ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Volvo, Electric Cars, Ilektrika aytokinita
Φωτο: Shutterstock

Μια νέα επαγγελματική κατηγορία «γεννήθηκε»: Τεχνίτης ηλεκτροκίνησης

Τα σημεία φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και εντός των πόλεων, ενώ ως το 2025 αναμένεται να φτάσουν τα 12.000, και μέχρι το 2030 τα 25.000.

Σε 1.200, από 58 το 2019, ανέρχονται σήμερα τα σημεία φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και εντός των πόλεων, ενώ ως το 2025 αναμένεται να φτάσουν τα 12.000, και μέχρι το 2030 τα 25.000, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας σε ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδας, που υλοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ. Υπογραμμίζοντας ότι προχωρούν με ταχύ ρυθμό οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την τεχνική υποστήριξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και λέγοντας ότι έχουν θεσπιστεί οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης, ο κ. Παπαδόπουλος γνωστοποίησε ότι «τώρα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο σημαντικό βήμα, που αφορά στους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον». Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε ότι έχει επιταχυνθεί η κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή τους και υπογράμμισε μάλιστα ότι «αντί να ακολουθήσουμε τη περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος, θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με υπουργική απόφαση».

Συνεχίζεται η τάση διείσδυσης ηλεκτροκίνησης παρά τις δυσκολίες

Η τάση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται «παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία», επισήμανε ο κ. Παπαδόπουλος και ανέφερε ότι με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, αυτές ανήλθαν σε 3.594 το 2021 και φέτος, έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις». Διατυπώνοντας την εκτίμησή του ότι «με αυτόν τον ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790», ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι «σε αυτό τον αριθμό προστίθεται κι ένας στόλος περισσότερων από 100.000 υβριδικών κάθε είδους οχημάτων, που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση». Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ανεξάρτητα από τις αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής συγκυρία, η κυβέρνηση διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε στο επαρκές νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώνεται για την ηλεκτροκίνηση και υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο των δήμων και περιφερειών για την αύξηση των σημείων φόρτισης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ilektrokinisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βγήκαν από την πρίζα» τα δύο μεγάλα προγράμματα για την ηλεκτροκίνηση

Με φιλοδοξίες και συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ άρχισαν τα προγράμματα για ηλεκτρικά ταξί και ανάπτυξη σημείων φόρτισης, αλλά τελικά αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα και τέθηκαν εκτός Ταμείου Ανάκαμψης.
ilektrokinisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Επιδότηση - εξπρές και διπλάσιο μπόνους απόσυρσης

Με διαδικασία first in – first served και άμεση πληρωμή οι επιδοτήσεις του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», που μπορούν να φτάσουν ως 11.000 ευρώ. Διπλασιάζεται στα 2.000 ευρώ το κίνητρο απόσυρσης. Τι αλλάζει για τις εταιρείες.
ilektrokinisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά, ποιες αλλαγές εξετάζονται

Ο επόμενος κύκλος θα στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας, την επίσπευση του χρόνου πληρωμής των δικαιούχων και τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση κονδυλίων. Διεύρυνση των κριτηρίων ζητάει η αγορά.