ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μετρό Αθήνας τρένο
Το τρένο του Μετρό στην Αθήνα στο σταθμό Συντάγματος.

Ύστατη προσπάθεια διάσωσης του διαγωνισμού για το μετρό

Δεσμεύσεις από τις δύο ανταγωνιστικές κοινοπραξίες ότι δεν θα τορπιλίσουν με νέες προσφυγές τη διαδικασία έχει ζητήσει η Αττικό Μετρό για να αποφευχθεί ακύρωση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4.

Συνεχίζεται το αδιέξοδο για το μεγάλο διαγωνισμό, προϋπολογισμού κοντά στα 1,8 δισ. ευρώ, για το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, καθώς ούτε η πρωθυπουργική παρέμβαση αποδείχθηκε αρκετή για να αντιμετωπιστεί η διαμάχη μεταξύ των δύο υποψηφίων που οδήγησε και στην πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Όμως, οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η διοίκηση της Αττικό Μετρό ζήτησε από τις δύο κοινοπραξίες – υπό τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ – να ανανεώσουν την ισχύ των προσφορών τους, δείχνουν πως στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών ελπίζουν πως στο τέλος θα βρεθεί φόρμουλα ώστε να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

Πριν από λίγες ημέρες το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο συζήτησε τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει οι δύο διεκδικητές του έργου, αποφάσισε πως και οι δύο θα έπρεπε να αποκλειστούν. Η απόφαση του ΣτΕ κινητοποίησε τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, στο γραφείο του οποίου φτάνουν εδώ και μήνες «μηνύματα» περί κατάρρευσης κατασκευαστικών ομίλων στην περίπτωση που δεν υπογραφούν συμβάσεις σε συγκεκριμένα έργα.

Έτσι, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη για το ζήτημα του διαγωνισμού, σε μια προσπάθεια να πειστούν οι δύο διεκδικητές να μην προχωρήσουν σε άλλα ένδικα μέσα στην περίπτωση που βρεθεί τρόπος να ξεπεραστεί ο σκόπελος με την απόφαση του ΣτΕ. Να γίνει δηλαδή νέα τεχνική αξιολόγηση από την Αττικό Μετρό καθώς αυτή την απόφαση θεωρεί λαθεμένη το ανώτατο δικαστήριο. Θεωρεί, δηλαδή, πως αν εφαρμόζονταν κατά γράμμα οι απαιτήσεις του διαγωνισμού έπρεπε να αποκλειστούν και δύο ενδιαφερόμενοι.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν κατορθώσει στην κυβέρνηση να λάβουν από τους δύο διεκδικητές δέσμευση πως δεν θα τορπιλίσουν εκ νέου τη διαδικασία με νέες προσφυγές. Στην τεχνική αξιολόγηση είχε επικρατήσει η ΑΒΑΞ η οποία έτσι είχε εξασφαλίσει ένα κάποιο προβάδισμα στην περίπτωση που και η οικονομική της προσφορά είναι ανταγωνιστική έναντι της ΑΚΤΩΡ. 

Στο υπουργείο θεωρούν πως το θέμα «δεν έχει λήξει» και πως μέσα στις επόμενες ημέρες θα αναζητηθεί εκ νέου φόρμουλα ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Αν δεν πετύχει και η νέα προσπάθεια, τότε η ακύρωση θα είναι μονόδρομος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Βέβαιη η καθυστέρηση στη γραμμή 4, «πόκερ» Δημοσίου - αναδόχων

Σε αναμονή για την πρώτη αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος του μεγάλου έργου που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. Νέος κύκλος διαπραγμάτευσης μεταξύ υπουργείου - Αττικό Μετρό και αναδόχου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οικονόμου: Ιστορική στιγμή το σχέδιο επέκτασης της Γραμμής 2 στον Δήμο Αχαρνών

Η επέκταση του μετρό θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων, προσφέροντας ταχύτερες, ασφαλέστερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Θα έχουμε 950 σε σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική το 2025

«Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα» ανέφερε για το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανάσες» στην Αττική με έργα από ιδιώτες και δυσκολίες με το μετρό

Στις πρότυπες προτάσεις κατασκευαστικών εταιρειών για τα οδικά έργα της Αττικής στρέφεται το υπουργείο Υποδομών για να αντιμετωπίσει την έλλειψη δημόσιας χρηματοδότησης. Τι συμβαίνει με τη Γραμμή 4 του μετρό.