Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα, δίνει προτεραιότητα στην αύξηση των πωλήσεων των οχημάτων του ομίλου, επιλέγοντας να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, ακόμη και εις βάρος των περιθωρίων κέρδους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει ενίσχυση των πωλήσεων σε εταιρικούς στόλους και επενδύσεις σε πιο προσιτά μοντέλα, με στόχο την ανάκαμψη της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.
Ο Φιλόσα, που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Ιούνιο, ξεκίνησε μια «επιχείρηση εκτάκτου ανάγκης» για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πολιτικής του προκατόχου, Κάρλος Ταβάρες.
Ο Ταβάρες είχε δώσει έμφαση στα υψηλά περιθώρια κέρδους μέσω μειώσεων κόστους και αυξήσεων τιμών, γεγονός που οδήγησε σε απώλεια σημαντικού αριθμού πελατών, όπως αναφέρει το Reuters.
Η αποχώρηση του Ταβάρες στο τέλος του προηγούμενου έτους ήρθε μετά από πτώση 15% στις πωλήσεις της Stellantis στις ΗΠΑ το 2024, την ώρα που ο συνολικός κλάδος σημείωσε άνοδο 2,2%.
Ο βασικός στόχος του Φιλόσα είναι να ξεπεράσει τις χαμηλές προσδοκίες των αναλυτών για τις πωλήσεις και τα έσοδα του ομίλου εντός του έτους.
Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι η νέα στρατηγική φέρνει αποτελέσματα: οι πωλήσεις της Stellantis στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 6% το τρίτο τρίμηνο, σημειώνοντας την πρώτη άνοδο εδώ και δύο χρόνια.
Η βραχυπρόθεσμη στρατηγική πωλήσεων και οι μακροπρόθεσμες προοπτικές βιωσιμότητας της Stellantis αναδεικνύονται σε μια περίοδο που ο όμιλος προσπαθεί να ανακτήσει την αξιοπιστία του απέναντι σε οδηγούς, επενδυτές και αντιπροσώπους, διασφαλίζοντας παράλληλα τη λειτουργία των εργοστασίων.
Το Reuters επικαλείται έξι πηγές που γνωρίζουν το θέμα, μεταξύ των οποίων στελέχη της εταιρείας και εκπρόσωποι βασικών μετόχων, οι οποίοι επιβεβαιώνουν ότι η νέα στρατηγική έχει την υποστήριξη μεγάλων επενδυτών, όπως η Exor της οικογένειας Agnelli, η οικογένεια Peugeot και η γαλλική κυβέρνηση.
Η Stellantis προσαρμόζει τις τακτικές της στις προκλήσεις των αμερικανικών δασμών, τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, «η Stellantis επιταχύνει τις ενέργειες για να διορθώσει προηγούμενες στρατηγικές και επιχειρησιακές αποφάσεις».
Η τακτική περιλαμβάνει ενίσχυση των πωλήσεων στόλου στις ΗΠΑ, σε εταιρείες ενοικίασης, επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς, μια πρακτική που χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την τόνωση των πωλήσεων αποθεμάτων. Παράλληλα, συνεχίζονται οι επενδύσεις στα δημοφιλή και κερδοφόρα μοντέλα Jeep και Ram.
Σημαντικές ανακατατάξεις παρατηρούνται και στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ υποχώρησαν σε χαμηλό τετραετίας τον Νοέμβριο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Cox Automotive.
Η εταιρεία παρέδωσε περίπου 39.800 οχήματα, σημειώνοντας πτώση 23% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρά την εισαγωγή φθηνότερων εκδόσεων των Model Y και Model 3 μετά τη λήξη της ομοσπονδιακής φορολογικής πίστωσης για ηλεκτρικά οχήματα.