ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Αυξημένος κατά 11,9% ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων από την αρχή της χρονιάς

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.

Αύξηση 11,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) από την αρχή της χρονιάς ως και τις 26 Απριλίου (Κυριακή του Θωμά).

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.

Από τα μέσα Μαρτίου η τάση του λιανεμπορίου υπήρξε διαρκώς αυξητική, φτάνοντας στην YTD (Year-to-date) περίοδο μέχρι και το Πάσχα στο 16%. Ωστόσο, την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, ημερολογιακά, παρουσίασε μείωση κατά 34,4%.

Η αιτία αυτής της μεγάλης πτώσης οφείλεται σε δύο λόγους: πιο συγκεκριμένα, στο γεγονός ότι είχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (την 20η Απριλίου), καθώς επίσης και ότι συγκρίνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, μια εβδομάδα του χρόνου, όπου πάντα πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στα καταστήματα.

Ειδικότερα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, η πτώση που σημειώνεται την εβδομάδα μετά το Πάσχα ανέρχεται στο -30,7% σε αξίες, ενώ σε όγκο (units) η μείωση είναι πιο περιορισμένη στο -28,5%, υποδηλώνοντας μείωση των τιμών, η οποία εν μέρει είναι επηρεασμένη από τη μείωση του ΦΠΑ σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων και ποτών, σύμφωνα με την Nielsen.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκλαβενίτης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η ελληνική μεταγραφή σε Eurostat, τα φέιγ βολάν Σκλαβενίτη και το ρεύμα

Το ψυχρό κλίμα στη συνάντηση ΥΠΑΝ με σούπερ μάρκετ, τα πράσινα τιμολόγια δύο ταχυτήτων για τον Οκτώβριο, η μεταγραφή από την ΕΛΣΤΑ στη Eurostat οι επενδυτές στη Δούρος και τα ακριβά φοιτητικά σπίτια,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση αιτήσεων για το Market Pass μέχρι και 8 Ιανουαρίου 2024

Για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση έως την 31η Οκτωβρίου, δίνεται η δυνατότητα ακύρωσης ή μεταβολής των στοιχείων για τον τρόπο λήψης της ενίσχυσης (μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό ή πίστωσης σε ψηφιακή κάρτα) έως και την 31η Οκτωβρίου.