουσών.

Αθήνα και Δελχί είχαν βρεθεί κοντά στην απευθείας αεροπορική τους σύνδεση η οποία θα είχε ξεκινήσει εάν δεν προέκυπτε η πανδημία κορονοϊού. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είχε υπογραφεί σχετική συμφωνία με την low cost ινδική αεροπορική SpiceJet για το καλοκαίρι του 2020, όμως το κλείσιμο των αιθέρων ματαίωσε την υλοποίηση της.

Το σενάριο αναθερμάνθηκε και πέρυσι όμως οι εξελίξεις σε κορυφαίο επίπεδο στην Ινδία ανέβαλαν τις όποιες συζητήσεις είχαν προηγηθεί. Συγκεκριμένα τον περασμένο Δεκέμβριο η Singapore Airlines και η Tata Sons συμφώνησαν να προχωρήσουν στην συγχώνευση της Air India και της Vistara δημιουργώντας τον μεγαλύτερο όμιλο . Πληροφορίες του Business Daily ήθελαν την Vistara να είχε βρεθεί κοντά στην απευθείας σύνδεση με την Αθήνα για το καλοκαίρι του 2023 όμως οι εξελίξεις «πάγωσαν» για άλλη μία φορά την απευθείας γραμμή.

Περιμένοντας να λυθεί το «κουβάρι» των αεροπορικών στην Ινδία το Marketing Greece, η συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, σε συνεργασία με το Ελευθέριος Βενιζέλος, δουλεύουν «υπόγεια» ώστε να προετοιμάσουν την επόμενη ημέρα. Έχουν χαρτογραφήσει την αγορά των τουριστικών πρακτόρων και αυτό το διάστημα προχωρούν στην φιλοξενία τους και στην δημιουργία ταξιδιών εξοικείωσης ώστε να βρεθούν οι προορισμοί που ταιριάζουν στο προφίλ του Ινδού τουρίστα. Οι κινήσεις θα ενταθούν το επόμενο διάστημα καθώς θεωρείται πλέον βέβαιο ότι η απευθείας αεροπορική σύνδεση θα είναι γεγονός για το 2024.

Η αγορά της Ινδίας σίγουρα δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη και την Aegean. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Business Daily κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας ανέφερε ότι «σήμερα για εμάς υπάρχει ένα θέμα που έχει να κάνει με την εμβέλεια των αεροσκαφών μας. Φθάνουν οριακά έως την ινδική χερσόνησο χωρίς να μπορούμε να αξιοποιήσουμε σε αυτή την περίπτωση πλήρως την χωρητικότητα του αεροσκάφους μας, κάτι που καθιστά ασύμφορη την προσπάθεια. Μελλοντικά με μία παραλλαγή του συγκεκριμένου αεροσκάφους θα μπορούσαμε να καλύψουμε με σχετική άνεση την απόσταση».

Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος η αγορά αυτή είναι στο ραντάρ της εταιρείας καθώς τα τελευταία χρόνια δημιουργείται μία μεσαία τάξη η οποία μαζί με τους πιο οικονομικά άνετους δημιουργούν μία αγορά της τάξης των 220 εκατ. ανθρώπων, την ίδια στιγμή που η Ευρώπη, την οποία η Aegean έχει σχεδόν καλύψει πλήρως είναι μία αγορά των 400 εκατομμυριών.

Το 2019 σχεδόν 27 εκατ. Ινδών ταξίδευσαν στο εξωτερικό με την χώρα να εκτιμάται ότι φθάσει τα προ πανδημίας νούμερα το 2024. Η Ελλάδα καταλαμβάνει ένα πολύ μικρό ποσοστό στις επιλογές των Ινδών τουριστών - εκτιμάται μεταξύ 50.000 έως 75.000 - το οποίο αναμένεται να εκτοξευθεί εάν υπάρξει απευθείας σύνδεση και προβολή της χώρας. Σύμφωνα με έκθεση που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στο Νέο Δελχί η αγορά του εξερχόμενου τουρισμού αναμένεται να 15,1 δισ. δολάρια που ήταν το 2022 στα 44,7 δισ. δολάρια το 2032. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πύργος ελέγχου Βενιζέλος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται plan b για τον τουρισμό, φόβοι για απώλειες από τις ΗΠΑ

Εναλλακτικό σχέδιο για να αντισταθμιστούν ενδεχόμενες απώλειες από την αμερικανική αγορά λόγω των πολιτικών Τραμπ επιζητά ο τουριστικός κλάδος. Το ενδιαφέρον στρέφεται στην Ασία και τις αραβικές χώρες.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ευεργετηθέντες πλούσιοι, ο ΣΕΒ υπέρ του Ντράγκι και τα έργα στο αεροδρόμιο

Οι business Βασιλάκη με την κρατική βοήθεια, η «ανάσα» στη βιομηχανία από την Έκθεση Ντράγκι, ο project manager για τα έργα επέκτασης στο αεροδρόμιο, το τέλος της Φιερατέξ, το επεισοδιακό δ.σ. στην ΕΑΣ, οι τιμές κατοικιών και η Google.
Αεροπλάνο Aegean Airlines
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

AEGEAN: Νέοι προορισμοί από Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο χειμερινό πρόγραμμα

Η AEGEAN επενδύοντας συστηματικά στην ανάπτυξη και της δεύτερης μεγαλύτερης βάσης της στη Θεσσαλονίκη από τις 28 Οκτωβρίου θα συνδέει απευθείας το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης με το Άμστερνταμ.
Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Βουλή η ρύθμιση για την εισαγωγή του Ελ. Βενιζέλος στο χρηματιστήριο

Το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 30% των μετοχών του Αερολιμένα με διαδικασία ιδιωτικής τοποθέτησης. Κυρώνεται η συμφωνία με την Aegean για τα warrants. Το υπ. Οικονομικών ισχυρίζεται ότι το Δημόσιο είχε όφελος.
Aegean-Airshow
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Τα warrants της Aegean, το deal στην ΑΒΒ και οι ψίθυροι για την εξαγορά ΑΧΕ

Το ράλι της Aegean και τα warrants, λευκός καπνός για την Αegean Baltic Bank, η ψυχρή ατμόσφαιρα στις σχέσεις επιχειρηματία - κυβέρνησης, η εξαγορά χρηματιστηριακής και το μποτιλιάρισμα στο αεροδρόμιο.