ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Αυτοκίνητα προς ενοικίαση
Φωτό: Shutterstock

Η ΕΕ διεξάγει έρευνα για επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα σήμερα έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Η έρευνα θα καθορίσει πρώτα εάν οι αλυσίδες αξίας BEV στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και εάν αυτή η επιδότηση προκαλεί ή απειλεί να προκαλέσει οικονομική ζημία στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.

Εάν και τα δύο αποδειχθούν αληθή, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει εάν είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να διορθώσει τις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που διαπιστώθηκαν με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα.

Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 13 Σεπτεμβρίου στην ομιλία για την κατάσταση της Ένωσης (SOTEU), θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τα σχόλια, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε ότι «οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για την πλήρη ανάπτυξη αυτού του δυναμικού. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις ενωσιακές και διεθνείς μας υποχρεώσεις. Γιατί η Ευρώπη παίζει με τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα».

Η Επιτροπή ξεκίνησε αυτήν την έρευνα με δική της πρωτοβουλία έχοντας συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές και επιδοτήσεις από την Κίνα στην ΕΕ αποτελούσε οικονομική απειλή για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Αν και δεν ελήφθη επίσημη καταγγελία από τη βιομηχανία της ΕΕ για την έναρξη διαδικασίας, οι κανόνες της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων ορίζουν ότι ο κλάδος της ΕΕ καλείται να συνεργαστεί στην αυτεπάγγελτη έρευνα.

Σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις βάσει των κανόνων της ΕΕ και του ΠΟΕ, πραγματοποιήθηκαν προ της έναρξης διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση πριν από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης (για την έναρξη).

Διαδικασία και επόμενα βήματα

Η ανακοίνωση για την έναρξη που δημοσιεύτηκε σήμερα συνοψίζει τους ισχυρισμούς και εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για να προσδιοριστεί η πιθανή ύπαρξη επιδότησης που συνιστά απειλή για τον κλάδο της ΕΕ.

Η έρευνα θα ολοκληρωθεί το πολύ εντός 13 μηνών από την έναρξη. Εάν δικαιολογείται νομικά, τυχόν προσωρινοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων μπορούν να επιβληθούν εντός 9 μηνών από την έναρξη, ενώ τυχόν οριστικά μέτρα θα επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός φόρτισης BYD
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: 54,5% άνοδος στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως Σεπτέμβριο 2025

Οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 54,5% φτάνοντας τα 18,06 εκατ. μονάδες ως τον Σεπτέμβριο 2025, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση των 40 εκατ. οχημάτων νέας τεχνολογίας στη χώρα.
Σημαίες ΕΕ και Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

Βρυξέλλες: Κινεζική αντιπροσωπεία για λύση στις σπάνιες γαίες

Η ΕΕ θα συναντήσει σύντομα Κινέζους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες για να βρεθούν άμεσες λύσεις στους κινεζικούς περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, που επηρεάζουν ευρωπαϊκές εταιρείες σε κρίσιμους τομείς.
Σημαίες Κίνας και ΕΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία ΕΕ για τους νέους κινεζικούς ελέγχους στις εξαγωγές σπάνιων γαιών

Ανησυχία εξέφρασε η ΕΕ για τους νέους ελέγχους της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών. Η Επιτροπή ζητεί σταθερή πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες, ενώ οι Σοσιαλδημοκράτες ζητούν ποικιλία και ανθεκτικότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
BYD ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ηλεκτροκίνηση: Τέσσερις χώρες ηγέτες παγκοσμίως

Η Κίνα κυριαρχεί στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Νορβηγία πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη. Η έρευνα της PwC δείχνει ότι η ελλιπής κρατική στήριξη επιβραδύνει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε αρκετές χώρες.
BMW αυτοκίνητο εμπρός
ΔΙΕΘΝΗ

Στην Κίνα στρέφεται η BMW με στόχο συνεργασίες για την ηλεκτροκίνηση

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται σε Κινέζους τεχνολογικούς εταίρους για ηλεκτροκίνηση και «έξυπνη» τεχνολογία, με τη BMW να συνεργάζεται με CATL, Momenta, Alibaba και Huawei, όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο WNEVC.
China-HIPHI-Cars
ΔΙΕΘΝΗ

«Καμπανάκι» για Κίνα από την επιθετική πολιτική στα ηλεκτρικά οχήματα

Η υπερπαραγωγή και η διαρκής μάχη τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα εντείνουν τις πιέσεις στις επιχειρήσεις, προκαλούν αποπληθωρισμό και τροφοδοτούν νέες διεθνείς εμπορικές εντάσεις.