ΓΔ: 2069.74 -0.33% Τζίρος: 225.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:39
Κωνσταντίνος Κυρανάκης ομιλία
Φώτο: Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης

Κυρανάκης: Κατάργηση τρόλεϊ και 24ωρο Μετρό κάθε Σάββατο από 13/9

Ο Κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε σταδιακή κατάργηση τρόλεϊ, 24ωρο Μετρό κάθε Σάββατο, ενίσχυση σιδηροδρομικής ασφάλειας και αυστηρότερους ελέγχους με τον νέο ΚΟΚ.

Τη σταδιακή κατάργηση του στόλου των τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά, μέσω μιας οργανωμένης διαδικασίας που θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις, ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός, η πρώτη φάση του σχεδίου προβλέπει το ξήλωμα των υφιστάμενων καλωδίων και στύλων ηλεκτροδότησης, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο αστικών μεταφορών. Η δεύτερη φάση θα αφορά την αντικατάσταση των τρόλεϊ με νέα, σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι το κόστος λειτουργίας των παραδοσιακών τρόλεϊ είναι διπλάσιο σε σχέση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθιστώντας την αντικατάστασή τους οικονομικά και περιβαλλοντικά επιβεβλημένη.

Ως μέτρο μετάβασης, τα 100 νεότερα τρόλεϊ θα παραμείνουν προσωρινά σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως η λεωφόρος Συγγρού, η Πειραιώς, η Αλεξάνδρας και η Κηφισίας, ενισχύοντας τη συχνότητα των δρομολογίων σε σημεία με αυξημένη κυκλοφορία. 

Όσον αφορά το προσωπικό, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως όλοι οι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), διασφαλίζοντας τη συνέχιση της απασχόλησής τους.

Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι από τη 13η Σεπτεμβρίου η λειτουργία του Μετρό θα είναι 24ωρη κάθε Σάββατο, ενώ αντίστοιχο ωράριο θα εφαρμοστεί σε βασικές λεωφορειακές γραμμές και το τραμ τους πλέον πολυσύχναστους μήνες. 

Ο αναπληρωτής υπουργός ευχαρίστησε το προσωπικό για τη συμβολή του, διευκρινίζοντας ότι θα προβλεφθεί οικονομική επιβράβευση για τα νυχτερινά δρομολόγια.

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στις στρατηγικές προτεραιότητες για τη σιδηροδρομική ασφάλεια. Όπως υπογράμμισε, μέχρι τον Αύγουστο του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η διπλή γραμμή με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 

Παράλληλα, τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, σε περιοχές που επλήγησαν από τις φυσικές καταστροφές, εξελίσσονται ομαλά, με στόχο την πλήρη επαναλειτουργία εντός 11 μηνών.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο νέο σύστημα γεωεντοπισμού που πρόσφατα εγκαταστάθηκε στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης ΣΚΑ, καθώς και στην προώθηση των εργασιών για την προσαρμογή των αμαξοστοιχιών. 

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «δεν θα έχουμε πλέον τυφλά τρένα για να μην ξαναζήσουμε την τραγωδία των Τεμπών», φέρνοντας στο προσκήνιο το σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας.

Επισήμανε επίσης πως έχουν ολοκληρωθεί οι εγκαταστάσεις του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS επί των συρμών, ενώ συνεχίζονται συστηματικά οι δοκιμές του.

Σε ερώτηση για πιθανές απολύσεις στον ΟΣΕ, ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για υπαλλήλους που δεν εκπλήρωσαν τα καθήκοντά τους, τόσο στον ΟΣΕ όσο και στην ανάδοχη εταιρεία.

 Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «ο ΟΣΕ είναι ο πρώτος οργανισμός που άρει τη μονιμότητα στο δημόσιο», επισημαίνοντας ότι η διοίκηση είναι αμείλικτη σε θέματα που αφορούν ανθρώπινες ζωές και υπευθυνότητα.

Όσον αφορά την οδική ασφάλεια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει αυστηρότερους ελέγχους. Ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για μεγάλη εκστρατεία ευαισθητοποίησης σχετικά με τη χρήση κράνους τους καλοκαιρινούς μήνες, τα αποτελέσματα της οποίας θα διαφανούν στο εγγύς μέλλον, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης τιμών στα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες, επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα ενταθούν οι έλεγχοι για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.

Κλείνοντας, όταν ρωτήθηκε για τις πολιτικές εξελίξεις και το ενδεχόμενο ίδρυσης νέου κόμματος από τον Αλέξη Τσίπρα, δήλωσε: «Θα είναι μια καλή ευκαιρία να μετρηθούμε ξανά».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρένα με GPS, μοντέλο ΔΕΗ στις προσλήψεις, ψυχομετρικά τεστ και απολύσεις

Το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο προβλέπει υποχρεωτική εγκατάσταση του αμφισβητούμενου συστήματος HEPOS, Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας, ευέλικτες προσλήψεις και προμήθειες και αυστηρούς ελέγχους στο προσωπικό.