ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
kosmimata
Φώτο: Shutterstock

ΓΣΕΒΕΕ: Η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων

Η ζήτηση για πολυτελή προϊόντα, όπως τα κοσμήματα, είναι ελαστική, πράγμα που σημαίνει ότι η αύξηση της τιμής τους λόγω φόρου μειώνει την κατανάλωση.

Τις συνέπειες στην κατανάλωση και τα φορολογικά έσοδα από την ενδεχόμενη κατάργηση του ειδικού φόρου πολυτελείας στα κοσμήματα και τα ρολόγια εξετάζει νέα μελέτη του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΕΒΕΕ.

Σύμφωνα με την οικονομική θεωρία, η ζήτηση για πολυτελή προϊόντα, όπως τα κοσμήματα, είναι ελαστική, πράγμα που σημαίνει ότι η αύξηση της τιμής τους λόγω φόρου μειώνει την κατανάλωση. Αντίθετα, η κατάργηση του φόρου οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων και της κατανάλωσης. 

Η μελέτη αναλύει διάφορα σενάρια ελαστικότητας ζήτησης (0,5 έως 1,6) και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, όταν η ελαστικότητα είναι ίση ή μεγαλύτερη από 0,8, η αύξηση στα έσοδα από τον ΦΠΑ υπερκαλύπτει την απώλεια από την κατάργηση του φόρου πολυτελείας. Με βάση τα δεδομένα του 2019, εκτιμάται ότι η κατάργηση του φόρου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των συνολικών φορολογικών εσόδων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπουργείο Οικονομικών κτίριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμβαση της ΓΣΕΒΕΕ στο ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις τραπεζικές προμήθειες

Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά με επιστολές της στο Υπουργείο Οικονομικών την κατάργηση εξοντωτικών προστίμων και τη διάκριση έμμεσων φόρων και τελών από τα ποσά υπολογισμού τραπεζικής προμήθειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Επενδύσεις επιχείρησης κέρδη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΓΣΕΒΕΕ: Παρά τα μέτρα της κυβέρνησης, οι πληγές παραμένουν ανοικτές

Η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρει ότι ο περιορισμός της επιστρεπτέας προκαταβολής, η κάλυψη μέρους της αύξησης στα τιμολόγια ενέργειας, η παράταση του προγράμματος "ΓΕΦΥΡΑ" και η μείωση του ΦΠΑ για συγκεκριμένα προϊόντα είναι μέτρα προσωρινού χαρακτήρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανάσα» με φοροελαφρύνσεις για τους χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης

Η πιθανή κατάργηση του τέλους 10% στη συνδρομητική τηλεόραση που αναμένεται να ανακοινωθεί στη ΔΕΘ, εκτιμάται πως θα δώσει νέα ώθηση στην αγορά και οι καταναλωτές θα δουν το ύψος των λογαριασμών να μειώνεται.