ΓΔ: 2037.44 0.09% Τζίρος: 82.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:26:39
Συμφωνία-ΟΛΘ
Φώτο: Υπογραφή της συμφωνίας για την επέκταση της Προβλήτας 6 του ΟΛΘ

Ξεκινά η επέκταση της Προβλήτας 6 του ΟΛΘ με κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ

Η ΟΛΘ υπέγραψε τη σύμβαση για την επέκταση του 6ου Προβλήτα με την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ. Το έργο ύψους 195,6 εκατ. ευρώ μεταμορφώνει το Λιμάνι Θεσσαλονίκης σε στρατηγικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης.

Σημαντική επένδυση για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, μετά την υπογραφή της Σύμβασης Κατασκευαστικών Έργων για την επέκταση του 6ου Προβλήτα από την ΟΛΘ και την κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (Προβλήτας 6) Κ/Ξ», σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τον δεύτερο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας.

Με την επέκταση του Προβλήτα 6 και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU, το λιμάνι αναβαθμίζει ριζικά την επιχειρησιακή του δυναμικότητα, ενισχύει τις υποδομές logistics και δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία και την περιφέρεια.

Το έργο, προϋπολογισμού 195,6 εκατ. ευρώ και διάρκειας 40 μηνών, αποτελεί κομβικό βήμα για τον μετασχηματισμό της Θεσσαλονίκης σε στρατηγικό διαμετακομιστικό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. 

Η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» συνυπέγραψαν την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Έργων για την επέκταση λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Η Σύμβαση υπεγράφη στο κτίριο διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε., από τον Δρ. Ιωάννη Τσάρα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε., τον κ. Ντίνο Μπενρουμπή, Εκπρόσωπο της Κοινοπραξίας, Αντιπρόεδρο Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και την κα. Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρο Δ.Σ. της ΤΕΚΑΛ Α.Ε., σηματοδοτώντας την έναρξη του σημαντικότερου έργου αναβάθμισης στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Αντικείμενο της Σύμβασης είναι το έργο κατασκευής που περιλαμβάνεται στην Υποχρεωτική Επένδυση Αρ. 1: «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε., όπως ισχύει. Το έργο οδηγεί στη δραστική ενίσχυση των υποδομών της ΟΛΘ Α.Ε. και συνίσταται στην επέκταση του Προβλήτα 6 με πρόσθετο μήκος 513 μέτρα, πλάτος 306,5 μέτρα και σημαντική εκβάθυνση (βυθοκόρηση) του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμών πλοίων, για την ασφαλή πρόσδεση ακόμη και πλοίων σχεδιασμού ULCV (Ultra Large Container Vessels).

Η υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί την εκκίνηση της κύριας φάσης κατασκευής, με διάρκεια υλοποίησης τους 40 μήνες και με συνολικό προϋπολογισμό τα 195,6 εκατ. ευρώ. Η επέκταση του Προβλήτα 6 αποτελεί κομβική επένδυση όχι μόνο για τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, αλλά και για το λιμενικό οικοσύστημα της Ελλάδας συνολικά. 

Παράλληλα, ήδη από τη φάση κατασκευής, το έργο θα έχει αξιοσημείωτο κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ, τα δημόσια έσοδα και την απασχόληση.

Με την ολοκλήρωση του έργου, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης:

  • Εξασφαλίζει την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση περισσότερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων
  • Αποκτά τη δυνατότητα εξυπηρέτησης Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU, μοναδική για τη Βόρεια Ελλάδα
  • Αυξάνει τη συνολική χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από 650.000 TEU σήμερα σε 1.500.000 TEU, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του προς τους προορισμούς της ΝΑ Ευρώπης
  • Ενισχύει τη θέση του στη λιμενική βιομηχανία καθώς και τη διασυνδεσιμότητα της χώρας

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί τόσο από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και από τραπεζικό δανεισμό. Οι όροι του δανεισμού θα προσδιοριστούν προσεχώς, δεδομένων των ιδιαίτερα υψηλών υφιστάμενων τραπεζικών διαθεσίμων της εταιρείας και των θετικών ρυθμών προόδου του 2025. 

Με την έναρξη της επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, η ΟΛΘ Α.Ε. θέτει το σημαντικότερο ορόσημο στην αναπτυξιακή πορεία που καταγράφει από το 2018, μετασχηματίζοντας τον λιμένα Θεσσαλονίκης σε πρωταγωνιστικό διαμετακομιστικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και δημιουργώντας ουσιαστική προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής.

Σε δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Δρ. Ιωάννης Τσάρας, σημείωσε: «Με την υπογραφή της σύμβασης, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή εποχή. Η επέκταση του Προβλήτα 6, το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης στην ιστορία του λιμένος, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η Θεσσαλονίκη να ενισχύσει τον ρόλο της στη Μεσόγειο ως στρατηγικός κόμβος εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. 

Δεν πρόκειται μόνο για μία σημαντική υποδομή, αλλά για ένα έργο που αυξάνει την επιχειρησιακή ικανότητα του λιμένος, ενδυναμώνει το περιφερειακό οικοσύστημα logistics και επιφέρει ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Ευχαριστώ όλους τους συνεργάτες και φορείς καθώς και τη «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» για τη συνεργασία και τον επαγγελματισμό τους καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας».

Εκπροσωπώντας τη κοινοπραξία, ο Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ δήλωσε: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και την κοινοπραξία μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον ΟΛΘ Α.Ε. για την εμπιστοσύνη που μας δείχνει και δεσμευόμαστε για την άρτια και εντός χρονοδιαγράμματος εκτέλεση των εργασιών, με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία. 

Η κοινοπραξία μας είναι έτοιμη να ανταποκριθεί πλήρως στο όραμα που ενσαρκώνει το έργο αυτό – ένα όραμα ανάπτυξης, διεθνούς διασύνδεσης και προοπτικής για τις επόμενες δεκαετίες τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για τη Βόρεια Ελλάδα και τον ρόλο της χώρας μας στον ευρωπαϊκό χάρτη των μεταφορών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαββίδης: Επενδύσεις-σταθμός στον Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Προβλήτα 6

Ο Ιβάν Σαββίδης επισκέφθηκε τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, είδε την πρόοδο έργων και τόνισε τη σημασία της επέκτασης του Προβλήτα 6 και της αποκατάστασης του ιστορικού κτιρίου ΠΑΕΓΑΕ.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν ενέκρινε τη διαχείριση του ΔΣ για το 2024 στον ΟΛΘ

Εκτός διοικητικού συμβουλίου τέθηκε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ κ. Αθανάσιος Λιάγκος. Σπάνιο, βασικός μέτοχος να μην εγκρίνει τη συνολική διαχείριση του ΔΣ της εταιρείας του.
Κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.