ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
sigapouri
Φώτο: Shutterstock

Τη χειρότερη οικονομική ύφεση στην ιστορία είχε η Σιγκαπούρη το 2020

Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.

Η Σιγκαπούρη γνώρισε το 2020 τη χειρότερη οικονομική ύφεση της ιστορίας της εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ωστόσο το χτύπημα αποδείχθηκε τελικά λιγότερο βαρύ απ’ ό,τι προβλεπόταν, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.

Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.

Η Σιγκαπούρη βυθίστηκε στην πρώτη της ύφεση μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσουν οι περισσότεροι χώροι δουλειάς, στο πλαίσιο των δραστικών μέτρων που λάμβανε για να περιορίσει τις μολύνσεις από τον SARS-CoV-2.

Η ασιατική χώρα, η οικονομία της οποίας χαρακτηρίζεται από τις πιο ανοικτές στον κόσμο, θεωρείται από αρκετούς κάτι σαν πρόδρομος δείκτης της υγείας του παγκόσμιου εμπορίου. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας της επομένως ηχεί συναγερμό.

Η κατάσταση πάντως βελτιώθηκε το δεύτερο μισό της χρονιάς, με τομείς-κλειδιά όπως αυτός της μεταποίησης να αρχίζουν να ανακάμπτουν. Το τέταρτο τρίμηνο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση, λιγότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, κατά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.

Η ύφεση δεν αποδείχθηκε τόσο σοβαρή όσο φοβούνταν πολλοί χάρη στις εξαγωγές ορισμένων αγαθών, εκτίμησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οικονομολόγος της CIMB Private Banking, προσθέτοντας πως το τρέχον έτος αναμένει πως θα υπάρξει ανάκαμψη «κατά περίπου 68%». Η κρίση εκτιμάται ότι έπληξε περισσότερο τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Την περασμένη εβδομάδα, η Σιγκαπούρη άρχισε εκστρατεία εμβολιασμού για τον νέο κορονοϊό. Είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες όπου ξεκίνησε η ανοσοποίηση του πληθυσμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ομπρέλα στη βροχή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σπάρτη: Υποχωρούν τα φαινόμενα στη Λακωνία – Αρχίζει η καταγραφή ζημιών

Υποχώρησαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα στη Λακωνία, με ήπιες βροχοπτώσεις σήμερα. Συνεχίζονται οι καθαρισμοί δρόμων από Περιφέρεια, δήμους και ιδιώτες, κυρίως σε Γύθειο και Δήμο Ευρώτα, χωρίς νέα προβλήματα από τη βροχή.
Μητσοτάκης, Shanmugaratnam
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης σε Σιγκαπούρη: Συνεργασία σε τουρισμό, άμυνα και επενδύσεις

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της Σιγκαπούρης Lawrence Wong και τον Πρόεδρο Tharman Shanmugaratnam. Συζήτησαν ενίσχυση συνεργασίας σε τουρισμό, ναυτιλία, άμυνα, εξαγωγές και επενδύσεις, καθώς και ψηφιακή διακυβέρνηση.
Νίκος Παπαθανάσης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπαθανάσης: Ανεβαίνουν τα όρια υπερδέσμευσης στη «Δίκαιη Μετάβαση»

Εγκρίθηκε η αύξηση του ορίου υπέρ-δέσμευσης στη δημόσια δαπάνη του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027», ανεβάζοντας το σχετικό ποσοστό για την επιχειρηματικότητα από 110% σε 140%.
Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο
ΔΙΕΘΝΗ

Βρετανία: Κατάσχεση σπάνιων οστών δεινοσαύρων από Σιγκαπουριανό επιχειρηματία

Οι βρετανικές αρχές κατέσχεσαν δεινοσαυρικά οστά, εννέα διαμερίσματα και έργα κινεζικής τέχνης από επιχειρηματία της Σιγκαπούρης, στο πλαίσιο υποθέσης για παράνομα κέρδη, χωρίς να απαιτείται ποινική καταδίκη.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Βαθαίνει η κρίση στη γερμανική βιομηχανία, μείωση στην παραγωγή αυτοκινήτων

Η βιομηχανική παραγωγή στη Γερμανία υποχώρησε κατά 4,3% τον Αύγουστο, κυρίως λόγω πτώσης 19% στην αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τη Destatis, γεγονός που αντανακλά τις προκλήσεις της οικονομίας για έξοδο από την ύφεση.
BYD ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ηλεκτροκίνηση: Τέσσερις χώρες ηγέτες παγκοσμίως

Η Κίνα κυριαρχεί στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Νορβηγία πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη. Η έρευνα της PwC δείχνει ότι η ελλιπής κρατική στήριξη επιβραδύνει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε αρκετές χώρες.