ΓΔ: 2090.64 0.20% Τζίρος: 172.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη για τους περιορισμούς στη φόρτιση EV σε πλοία

Ο Συνήγορος του Πολίτη ζητά επανεξέταση του ορίου 40% φόρτισης για EV σε πλοία, τονίζοντας την έλλειψη νομικής βάσης και τις δυσκολίες στα νησιά λόγω υποδομών.

Την ανάγκη επανεξέτασης της ισχύουσας εγκυκλίου του Λιμενικού Σώματος σχετικά με τη μεταφορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων με επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, έπειτα από σειρά καταγγελιών ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, η Ανεξάρτητη Αρχή αναφέρεται στην εγκύκλιο υπ’ αρ. 2070.0/28541/16-04-2024, σύμφωνα με την οποία η φόρτιση των μπαταριών (State of Charge – SoC) των ηλεκτρικών ή επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων κατά τη φόρτωση σε πλοία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους. 

Ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται τόσο σε επιβατηγά/οχηματαγωγά όσο και σε φορτηγά πλοία.

Ο Συνήγορος του Πολίτη υπέβαλε σχετικό υπόμνημα στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη εθνική ή ευρωπαϊκή νομική πρόβλεψη που να θεμελιώνει τον περιορισμό.

 Επιπλέον, δεν γίνεται καμία σχετική αναφορά στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) από τις 22 Μαΐου 2022, την οποία επικαλείται η εγκύκλιος.

Καθώς δεν υπήρξε ανταπόκριση από τις λιμενικές αρχές, η Ανεξάρτητη Αρχή προχώρησε σε επίσημη παρέμβαση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Υποδομών & Μεταφορών. 

Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνεται ότι η εν λόγω απόφαση στερείται επαρκούς τεκμηρίωσης, αφού καμία από τις μελέτες στις οποίες βασίζεται η εγκύκλιος δεν περιλαμβάνει σχετική σύσταση περιορισμού φόρτισης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη αναδεικνύει και την προβληματική υποδομή φόρτισης στα νησιά, τονίζοντας πως ο περιορισμός αυτός ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα μετακίνησης και εξυπηρέτησης στους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ιδίως όταν αυτοί φτάνουν στον προορισμό τους με χαμηλό επίπεδο μπαταρίας.

Η Αρχή ξεκαθαρίζει ότι υποστηρίζει τη λήψη μέτρων που σχετίζονται με τη δημόσια ασφάλεια, υπό την προϋπόθεση ότι βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία και τεκμηριωμένες εκθέσεις. 

Τονίζει επίσης την ανάγκη τα μέτρα αυτά να περιλαμβάνουν υποχρεώσεις για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, όπως συστηματικοί έλεγχοι πυρασφαλείας και κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβάσεων.

Τέλος, ο Συνήγορος του Πολίτη επαναλαμβάνει την ανάγκη άμεσης νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος και ενίσχυσης του δικτύου σταθμών φόρτισης στα νησιά, ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα και η ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση,  χωρίς, μέχρι στιγμής, να έχει υπάρξει θεσμική ανταπόκριση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

σημαία Τουρκίας θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Η Τουρκία καλεί Ρωσία και Ουκρανία να προστατεύσουν τις ενεργειακές υποδομές

Η Τουρκία μέσω του Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ ζήτησε από Ρωσία και Ουκρανία να αποκλείσουν τις ενεργειακές υποδομές από τον πόλεμο προειδοποιώντας για σοβαρές συνέπειες στις αγορές ενώ η Άγκυρα ενισχύει τα μέτρα ασφάλειας στη Μαύρη Θάλασσα
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.