ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
super market, trofima, emporio, times
Φώτο: Shutterstock

ΣΕΒΤ: Πτώση -1,4% στις τιμές για τα επώνυμα τυποποιημένα τρόφιμα

Τα στοιχεία από το ΙΟΒΕ, συνδυαστικά με αυτά της ΕΛΣΤΑΤ και του ΙΕΛΚΑ, αποδεικνύουν, τη δέσμευση της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών για συγκράτηση τιμών.

Αποκλιμάκωση των τιμών για τα επώνυμα τυποποιημένα τρόφιμα, σε μια περίοδο όπου οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν έντονα τους καταναλωτές καταδεικνύουν τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ενημερωτικό του σημείωμα ο ΣΕΒΤ, σύμφωνα με στοιχεία από το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το μήνα Νοέμβριο οι τιμές στα επώνυμα τυποποιημένα τρόφιμα, αφαιρώντας την επίπτωση του ελαιόλαδου, σημείωσαν πτώση -1,4%, μια τάση μείωσης τιμών η οποία παρατηρείται συστηματικά από τον Μάιο του έτους.

Σημειώνεται πως την ίδια τάση επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Νοέμβριο, με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) στο 2,4% και την ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά να καταγράφει μείωση -0,7% έναντι του Οκτωβρίου, καθώς και ο Δείκτης Τιμών του ΙΕΛΚΑ με τις τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο να καταγράφουν πτώση κατά μέσο όρο -0,72% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2023.

Τα στοιχεία από το ΙΟΒΕ, συνδυαστικά με αυτά της ΕΛΣΤΑΤ και του ΙΕΛΚΑ, αποδεικνύουν, σύμφωνα με τον ΣΕΒΤ, τη δέσμευση της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών για συγκράτηση τιμών και στήριξη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα σηματοδοτούν την είσοδο σε μια περίοδο σταδιακής εξομάλυνσης των τιμών, χάρη στη συντονισμένη προσπάθεια και τη συμβολή του συνόλου του κλάδου τροφίμων και ποτών και του λιανεμπορίου, μία τάση που αναμένεται να συνεχιστεί το επόμενο διάστημα ιδίως για την κατηγορία επώνυμων τυποποιημένων τροφίμων, εφόσον δεν υπάρξουν εξωγενείς παράγοντες που θα επηρεάσουν σημαντικά τις τιμές των πρώτων υλών και άλλων βασικών κοστών.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

trofima, pota, supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα βλέπουν... μαύρα οι καταναλωτές: Κύρια πηγή ανησυχίας ο πληθωρισμός

Έξι στους δέκα καταναλωτές λένε ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα», ότι επιδεινώθηκε η κατάστασή τους και θα γίνει ακόμη χειρότερη. Το 64% φοβούνται ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.