Η Stellantis υπέγραψε, την Πέμπτη 28 Αυγούστου, συμφωνία με τα συνδικάτα για πεντάμηνη παράταση του προγράμματος μειωμένου ωραρίου εργασίας στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Mirafiori, στη βόρεια Ιταλία.
Η νέα αυτή συμφωνία έρχεται σε μια περίοδο περιορισμένης ζήτησης για τα αυτοκίνητα που παράγονται στη χώρα και δίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δυνατότητα να περιορίσει το εργατικό κόστος.
Τονίζεται, μάλιστα, πως η συγκεκριμένη εξέλιξη συμπληρώνει αντίστοιχες συμφωνίες που προηγήθηκαν και σε άλλα ιταλικά εργοστάσια της εταιρείας κατά τον Αύγουστο, σύμφωνα με το Reuters.
Για την περίοδο από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 31 Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι στο Mirafiori θα συνεχίσουν να απασχολούνται με μειωμένο ωράριο και –συνεπακόλουθα– με προσωρινή μείωση του μισθού τους, όπως επισημάνθηκε σε επίσημη ανακοίνωση της Stellantis.
Το εργοστάσιο Mirafiori, που βρίσκεται στο Τορίνο, παραδοσιακή έδρα της ιστορικής ιταλικής μάρκας Fiat, αποτελούσε κάποτε ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από έντονη πτωτική πορεία, σύμφωνα πάντα με το Reuters.
Προσδοκίες για νέα δυναμική στο Mirafiori δημιουργεί η επικείμενη έναρξη παραγωγής της υβριδικής έκδοσης του Fiat 500, η οποία προβλέπεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο. Η Stellantis εκτιμά ότι το εν λόγω μοντέλο ενδέχεται να συμβάλει καθοριστικά στην αναβίωση της παραγωγικής δραστηριότητας του εργοστασίου.
Παρόλα αυτά, ο Gianni Mannori, μέλος του συνδικάτου Fiom-CGIL, κάλεσε τη διοίκηση της Stellantis να «προσθέσει γρήγορα ακόμη ένα άλλο μοντέλο στη παραγωγή του Mirafiori», προκειμένου να διατηρηθεί η βιωσιμότητα του εργοστασίου σε μακροπρόθεσμη βάση.
Η Stellantis ιδρύθηκε το 2021, μετά από διασυνοριακή συγχώνευση της Fiat-Chrysler και της PSA Groupe, και αποτελεί σήμερα έναν πολυεθνικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η εταιρεία, με έδρα το Άμστερνταμ, κατέχει τη θέση της έκτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες, 300.000 υπαλλήλους και εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες. Οι μετοχές της διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια του Μιλάνου (Borsa Italiana), του Παρισιού, καθώς και της Νέας Υόρκης.
Το βασικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει διάσημα brands όπως οι Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall.
Παρά το μέγεθος και τη διεθνή ισχύ του Ομίλου, η παραγωγή αυτοκινήτων της Stellantis στην Ιταλία υποχώρησε, το 2023, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά δεκαετιών – γεγονός που επιβεβαιώνει τις προκλήσεις στον ανταγωνιστικό κλάδο και τη σημασία προσαρμογής σε νέα δεδομένα ζήτησης και τεχνολογίας.
Η Fiat, που ιδρύθηκε το 1899 στο Τορίνο από επενδυτές –ανάμεσά τους και ο Giovanni Agnelli– παραμένει μέχρι και σήμερα ο σημαντικότερος βιομηχανικός όμιλος της Ιταλίας.
Το όνομα της εταιρείας είναι το ακρωνύμιο της φράσης «Fabbrica Italiana Automobili Torino» (Ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο). Τον όμιλο διοίκησε για πολλές δεκαετίες ο εγγονός του ιδρυτή, Gianni Agnelli, με τους απογόνους της οικογένειας να διατηρούν πρωταγωνιστικούς ρόλους, μεταξύ των οποίων και ο John Elkann που έγινε αντιπρόεδρος στα 28 του.
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, η Fiat έχει επεκταθεί σημαντικά, αποκτώντας διάφορες εταιρείες και δραστηριοποιούμενη σε 61 χώρες σε όλο τον κόσμο μέσω 1.063 επιχειρηματικών μονάδων και 223.000 εργαζομένων, εκ των οποίων 111.000 εκτός Ιταλίας.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ομίλου, όπως οι Lancia, Alfa Romeo, Fiat και Abarth, ελέγχονται από τη Fiat Group Automobiles και τη Maserati, ενώ η Ferrari, αν και ανήκε παλαιότερα στον Όμιλο, αποσπάστηκε πλήρως και λειτουργεί πλέον ανεξάρτητα από το 2016.