ΓΔ: 2005.97 2.34% Τζίρος: 341.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Πηγή: ΓΑΙΟΣΕ

Ι. Σαββίδης εναντίον Goldair για logistics center στη Θεσσαλονίκη

Στη δεύτερη φάση ο διαγωνισμός για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΛΘ του Ι. Σαββίδη και η Goldair του Κ. Καλλίνικου διεκδικούν την ανάπτυξη του δεύτερου μεγαλύτερου κέντρου logistics στην Ελλάδα.

O διαγωνισμός για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου από τη θυγατρική του Υπερταμείου, ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκίνησε με πολλά προβλήματα -η εκδήλωση ενδιαφέροντος έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024- αλλά σταδιακά η διαδικασία ξεκόλλησε και σήμερα αναμένεται να υποβληθεί από τους διεκδικητές το δεσμευτικό ενδιαφέρον για το έργο. 

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία υποδομών Logistic Centers στο πρώην στρατόπεδο στη δυτική Θεσσαλονίκη, με τη μέθοδο της παραχώρησης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο διαγωνισμός διενεργείται από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Υπερταμείου, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. 

Από αύριο, όποιος εκδηλώσει ενδιαφέρον θα έχει πρόσβαση στο VDR με τα στοιχεία του προς αξιοποίηση ακινήτου. Στόχος είναι οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές να υποβληθούν μέχρι τον Νοέμβριο και έως τις αρχές του επομένου έτους να έχει ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής. Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού αποτελείται από τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Ο διαγωνισμός έχει εξελιχθεί σε μια υπόθεση για δύο: Τον ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη και την Coldair του Καλλίνικου Καλλίνικου σε συνεργασία με την Αktor Group. Θυμίζει λίγο την κόντρα για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου, όπου ΟΛΘ και Goldair διεκδίκησαν το λιμάνι με νικητή τον ΟΛΘ αλλά με απόφαση της κυβέρνησης η ιδιωτικοποίηση «πάγωσε» και το λιμάνι θα αναπτυχθεί από το Υπερταμείο. 

Για την αξιοποίηση του ακινήτου στη Θεσσαλονίκη είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα σχήματα, αλλά εκτιμάται  η κοινοπραξία Trade Logistics - Iντερκάτ  και η Noval δεν θα συνεχίσουν στη δεύτερη φάση.

Οι διεκδικητές και οι συμμαχίες που δημιουργούνται

Ο ΟΛΘ και ο Ιβάν Σαββίδης ενδιαφέρονται γιατί το πρώην στρατόπεδο Γκόνου έκτασης 672 στρεμμάτων απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα από τις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ. Υπάρχει οδική και σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ τους, ενώ δίπλα διέρχονται μεγάλοι οδικοί άξονες όπως ο ΠΑΘΕ και η Εγνατία. 

Υπάρχουν δηλαδή οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο που δεν θα καλύπτει μόνο τη Θεσσαλονίκη  και τη Βόρειο Ελλάδα αλλά τα Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη. Μάλιστα αν προχωρήσει η αξιοποίησή του  θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στην Ελλάδα μετά από αυτό του θριάσιου. 

Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο το αναπτύσσει η Goldair μαζί με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο ιδιοκτήτης της Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος θα επιθυμούσε να έχει στην κατοχή του και το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας.

Η Goldair έχει ισχυρό σύμμαχο την Aktor Group του Αλέξανδρου Εξάρχου, Οι δύο όμιλοι ήδη συνεργάζονται στην αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου της Φυλής ενώ δεν αποκλείεται να συμμαχήσει μαζί τους και η αμερικανική DFC. Goldair και DFC είχαν συνεργαστεί μαζί στη διεκδίκηση του λιμένα Βόλου.

Στη Β’ φάση του διαγωνισμού το PPF του Υπερταμείου μαζί με τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα ορίσουν τιμή εκκίνησης -ελάχιστο όριο για την αμοιβή της Παραχώρησης- και προσφορές κάτω του ελάχιστου ορίου θα απορρίπτονται. 

Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, συνολικής έκτασης 672.000 τ. μέτρων. Η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης, καθώς και τυχόν παράτασης που δύναται να δοθεί, θα καθοριστούν με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκε η κατασκευή της Προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πράσινο φως δόθηκε στην επέκταση του Προβλήτα 6, έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που αναβαθμίζει το λιμάνι Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις υποδομές του ΟΛΘ και τη σημασία του για τη Βόρεια Ελλάδα.
emporeumatiko parko - logistics - Fyli
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυροί «μνηστήρες» για τα δύο κέντρα logistics σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Ανακατατάξεις διεκδικητών στους διαγωνισμούς για τα πρώτα logistics hubs της χώρας. Εντός φθινοπώρου οι οικονομικές προσφορές για τη Φυλή, στόχος ως το τέλος του έτους να ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος για Γκόνο.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Η «καρατόμηση» του Αθ. Λιάγκου και η επόμενη μέρα του λιμανιού

Γιατί ο Ιβάν Σαββίδης «ξήλωσε» τον επί πέντε χρόνια εκτελεστικό πρόεδρο του οργανισμού. Παίρνουν μπρος οι υποχρεωτικές επενδύσεις, με κυριότερη την επέκταση του προβλήτα 6 που θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ.