ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
GEK TERNA
Πηγή: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Pantelakis: Τιμή στόχος 27,40 ευρώ για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με σύσταση «Overweight»

Η Pantelakis Securities διατηρεί την τιμή στόχο 27,40 ευρώ για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τα ισχυρά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου. η Αττική Οδός ενισχύει σημαντικά την κερδοφορία και τις προοπτικές του 2025.

Την τιμή-στόχο 27,40 ευρώ και σύσταση "Overweight" διατήρησε η Pantelakis Securities για την ΓΕΚ Τέρνα, καθώς τα αποτελέσματα γ΄ τριμήνου ήταν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, με ισχυρή ώθηση από τον κλάδο των παραχωρήσεων. 

Όπως σημειώνει η χρηματιστηριακή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπαίνει στο 2025 με θετική προοπτική, χάρη στη πλήρη ενσωμάτωση της Αττικής Οδού (ARR), την επικείμενη παράδοση της Εγνατίας Οδού, την εκκίνηση του έργου ΒΟΑΚ και τη συνεργασία με τη Motor Oil στην αγορά ενέργειας.

Στο γ΄ τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε 2% στα €918 εκατ., με την Αττική Οδό, που εντάχθηκε στον όμιλο τον Οκτώβριο 2024, να προσθέτει €45 εκατ. στο EBITDA. Το προσαρμοσμένο EBITDA ενισχύθηκε 29% στα €147 εκατ., αντισταθμίζοντας την πιο ήπια εικόνα στη συμβατική ενέργεια και στις κατασκευές.  Στο εννεάμηνο, το EBITDA έκλεισε στα €464 εκατ., αυξημένο κατά 61%. 

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ωστόσο μειώθηκαν 21% στα €39 εκατ., λόγω του υψηλότερου κόστους χρηματοδότησης από το δάνειο της εξαγοράς της Αττικής Οδού και των αυξημένων αποσβέσεων, που είναι φυσιολογικές στα πρώτα χρόνια λειτουργίας τέτοιων περιουσιακών στοιχείων.

Η εικόνα για το 2025 παραμένει θετική, αν και για να επιτευχθεί ο στόχος EBITDA των €181 εκατ. από την ARR απαιτείται ισχυρό τέταρτο τρίμηνο, το οποίο παραδοσιακά είναι πιο αδύναμο.

Η παράδοση της Εγνατίας Οδού, η εκκίνηση των εργασιών στον ΒΟΑΚ και η νέα εταιρεία προμήθειας ενέργειας μαζί με τη Motor Oil ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις προοπτικές του ομίλου.

Στα επιμέρους μεγέθη, το EBITDA του κατασκευαστικού κλάδου υποχώρησε 9% στα €34 εκατ., παρά το μεγάλο ανεκτέλεστο των €9,2 δισ., ενώ στο εννεάμηνο παραμένει αυξημένο κατά 26%. 

Οι παραχωρήσεις ήταν η βασική πηγή ισχύος, με το προσαρμοσμένο EBITDA να διπλασιάζεται στα €100 εκατ., χάρη στην ARR αλλά και στην αυξημένη κυκλοφορία: +4,6% στην Αττική Οδό και +6,7% στους άξονες Νέα & Κεντρική Οδός. 

Στην ενέργεια, το EBITDA μειώθηκε 58% στα €15 εκατ., λόγω χαμηλότερων περιθωρίων παραγωγής και έντονου ανταγωνισμού στη λιανική.

Το καθαρό χρέος του ομίλου διαμορφώθηκε στα €3,1 δισ., μειωμένο κατά 5%, ενώ το χρέος της μητρικής παρέμεινε σχεδόν σταθερό στα €145 εκατ., καθώς το μεγαλύτερο μέρος των δανείων βρίσκεται στις θυγατρικές με μη ανακυκλούμενο χαρακτήρα. 

Τα ταμειακά διαθέσιμα των €1,2 δισ. δίνουν στον όμιλο σημαντική ευελιξία για νέες επενδυτικές κινήσεις ύψους €8–10 δισ. στην Ελλάδα και €2–3 δισ. στο εξωτερικό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεργασία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ukrhydroenergo για υδροηλεκτρικά έργα 1,5 δισ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέγραψε MoU με την κρατική Ukrhydroenergo για δύο μεγάλα υδροηλεκτρικά έργα στη Δυτική Ουκρανία, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, ενισχύοντας την ενεργειακή μετάβαση της χώρας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση +22,5% στα κέρδη ανα μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα στο α' εξάμηνο

Τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά +36,7% και ανήλθαν στα 68,1 εκατ. Στα 2 δισ. η ρευστότητα μετά και την πρόσφατη επιτυχημένη έκδοση του εταιρικού ομολόγου, στα 6,3 δισ. το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο.
Γιάννης Στουρνάρας
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μπηχτές Στουρνάρα για τράπεζες, η βιομηχανία στο περίμενε και οι σήραγγες της Εγνατίας

Μπηχτές Στουρνάρα για τον ανταγωνισμό στις τράπεζες, εξομολόγηση Σταθόπουλου για την εκπαίδευση, παραμένουν στο ακουστικό τους οι βιομήχανοι για την ενέργεια, το μεγάλο εμπόδιο για την Εγνατία και η συνάντηση στη Νέα Υόρκη για το καλώδιο.
GEK TERNA, TERNA ENERGIAKI, George Peristeris, Giorgos Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Περιστέρης: Υποδομές και ενέργεια αποτελούν κλειδί για τα logistics

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης σημείωσε πως η προτεραιότητα έχει μετατοπιστεί στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και διασυνδεδεμένου συστήματος εφοδιαστικής αλυσίδας.