ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Mega Yeeros

Ο γύρος έγινε... american dream: Κερδίζει έδαφος η Megas Yeeros στις ΗΠΑ

Η Megas Yeeros μετατρέπει το παραδοσιακό ελληνικό street food σε παγκόσμιο brand, με εξαγωγές σε 23 χώρες και επενδύσεις σε Ευρώπη και Αμερική. Επενδυτική στήριξη από το EOS Hellenic Renaissance Fund II.

Η ελληνική εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με το πλέον εμβληματικό γρήγορο φαγητό στην Ελλάδα, τον γύρο, είναι η Megas Yeeros και δεν σταματά να γράφει το δικό της success story. Από την παραγωγική μονάδα στον Ασπρόπυργο μέχρι το Νιου Τζέρσεϊ, η εταιρεία του κ. Νίκου Λούστα μεταφέρει ένα αυθεντικό ελληνικό φαγητό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, διεκδικώντας επάξια το δικό της μερίδιο στο american dream.

Το στοίχημα που έβαλε πριν μερικά χρόνια ο κ. Νίκος Λούστας, να κάνει την εταιρεία εξωστρεφή ώστε να φτάσει κυριολεκτικά στην άκρη του κόσμου φαίνεται πως το πέτυχε, καθώς η εταιρεία δίνει πλέον τα προϊόντα της σε 23 χώρες και οι εξαγωγές αποτελούν πια το 42% - 43% του τζίρου.

Η εργοστασιακή μονάδα της Ελλάδας εξάγει σε: Μ. Βρετανία, Γερμανία, Κύπρο, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ελβετία, Τσεχία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Φιλανδία, Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία, ΗΑΕ, ενώ η εργοστασιακή μονάδα της Αμερικής εφοδιάζει 32 Πολιτείες των ΗΠΑ, το Μεξικό, τον Παναμά και τον Καναδά.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία προκειμένου να επεκτείνει κι άλλο την δραστηριότητά της που εστιάζεται σήμερα μόνο στον τομέα της χονδρικής, ετοιμάζεται να κάνει νέο άνοιγμα στις ΗΠΑ αναβαθμίζοντας την παραγωγική δυναμικότητα. Υπενθυμίζεται ότι η παραγωγική μονάδα της εταιρείας στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ εγκαινιάστηκε το 2014 μετά από επένδυση άνω των 5 εκατ. δολαρίων, ενώ είναι σε εξέλιξη επένδυση 4 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση γραμμών παραγωγής προψημένου γύρου.

Η συμμετοχή του EOS Hellenic Renaissance Fund II

Δίπλα στη Megas Yeeros βρίσκεται τους τελευταίους μήνες το fund EOS Hellenic Renaissance Fund II (EHRF II), του Απόστολου Ταμβακάκη, το οποίο απέκτησε  μειοψηφική μετοχική συμμετοχή στην εταιρεία, κοντά στο 30%.

Η συμμετοχή από το EHRF II θα υποστηρίξει την υλοποίηση του πενταετούς στρατηγικού σχεδίου της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για αυτοματοποίηση, αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας και είσοδο σε νέα προϊόντα υψηλής ανάπτυξης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της δραστηριότητας στις ΗΠΑ, όπου ο Όμιλος επενδύει σε νέες γραμμές παραγωγής προψημένου γύρου και στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με διανομείς και αλυσίδες εστίασης.

Η επένδυση αυτή σηματοδοτεί την έναρξη των επενδύσεων του EHRF II, και προβλέπεται ότι θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλες επενδύσεις από το ίδιο Fund σε ηγετικές επιχειρήσεις της ελληνικής περιφέρειας, με έμφαση στη δημιουργία αξίας, την εξωστρέφεια και την καινοτομία.

Τα οικονομικά στοιχεία

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Megas Yeeros ανήλθε το 2024 σε 65,89 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με τα 61,23 εκατ.  του 2023. Τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 6,3%, φτάνοντας τα 10,93 εκατ., ενώ τα λειτουργικά έξοδα παρέμειναν σταθερά, καταγράφοντας οριακή αύξηση μόλις 0,9%.

Η κερδοφορία του ομίλου ανέβηκε, καθώς τα EBITDA έφτασαν τα 6,30 εκατ. (+12%), το EBIT τα 4,33 εκατ.  (+17,3%) και τα Κέρδη προ Φόρων (EBT) τα 3,52 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 30,9%. Ακόμα ψηλότερα ανέβηκαν τα καθαρά κέρδη, τα οποία ανήλθαν σε 2,85 εκατ. αυξημένα κατά 28,6% σε σύγκριση με το 2023.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας Μέγας Γύρος Α.Ε., η εικόνα είναι εξίσου καλή. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 54,68 εκατ. (+8,8%), τα μικτά κέρδη σε 8,43 εκατ. (+7,1%) και το EBITDA σε 4,99 εκατ. (+15%). Τα EBIT και EBT κατέγραψαν άνοδο 21,2% και 44,6% αντίστοιχα, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτοξεύτηκαν κατά 45,2%, στα 2,15 εκατ..

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ελληνικός γύρος πάει... Αμερική: Νέα μονάδα από τη Μέγας Γύρος

Πειραματική μονάδα στη Νέα Υόρκη με ρομποτική τεχνολογία δημιουργεί η Μέγας Γύρος, ενώ θα ακολουθήσει μεγαλύτερη επένδυση, ύψους 20 εκατ. δολ. Πλησιάζει στο 50% η συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο.
salata-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισαγόμενες ντομάτες φτιάχνεται η σαλάτα του τουρίστα στην Ελλάδα

Η Ελλάδα των ποιοτικών προϊόντων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα η χωριάτικη σαλάτα για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γίνεται με ντομάτες εισαγωγής.