ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φρέσκα λαχανικά φρούτα
Φωτο: Shutterstock

Λιγότερα φρέσκα οπωροκηπευτικά καταναλώνουν τα νοικοκυριά στη Γερμανία

Σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Εμπορίου Φρούτων και Λαχανικών, οι πολίτες στην Γερμανία καταναλώνουν το τελευταίο διάστημα λιγότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών.

Όλο και λιγότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά αγοράζουν οι Γερμανοί, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση να βρίσκεται σημαντικά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και την αντίστοιχη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Οι υψηλές τιμές επηρεάζουν τους τελευταίους μήνες τις συνήθειες των νοικοκυριών, επισημαίνει ο κλάδος.

Σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Εμπορίου Φρούτων και Λαχανικών, οι πολίτες στην Γερμανία καταναλώνουν το τελευταίο διάστημα λιγότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών. Η κατανάλωση βρίσκεται μάλιστα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ενώ, με κατά κεφαλήν κατανάλωση 287 γραμμαρίων φρούτων και λαχανικών ημερησίως, απέχει και από την σχετική σύσταση του ΠΟΥ, για τουλάχιστον 400 γραμμάρια ημερησίως. «Η κατανάλωση των νοικοκυριών σε φρέσκα οπωροκηπευτικά μειώθηκε τους τελευταίους μήνες. Οι άνθρωποι έχουν λιγότερα χρήματα στο πορτοφόλι τους, κάνουν οικονομία στα τρόφιμα και προτιμούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους αλλού και όχι σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά», επισημαίνει ο διευθυντής της Ένωσης Αντρέας Μπρούγκερ, ενόψει της Έκθεσης «Fruit Logistica» που πραγματοποιείται από σήμερα στο Βερολίνο.

Ο πληθωρισμός στην Γερμανία μειώθηκε τον Ιανουάριο στο 2,9%, ωστόσο οι τιμές τροφίμων αυξήθηκαν και πάλι με ρυθμό 3,8% σε σχέση με την περσινή περίοδο. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, ο δείκτης τιμών των τροφίμων έχει αυξηθεί από το 2022 κατά περίπου 30%.

Σύμφωνα με την Ένωση Εμπορίου Φρούτων και Λαχανικών, οι μεταποιητικές εταιρίες του κλάδου δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τον υψηλό πληθωρισμό, αλλά και την γραφειοκρατία. «Οι εταιρίες μας πνίγονται στη γραφειοκρατία και στις απαιτήσεις τεκμηρίωσης ποιότητας. Αυτό κάνει τα προϊόντα πιο ακριβά, δεν βελτιώνει την ποιότητά τους», επισήμανε ο κ. Μπρούγκερ και εξήγησε ότι πέρυσι παρήχθησαν στην Γερμανία 5,2 εκατομμύρια τόνοι φρούτων και λαχανικών, αλλά τα δύο τρίτα των φρέσκων οπωροκηπευτικών στα καταστήματα προέρχονται από εισαγωγές. Ενδεικτικά, από την Ισπανία εισήχθησαν πέρυσι 21,5 εκατομμύρια τόνοι και από την Ιταλία 17,4 εκατομμύρια τόνοι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ράλι πληθωρισμού στην Ελλάδα στο 3,6%, ανέβηκε στο 2% στην ευρωζώνη

Με υψηλότερους ρυθμούς από κάθε άλλη χώρα της ευρωζώνης τρέχει ο πληθωρισμός στην Ελλάδα που διαμορφώθηκε στο 3,6% τον Ιούνιο. Στο 2% ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,1%.
Φρούτα και λαχανικά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευκαιρία για να καλύψουν οι Έλληνες παραγωγοί την γερμανική αγορά

Η Ελλάδα βρίσκεται στις 5 σημαντικότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραγωγής φρούτων και μέσα στις 7 σημαντικότερες παραγωγής λαχανικών μπορώντας να καλύψει τις ανάγκες της γερμανικής αγοράς που παράγει μόλις το 15% των αναγκών της.
Robert Habeck, Germany, Economy, Germania, Oikonomia
ΔΙΕΘΝΗ

Σήμα κινδύνου για ελλείψεις σε τρόφιμα και ενέργεια στη Γερμανία

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας σημείωσε τα προβλήματα που καταγράφονται στις προμήθειες ενέργειας επαναλαμβάνοντας τα σενάρια για άλμα τιμών αναφέροντας πως το ρωσικό πετρέλαιο θα πρέπει να αντικατασταθεί από πιθανότατα ακριβότερες εναλλακτικές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η... μικρή Ελλάδα στη Γερμανία απορροφά τις μισές εξαγωγές τροφίμων

Στη Γερμανία λειτουργούν περίπου 6.000 ελληνικά εστιατόρια, τα οποία προσελκύουν όχι μόνο Έλληνες αλλά και αρκετούς Γερμανούς και απορροφούν το 50-60% των επεξεργασμένων τροφίμων που εξάγει η Ελλάδα στη χώρα.
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Περιορίζονται οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού

Το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι έχει καταστεί αντικείμενο απομίμησης, καθώς σχεδόν όλες οι γερμανικές βιομηχανίες γάλακτος παράγουν γιαούρτια «ελληνικού τύπου», τα οποία φέρουν στις συσκευασίες τους εικόνες από Ελλάδα.