Παρά τα περιοριστικά μέτρα που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής προέλευσης, οι πωλήσεις τους σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 111% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.
Την ίδια ώρα, ραγδαία άνοδος καταγράφεται και στα υβριδικά μοντέλα, με τις προβλέψεις να δείχνουν αυξανόμενη διείσδυση των κινεζικών κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, σε 28 αγορές της Ευρώπης ταξινομήθηκαν συνολικά 1,1 εκατομμύριο οχήματα τον Μάιο, παρουσιάζοντας άνοδο 2,5% σε ετήσια βάση. Από την αρχή του έτους έχουν ήδη φτάσει τις 5,53 εκατομμύρια μονάδες.
Από τα οχήματα που ταξινομήθηκαν τον Μάιο, 65.808 αφορούσαν κινέζικα μοντέλα. Δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Geely και η SAIC, κατάφεραν να εισέλθουν για πρώτη φορά στο top-10 των πιο δημοφιλών κατασκευαστών. Η Geely βρέθηκε στην 9η θέση με 32.992 μονάδες, ενώ η SAIC στην 10η με 29.387.
Στην κορυφή της κατάταξης εξακολουθεί να δεσπόζει ο όμιλος VW, με 303.268 ταξινομήσεις, ακολουθούμενος από τους Stellantis (168.867), Renault Group (109.712), Hyundai-Kia (88.401), BMW Group (78.231) και Toyota (76.537).
Η MG, θυγατρική της SAIC, κατέγραψε αύξηση 30% φτάνοντας τις 29.400 πωλήσεις, ενώ η BYD εκτινάχθηκε με άνοδο 397%. Παρά την εντυπωσιακή αύξηση, η BYD βρέθηκε μόλις 40 μονάδες πίσω από την Tesla στις πωλήσεις του μήνα.
Στις επιμέρους εξελίξεις, η Cupra ξεπέρασε τη Seat από την αρχή του έτους, καταγράφοντας 30% άνοδο στις ταξινομήσεις.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε το Renault Clio με 21.163 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 12%, ενώ ακολούθησαν το Dacia Sandero (19.948) και το VW T-Roc (18.420).
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών, το Tesla Model Y διατήρησε την πρωτιά με 10.357 πωλήσεις, αν και σημείωσε πτώση 7%. Δεύτερο ακολούθησε το νέο Skoda Elroq με 9.222 μονάδες, ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε το VW ID.7, με θεαματική αύξηση 373%.