Σε 48ωρη απεργία στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου προχωρούν οι ιδιοκτήτες ταξί της Αττικής, αντιδρώντας στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που, όπως υποστηρίζουν, απλοποιεί υπέρμετρα το καθεστώς λειτουργίας των βαν.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, υπογράμμισε τον «δημόσιο χαρακτήρα» του ταξί, κάνοντας λόγο για επαγγελματίες που λειτουργούν με συγκεκριμένους κανόνες, ελέγχονται και τιμωρούνται από το κράτος. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώνει το θεσμικό όργανο που προσφέρει υπηρεσίες δημοσίας χρήσεως», αφήνοντας περιθώριο σε ιδιωτικά οχήματα και βαν να «κλέψουν το έργο» των ταξί.
Όπως επισήμανε, δεν υπάρχει ισονομία στους ελέγχους, αφού «ένα ταξί μπορεί να χάσει την άδεια για έξι μήνες για μια παράβαση», ενώ στα βαν επιβάλλεται πρόστιμο και οι πινακίδες επιστρέφονται την ίδια μέρα. «Θα καταλάβουν πολύ καλά με τις απεργίες», προειδοποίησε.
Ο κ. Λυμπερόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν θέλει το θεσμικό όργανο που προσφέρει υπηρεσίες», το οποίο είναι το ταξί. Προειδοποίησε μάλιστα ότι θα την «καταλάβουν πολύ καλά με τις απεργίες».
Από την πλευρά του, ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ι.Χ. με Οδηγό (ΠΟΕΕΜΟ), Μαρίνος Μικάλεφ, αντέτεινε ότι οι αλλαγές που εισάγει η ΚΥΑ δεν πλήττουν τα ταξί, αλλά «απλοποιούν χρονοβόρες και ασαφείς γραφειοκρατικές διαδικασίες» που επί χρόνια ζητούσε ο κλάδος να αλλάξουν.
Ο κ. Μικάλεφ σημείωσε ότι τα πρόστιμα που μειώνονται ήταν υπερβολικά, επικαλούμενος παραδείγματα όπου μικρές παραλείψεις σε χειρόγραφες συμβάσεις επέφεραν υπέρογκες κυρώσεις. Υπογράμμισε ότι με τη νέα ρύθμιση «αποσαφηνίζονται γκρίζες ζώνες» ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες από τα ελεγκτικά όργανα.
Παράλληλα, απέρριψε τους ισχυρισμούς περί «πολυεθνικών» πίσω από τα βαν, τονίζοντας ότι πρόκειται για επιχειρηματίες που επενδύουν σε έναν αναπτυσσόμενο κλάδο, ο οποίος ανταποκρίνεται στις ανάγκες του τουρισμού που έχει ξεπεράσει τους 30 εκατομμύρια επισκέπτες. «Αν δεν υπήρχαν τα Ι.Χ. με οδηγό, ο τουρισμός θα κατέρρεε σε λίγες ώρες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας, κατηγόρησε τον κ. Λυμπερόπουλο ότι «δεν θέλει καν την ύπαρξή μας» και ότι παρασύρει τους ταξιτζήδες «σε μια απεργία χωρίς νόημα».