ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
Εναέρια φωτογραφία μεγάλου δεξαμενόπλοιου που μεταφέρει εμπορεύματα στον ωκεανό.

Αυξημένοι παραμένουν οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα

Η ναυτιλία αντιμετωπίζει αυξημένους κινδύνους λόγω γεωπολιτικών εντάσεων, υβριδικών επιθέσεων και αναζωπύρωσης της πειρατείας, σύμφωνα με τον Αγγέλο Λαζαρίδη της Diaplous.

Η διεθνής ναυτιλία αντιμετωπίζει μια περίοδο αυξανόμενων και πολύπλοκων κινδύνων, όπως επισημαίνει ο εμπορικός διευθυντής της Diaplous Group, Αγγέλος Λαζαρίδης, σε πρόσφατη συνέντευξή του. Οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι υβριδικές επιθέσεις και η επιστροφή της πειρατείας διαμορφώνουν ένα περιβάλλον όπου η αστάθεια αποτελεί πλέον σταθερό χαρακτηριστικό του κλάδου.

Από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο έως τον Ινδικό Ωκεανό, οι απειλές αλληλεπιδρούν σε κομβικά σημεία, δημιουργώντας ένα ευρύ τόξο αστάθειας. Το Ιράν συνεχίζει να επηρεάζει τη ναυσιπλοΐα με στοχευμένες κατασχέσεις πλοίων, ενώ οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αποδεικνύουν πως στρατιωτικές δυνάμεις μπορούν να διαταράξουν τις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Την ίδια στιγμή, η σομαλική πειρατεία επιστρέφει, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή επαγρύπνηση και ισχυρά πρωτόκολλα ασφαλείας.

Ο κ. Λαζαρίδης σημειώνει ότι η απειλή στην Ερυθρά Θάλασσα έχει εξελιχθεί σε πολλαπλές φάσεις, με στόχους που δεν περιορίζονται πλέον μόνο σε πλοία με εμφανή σύνδεση με το Ισραήλ. Το οπλοστάσιο των επιτιθέμενων έχει ενισχυθεί με drones και μη επανδρωμένα σκάφη, ενώ οι κυβερνοεπιθέσεις και οι παρεμβολές στη δορυφορική πλοήγηση παρουσιάζουν αυξητική τάση.

Η Diaplous Group διαθέτει πλήρως στελεχωμένο Maritime Operations Center (MO.O.C.), το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, αξιοποιώντας δεδομένα από συστήματα AIS, δορυφορικές πλατφόρμες και εξειδικευμένα δίκτυα πληροφοριών. Μέσα από τη συνεχή ανάλυση κινδύνου, παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες στα πλοία, προσαρμόζοντας τα μέτρα ασφαλείας ανάλογα με τη σημαία, το φορτίο και τα δρομολόγια.

Νέα δεδομένα στην πειρατεία και τις υπηρεσίες ασφάλειας

Στην περιοχή του Κέρατος της Αφρικής, τα πρόσφατα περιστατικά θυμίζουν την περίοδο 2010-2012, ωστόσο σήμερα τα πλοία εφαρμόζουν αυστηρότερα πρωτόκολλα ασφαλείας και συνοδεύονται συχνά από ένοπλες ομάδες. Οι πειρατικές ομάδες λειτουργούν σε μικρές, ευέλικτες δομές, βασιζόμενες σε δίκτυα χρηματοδοτών και διαπραγματευτών, γεγονός που απαιτεί συνδυασμένη προσέγγιση τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.

Η ζήτηση για ένοπλους φρουρούς αυξάνεται, με τους κανόνες εμπλοκής να προσαρμόζονται στις νέες απειλές όπως τα drones και οι συνδυαστικές επιθέσεις. Η εκπαίδευση του προσωπικού της Diaplous βασίζεται σε ρεαλιστικά σενάρια και διαρκή αξιολόγηση, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση κάθε περιστατικού.

Η αύξηση στις ασφαλιστικές χρεώσεις και τα war risk premiums επηρεάζει το κόστος των υπηρεσιών ασφάλειας. Ωστόσο, η Diaplous διατηρεί διαφάνεια στην τιμολόγηση και υποστηρίζει τους πελάτες στην τεκμηρίωση της συμμόρφωσης με βέλτιστες πρακτικές. Παράλληλα, οι ναυλωτές απαιτούν υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και συγκεκριμένες ρήτρες στα συμβόλαια, καθιστώντας την αξιόπιστη διαχείριση κινδύνου ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Η Diaplous προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας, από ένοπλες συνοδείες και επιχειρησιακή υποστήριξη μέχρι εξειδικευμένη εκπαίδευση πληρωμάτων και αξιολογήσεις λιμένων. Στόχος είναι η παροχή ενός ενιαίου και αξιόπιστου συνεργάτη για τη στρατηγική και επιχειρησιακή ασφάλεια κάθε ναυτιλιακής εταιρείας.

Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, το πιθανότερο σενάριο για το επόμενο έτος είναι ένα περιβάλλον υψηλού αλλά διαχειρίσιμου κινδύνου, με περιοδικά σοβαρά περιστατικά αλλά και αποτελεσματική αντίδραση από τον κλάδο και τη διεθνή κοινότητα. Το δυσμενέστερο σενάριο αφορά ταυτόχρονη κλιμάκωση σε πολλαπλά μέτωπα, με σημαντικές επιπτώσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και την παγκόσμια οικονομία.

Ο Όμιλος Diaplous, με παρουσία από το 2010, έχει εδραιωθεί ως ένας από τους πιο ολοκληρωμένους παρόχους παγκόσμιας διαχείρισης κινδύνων και κρίσεων, προσφέροντας υπηρεσίες τόσο στη θάλασσα όσο και σε απαιτητικά επιχειρησιακά περιβάλλοντα στην ξηρά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Υεμένη: Ελεύθεροι οι ναυτικοί του Eternity C μετά τη βύθιση από Χούθι

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του πλοίου Eternity C, που είχαν αιχμαλωτίσει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί, μεταξύ τους εννέα Φιλιππινέζοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από τη Σαναά στη Μουσκάτ χάρη στη μεσολάβηση του Ομάν.
Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Οι Χούθι θα αφήσουν ελεύθερους 9 Φιλιππινέζους ναυτικούς από το Eternity C

Η Μανίλα ανακοίνωσε ότι οι Χούθι θα απελευθερώσουν εννέα Φιλιππινέζους ναυτικούς του πλοίου Eternity C, που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί θα μεταφερθούν αρχικά από τη Σαναά στη Μουσκάτ, χάρη στη διαμεσολάβηση του Ομάν.
Δεξαμενόπλοιο Sounion καπνός
ΔΙΕΘΝΗ

Καπετάνιος και πλοιοκτήτης του Magic Seas μιλούν για την επίθεση των Χούθι

Τρεις μήνες μετά την επίθεση Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, το Magic Seas και το πλήρωμά του επιστρέφουν στην επικαιρότητα με ντοκουμέντα και εξομολογήσεις για τις δραματικές στιγμές που βίωσαν κατά τη βύθιση του πλοίου.
πλοίο εμπορευματοκιβωτίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανησυχία στη ναυτιλία από αυξημένα περιστατικά πυρκαγιών σε φορτηγά πλοία

Η αύξηση πυρκαγιών το 2025 σε φορτηγά πλοία διεθνώς εντείνει τις ανησυχίες για τη ναυτιλιακή ασφάλεια. Έκκληση για ενίσχυση των ελληνικών λιμανιών με πιστοποιημένα ρυμουλκά πυρόσβεσης.