Η ΔΕΗ, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Έμφυλης Βίας στις 25 Νοεμβρίου, φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα της ανασφάλειας που βιώνουν οι γυναίκες κατά τις νυχτερινές μετακινήσεις.
Σύμφωνα με νέα πανελλαδική έρευνα που υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εταιρείας, 8 στις 10 γυναίκες δηλώνουν ότι φοβούνται όταν κυκλοφορούν βράδυ, ενώ 6 στις 10 έχουν βιώσει ή γνωρίζουν περιστατικό απειλής.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την FocusBari και την DDB, επισημαίνει ότι το 96% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει πως οι γυναίκες έχουν περισσότερους λόγους να ανησυχούν κατά τη νυχτερινή τους έξοδο.
Η ΔΕΗ, μέσω του προγράμματος «ΔΕΗ Ενεργώ», στοχεύει στην ανάδειξη της καθημερινής εμπειρίας ανασφάλειας που συχνά θεωρείται «κανονικότητα».
Τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα όσον αφορά το αίσθημα ασφάλειας. Οι γυναίκες λαμβάνουν συστηματικά μέτρα αυτοπροστασίας, περιορίζοντας την ελευθερία κινήσεών τους, με το φαινόμενο να είναι εντονότερο στις ηλικίες 18–34 ετών.
Ενδεικτικά, το 84% των γυναικών δηλώνει φόβο κατά τη βραδινή διασκέδαση, με κύριους λόγους την παρακολούθηση (57%) και την παρενόχληση (36%).
Σχεδόν 6 στις 10 γυναίκες έχουν προσωπική εμπειρία ή γνωρίζουν άμεσα περιστατικό που τις έκανε να νιώσουν ότι απειλούνται, ενώ το ποσοστό αυτό αγγίζει το 80% στις ηλικίες 18–24. Το μέσο επίπεδο ασφάλειας που δηλώνουν οι γυναίκες φτάνει το 3,1/5, έναντι 3,8/5 στους άνδρες, με τις νεότερες γυναίκες να καταγράφουν το χαμηλότερο σκορ (2,7).
Περισσότερες από τις μισές γυναίκες (53%) αναφέρουν ότι ο φόβος επηρεάζει σημαντικά τις επιλογές τους για βραδινή έξοδο, ενώ το 82% τροποποιεί συστηματικά τη συμπεριφορά του.
Πρακτικές όπως η προσποίηση συνομιλίας στο τηλέφωνο (46% συνολικά, 66% στις ηλικίες 18–24), η αλλαγή ρυθμού περπατήματος ή το περπάτημα στη μέση του δρόμου, είναι ενδεικτικές της έκτασης του προβλήματος.
Όπως τόνισε η Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ, Σοφία Δήμτσα, η βραδινή έξοδος θα έπρεπε να αποτελεί στιγμή ελευθερίας και ασφάλειας για όλους, ωστόσο για πολλές γυναίκες συνοδεύεται από φόβο και διαρκή επαγρύπνηση.
Η ΔΕΗ, μέσα από συνεργασίες με φορείς και οργανισμούς, συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που προάγουν τον σεβασμό και την ισότητα.
Η φετινή καμπάνια της ΔΕΗ, με τίτλο «Μάθε πώς νιώθουν. Άλλαξε το πώς νιώθουν», εστιάζει στην ευαισθητοποίηση για την άνιση εμπειρία της βραδινής εξόδου για τις γυναίκες.
Μέσα από αληθινές μαρτυρίες και ποσοτικά δεδομένα, η καμπάνια καλεί το κοινό να κατανοήσει το μέγεθος του προβλήματος και να συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς περιβάλλοντος για όλες τις γυναίκες.
Δείτε την έρευνα εδώ.