Το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας ανακοίνωσε την απόσυρση του νέου κανονισμού που προέβλεπε περισσότερες ώρες ξεκούρασης για τους πιλότους, μετά το χάος που προκλήθηκε στα αεροδρόμια και την ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων.
Από τη Δευτέρα, τα αεροδρόμια της χώρας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, με την IndiGo, τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, να προχωρά σε μαζικές ακυρώσεις πτήσεων. Η εταιρεία απέδωσε τις δυσκολίες σε «απρόβλεπτες δυσκολίες» στη λειτουργία της και παραδέχτηκε «λάθη κρίσεως» και «παραλείψεις στον σχεδιασμό» μετά την εφαρμογή των νέων κανονισμών, παρά το γεγονός ότι είχε δύο χρόνια για να προετοιμαστεί.
Οι νέοι κανόνες της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας, που τέθηκαν σε ισχύ τον Νοέμβριο, στόχευαν στην ενίσχυση της αεροπορικής ασφάλειας μέσω αύξησης του χρόνου ανάπαυσης των πιλότων. Ωστόσο, σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτικής Αεροπορίας Ραμ Μοχάν Νάιντου, η μεταρρύθμιση αναστέλλεται «με άμεση ισχύ» προκειμένου να προστατευθούν οι επιβάτες, ιδιαίτερα οι ηλικιωμένοι, οι φοιτητές και όσοι βασίζονται στην ακρίβεια των πτήσεων.
Σήμερα, η IndiGo ακύρωσε όλες τις εσωτερικές πτήσεις από το Νέο Δελχί και το Τσενάι, ζητώντας συγγνώμη από το επιβατικό κοινό. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πίτερ Έλμπερς ανέφερε ότι μόνο σήμερα ακυρώθηκαν πάνω από χίλιες πτήσεις. Εκτίμησε πως θα χρειαστούν 5-10 ημέρες για να αποκατασταθεί πλήρως η ομαλότητα στα αεροδρόμια.
Η IndiGo καλύπτει πάνω από το 60% των εσωτερικών πτήσεων στην Ινδία, πραγματοποιώντας περισσότερες από 2.000 πτήσεις καθημερινά.
Μεταξύ των δυσαρεστημένων επιβατών ήταν και ο πρέσβης της Σιγκαπούρης στο Νέο Δελχί, Σάιμον Γουόνγκ, ο οποίος δήλωσε «άφωνος» από την κατάσταση, καθώς η πτήση του ακυρώθηκε.
Ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Ραχούλ Γκάντι απέδωσε το πρόβλημα στο «μονοπωλιακό μοντέλο» που εφαρμόζει η κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «οι απλοί Ινδοί πληρώνουν το τίμημα, με καθυστερήσεις και ακυρώσεις».