Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αναμένεται να αναζητηθεί για το έργο της αναβάθμισης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, από τον κόμβο Κ12 έως τον κόμβο της Θέρμης, μετά την απένταξή του από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σύμφωνα με ενημέρωση του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, αναμένεται έγγραφο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σχετικά με έκταση που πρέπει να απαλλοτριωθεί.
Η συναίνεση του πανεπιστημίου αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή του αιτήματος χρηματοδότησης στη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ.
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου στο συγκεκριμένο τμήμα, με πρόσβαση μόνο από τέσσερις κόμβους. Προβλέπεται αναμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου στη Μαρίνου Αντύπα, του κόμβου στο Mediterranean Cosmos, του ανισόπεδου κόμβου της Θέρμης, καθώς και κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου μεταξύ Cosmos και Θέρμης.
Παράλληλα, σχεδιάζεται αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση του οδοστρώματος, την αποκατάσταση των ερεισμάτων και τη διαγράμμιση.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η πλήρης αντικατάσταση των στηθαίων συστημάτων αναχαίτισης στην κεντρική νησίδα και στις πλευρικές αρτηρίες, ώστε να αποτρέπεται η παράνομη είσοδος και έξοδος οχημάτων.
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ–ΜΠΕ, ο κ. Μπίλλιας τόνισε πως "έχουν δημιουργηθεί πολλές επιχειρήσεις εκατέρωθεν της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών και παρατηρείται είσοδος και έξοδος των αυτοκινητιστών από σημεία που δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας". Αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα οδικής ασφάλειας. Οι παρόδιες επιχειρήσεις δεν εξυπηρετούνται επαρκώς λόγω ασυνεχειών, οι οποίες θα εξαλειφθούν με την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου. Με αυτόν τον τρόπο, ο αυτοκινητόδρομος θα παραμείνει κλειστός, θα αυξηθεί η ασφάλεια και η κυκλοφοριακή ικανότητα, ενώ θα εξυπηρετηθούν καλύτερα οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι της περιοχής.
Για το τμήμα από τον κόμβο της Θέρμης έως την Καρδία, ο κ. Μπίλλιας ανέφερε ότι επίκειται η εκπόνηση σχετικής μελέτης. Σημείωσε πως "εκεί δεν υπάρχει καν παράπλευρο δίκτυο, εκτός από ένα πολύ μικρό σημείο", γεγονός που καθιστά αναγκαία τη δημιουργία νέου δικτύου και την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων σε περιοχές όπως η Καρδία και η επέκταση της Θέρμης.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, στόχος είναι η ολοκλήρωση των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων, εντός του 2025. Στη συνέχεια, θα υποβληθεί το αίτημα στη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ στις αρχές του 2026, με σκοπό τη δημοπράτηση του έργου το πρώτο τετράμηνο του ίδιου έτους.
Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε τρία χρόνια. Δεν αναμένονται σημαντικά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, ωστόσο ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τις εργασίες παράκαμψης των δικτύων κοινής ωφελείας.