ΓΔ: 2110.14 0.58% Τζίρος: 240.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σούπερ μάρκετ τρόφιμα
Ψώνια σε σούπερ μάρκετ με γεμάτο καλάθι τροφίμων στους διαδρόμους του καταστήματος.

Ανακοινώνονται σύντομα χαμηλότερες τιμές σε 1000 προϊόντα σούπερ μάρκετ

Οι τιμές σε πάνω από 1.000 κωδικούς θα πέσουν 5%-10%, με στόχο τη στήριξη της οικογενειακής δαπάνης και αυστηρότερους ελέγχους.

Τις επόμενες ημέρες αναμένονται μειώσεις τιμών σε βασικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον Τάκη Θεοδωρικάκο.

Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, η ενημέρωση από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρά ταχύτατα και εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι κωδικοί προϊόντων που θα επηρεαστούν θα ξεπεράσουν τους 1.000, ενώ οι εκτιμώμενες μειώσεις τιμών θα κυμανθούν μεταξύ 5% και 10%.

Ο υπουργός έχει επισημάνει πως ο στόχος είναι να μειωθούν οι τιμές σε βασικά προϊόντα διατροφής, οικιακής φροντίδας και ατομικής υγιεινής κατά τουλάχιστον 5% και για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην τήρηση του κώδικα δεοντολογίας, με συνεχείς ελέγχους από τη ΔΙΜΕΑ και επιβολή προστίμων όπου απαιτείται.

Ήδη, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 0,6% από 1,6% τον Αύγουστο.

Η έρευνα εντοπίζει περιορισμένη αύξηση τιμών σε κρίσιμα προϊόντα το τελευταίο δωδεκάμηνο, ενώ καταγράφεται μείωση 0,76% στις τιμές των προϊόντων τον Σεπτέμβριο του 2025 σε σχέση με τον Αύγουστο του ίδιου έτους.

Σε ετήσια βάση, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο +0,61% τον Σεπτέμβριο του 2025, με τάση περαιτέρω αποκλιμάκωσης.

Το κυλιόμενο 12μηνο (Οκτώβριος 2024 - Σεπτέμβριος 2025) εμφανίζει συνολική αύξηση 0,76%.

Μεταβολές τιμών ανά κατηγορία προϊόντων

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Σεπτέμβριο 2025 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 καταγράφονται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%), είδη για κατοικίδια (-3,21%) και είδη μιας χρήσης (-3,18%).

Οι μειώσεις αποδίδονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού σε συγκεκριμένα προϊόντα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα λαχανικά λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Αντίθετα, αυξήσεις σημειώθηκαν σε φρέσκα κρέατα (+10,18%), μπισκότα και σοκολάτες (+9,88%), είδη πρωινού (+6,06%), γαλακτοκομικά (+4,26%) και κατεψυγμένα προϊόντα (+3,82%).

Οι αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα αποδίδονται κυρίως στην άνοδο των διεθνών τιμών εισαγόμενων ειδών, ειδικά μοσχαρίσιου κρέατος, λόγω μείωσης ζωικού κεφαλαίου και ασθενειών σε περιοχές εκτροφής.

Ενδεικτικά, η τιμή παραγωγού βόειου κρέατος στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 35,4% την εβδομάδα 15-21 Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Οι διεθνείς τιμές κακάο και καφέ συνεχίζουν να επηρεάζουν την αγορά γλυκών, ροφημάτων και κατεψυγμένων, με το κακάο να παρουσιάζει εντυπωσιακές αυξήσεις τιμών λόγω κλιματικών συνθηκών.

Θέση Ελλάδας στον πληθωρισμό τροφίμων στην ΕΕ

Σύμφωνα με ανάλυση του ΙΕΛΚΑ σε στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 2,6% για το διάστημα Αύγουστος 2025 - Αύγουστος 2024, έναντι 3,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ελλάδα κατέχει την 4η χαμηλότερη θέση στην ΕΕ, με τη Ρουμανία να εμφανίζει το υψηλότερο ποσοστό (9,1%) και την Κύπρο το χαμηλότερο (-2,3%) λόγω εφαρμογής μηδενικών συντελεστών ΦΠΑ σε βασικά είδη.

Ο δείκτης της Eurostat αφορά όλα τα σημεία πώλησης τροφίμων και ποτών, συμπεριλαμβανομένων μικρών καταστημάτων, αρτοποιείων, κρεοπωλείων και λαϊκών αγορών.

Ειδικά για το νωπό κρέας, στην Ελλάδα ο πληθωρισμός φτάνει το 7,5% για το νωπό κρέας και 15,7% για το νωπό βόειο κρέας, υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (4,5% και 11,8% αντίστοιχα), αλλά η χώρα βρίσκεται στη 10η θέση μεταξύ των κρατών-μελών.

Σε άλλες υποκατηγορίες τροφίμων, η Ελλάδα καταγράφει χαμηλότερο πληθωρισμό από την ΕΕ σε ψωμί και δημητριακά (1,0% έναντι 1,9%), γαλακτοκομικά (0,2% έναντι 4,6%), λίπη και έλαια (-20,3% έναντι 6,0%), γλυκά (6,5% έναντι 7,5%), λοιπά τρόφιμα (1,2% έναντι 1,3%) και μη αλκοολούχα ποτά (6,4% έναντι 8,5%). Ωστόσο, καταγράφει υψηλότερες αυξήσεις στα φρούτα (19,2% έναντι 9,5%) και στα λαχανικά (0,4% έναντι 0,3%).

Ανοδική πορεία για τα σούπερ μάρκετ και τα FMCG

Η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) στα σούπερ μάρκετ κινήθηκε ανοδικά το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Circana.

Οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 6,6% σε αξία, με τα τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode) να ενισχύονται κατά 5,8% και τα προϊόντα επί ζυγίω (random weight) κατά 9,3%.

Ο συνολικός τζίρος ανήλθε στα 9,087 δισ. ευρώ, από 8,524 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Τα τυποποιημένα προϊόντα κάλυψαν το 77,6% του συνολικού τζίρου, ενώ η ιδιωτική ετικέτα (Private Label) κατέγραψε αύξηση 7,4% και μερίδιο αγοράς 27,1%.

Αναλυτικά, το μερίδιο των PL στα τρόφιμα φτάνει το 27,7%, στα είδη υγείας και ομορφιάς το 19,9% και στην οικιακή φροντίδα το 26,7%.

Το 24,3% των πωλήσεων του οκταμήνου προήλθε από προϊόντα σε έκπτωση, ποσοστό μειωμένο κατά 1,1 μονάδα σε σχέση με πέρυσι.

Τα hypermarkets (>2.500 τ.μ.) σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο (+7,2%), καλύπτοντας το 11,7% του συνολικού τζίρου, ενώ ακολούθησαν τα μικρά καταστήματα (0-400 τ.μ.) με αύξηση 7,1% και μερίδιο 12,1%.

Τη μεγαλύτερη συμβολή είχαν τα μεσαία καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.), προσφέροντας το 43,6% του συνολικού τζίρου και σημειώνοντας αύξηση 5,7%.

Σε γεωγραφικό επίπεδο, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημείωσαν τα Νησιά (+10,0%), ακολουθούμενα από την Κρήτη (+7,7%) και την Πελοπόννησο (+6,7%).

Η Αττική παραμένει η ισχυρότερη αγορά με μερίδιο 41,4% του συνολικού τζίρου και αύξηση 5,4%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.