Η εισαγγελία του Μιλάνου ζήτησε την επιβολή ποινής φυλάκισης ενός έτους και οκτώ μηνών στη γνωστή influencer Κιάρα Φεράνι, η οποία κατηγορείται για απάτη σχετικά με την προώθηση γλυκών με σκοπό τη φιλανθρωπία, σύμφωνα με τον δικηγόρο της.
Η Κιάρα Φεράνι, με 28 εκατομμύρια ακολούθους, βρίσκεται ενώπιον της Δικαιοσύνης από τον Σεπτέμβριο, αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για διακεκριμένη απάτη. Συγκεκριμένα, διαφήμισε το κέικ παντόρο και πασχαλινά αυγά, υποστηρίζοντας ότι μέρος των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικά ή κοινωνικά έργα.
Κατά την ακροαματική διαδικασία στο δικαστήριο του Μιλάνου, η 38χρονη influencer αρνήθηκε τις κατηγορίες, δηλώνοντας πως ενήργησε "καλή τη πίστει", όπως ανέφερε ο δικηγόρος της Τζουζέπε Γιανακόνε.
Στο τέλος της διαδικασίας, η Φεράνι εξέφρασε την εμπιστοσύνη της στη Δικαιοσύνη, χωρίς περαιτέρω σχόλια.
Η υπεράσπιση αναμένεται να παρουσιάσει τα επιχειρήματά της στην επόμενη συνεδρίαση, ενώ η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται τον Ιανουάριο. Αν κριθεί ένοχη, θεωρείται απίθανο να εκτίσει ποινή φυλάκισης, καθώς στην Ιταλία σπάνια εφαρμόζεται φυλάκιση για ποινές κάτω των δύο ετών.
Η Κιάρα Φεράνι ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της το 2009 με το fashion blog "The Blonde Salad" και εξελίχθηκε σε μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της ιταλικής μόδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συνεργαζόμενη με κορυφαίους οίκους όπως Dior, Chanel και Tod's.
Με τη δημόσια εικόνα της να συνδέεται με τη λάμψη και την καθημερινότητά της δίπλα στον ράπερ Fedez, από τον οποίο χώρισε το 2024, η influencer αξιοποίησε τα social media για να λανσάρει δικές της σειρές ρούχων και μακιγιάζ.
Ωστόσο, οι κατηγορίες για απάτη επηρέασαν αρνητικά τη φήμη της και τις συνεργασίες της με γνωστούς οίκους μόδας.
Η υπόθεση αφορά το "Pandoro Pink Christmas", ένα γλυκό σε ειδική έκδοση που κυκλοφόρησε το 2022 από την εταιρεία Balocco, με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για παιδιατρικό νοσοκομείο του Τορίνου.
Σύμφωνα με την ιταλική αρχή Επικοινωνιών (AGCOM), στα τέλη του 2023 διαπιστώθηκε ότι είχε πραγματοποιηθεί μία δωρεά 50.000 ευρώ στο νοσοκομείο αρκετούς μήνες πριν, ενώ οι καταναλωτές πίστευαν ότι η αγορά του προϊόντος θα συνέβαλε άμεσα στη φιλανθρωπική δράση.
Η AGCOM επέβαλε πρόστιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ σε δύο εταιρείες της Φεράνι για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στην καμπάνια "Pandoro Pink Christmas". Η εταιρεία Balocco τιμωρήθηκε με πρόστιμο 420.000 ευρώ.
Παράλληλα, η AGCOM διεξήγαγε έρευνα και για πασχαλινά αυγά της μάρκας Ferragni, που διατέθηκαν το 2021 και 2022 και σχετίζονταν με κοινωνική πρωτοβουλία.