«Παγωμένα» εμφανίζονται τα ποσοστά των ξένων πλατφορμών streaming στην ελληνική αγορά, καθώς οι Έλληνες πάροχοι βάζουν δύσκολα στους κολοσσούς όπως το Netflix. Με όπλο το αθλητικό περιεχόμενο, νέες παραγωγές και την κατάργηση του τέλους συνδρομητικής, οι ελληνικοί πάροχοι ετοιμάζονται να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα».
Την ίδια στιγμή που οι κολοσσοί του streaming όπως το Netflix και το Amazon Prime, δείχνουν να έχουν «βαλτώσει» στην ελληνική αγορά, οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει περισσότερο το μοντέλο των ΟΤΤ πλατφορμών, και οι ελληνικοί πάροχοι βλέπουν τα νούμερά των συνδρομητών τους να αυξάνονται. Το Netflix μπορεί να διατηρεί ακόμα τα ηνία ανάμεσα στους ξένους παίκτες της συνδρομητικής, ωστόσο εκτιμάται πως βρίσκεται στη δεύτερη θέση πλέον, βλέποντας την πλάτη της Cosmote TV.
Η ελληνική αγορά streaming αναμένεται το 2025 να αγγίξει τα 318 εκατ. δολάρια, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,5% έως το 2029 και τη διείσδυση της υπηρεσίας φτάνει το 48,3%, υπερβαίνοντας τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.
Το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU) διαμορφώνεται στα περί τα 60 ευρώ μηνιαίως για τους Έλληνες καταναλωτές που πληρώνουν για online συνδρομές σε ψηφιακές υπηρεσίες, που περιλαμβάνουν συνδρομητική τηλεόραση αλλά και διάφορες πλατφόρμες streaming.
Βίοι αντίθετοι για Έλληνες και ξένους παίκτες
Το Netflix που άλλαξε τον τρόπο θέασης στην Ελλάδα από την πανδημία και μετά, βλέπει πλέον το μοντέλο του να ξεπερνιέται από τον ανταγωνισμό καθώς χάνει πλέον τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που είχε, όπως τον διαμοιρασμό των κωδικών. Αν και διατηρεί την πρώτη θέση μεταξύ των ξένων πλατφορμών, έχει χάσει σημαντικό μέρος της δυναμικής του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Just Watch, στο τρίτο τρίμηνο του 2025, Netflix και Amazon Prime Video διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις αντίστοιχα στην ελληνική αγορά streaming, με το Disney+ να ακολουθεί. Πιο πίσω βρίσκεται η Apple TV και η Mubi, ενώ σταθερά παραμένουν και τα ποσοστά της πλατφόρμας Curiosity.
Ειδικότερα το Netflix συνέχισε για ακόμη ένα μήνα βλέποντας τα μερίδιά του να είναι κολλημένα στο 30%. Αν και δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, η πλατφόρμα εκτιμάται πως διαθέτει κοντά στους 600.000 συνδρομητές. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Amazon Prime Video έχοντας υποχωρήσει και αυτό το τρίμηνο στο 28% ενώ το Disney+ κατέχει το 17% της αγοράς.
Αρκετά πιο πίσω βρίσκεται το Apple TV που φτάνει στο 9% ενώ στο 8% καταγράφεται πλέον το ποσοστό της Mubi. Στο 2% το ποσοστό της πλατφόρμας Curiosity που σημειώνει ικανοποιητικά νούμερα στην παρουσία του στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή η Cosmote TV κυριαρχεί στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, καθώς στο τρίτο τρίμηνο του 2025 αριθμούσε 758.034, καταγράφοντας αύξηση 6,7% σε ετήσια βάση, προσθέτοντας ακόμα 23.000 συνδρομητές το τελευταίο τρίμηνο. Διαθέτει περισσότερους από 500.000 συνδρομητές στην ΟΤΤ πλατφόρμα της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η τάση συνεχίζει να παραμένει ανοδική από την αρχή της χρονιάς.
Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, η έγκριση του νόμου κατά της πειρατείας το 2025 και η προγραμματισμένη κατάργηση του ειδικού φόρου 10% για την συνδρομητική τηλεόραση, με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2026, θα διευκολύνουν τη μετάβαση σε νόμιμες υπηρεσίες, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση του ΟΤΕ στην αγορά.
Η Nova έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά για να αποκτήσει την Premier League και να διατηρήσει την Euroleague έχει πλέον περί τους 450.000 συνδρομητές, συνεχίζοντας να καταγράφει ανοδικά νούμερα από τις αρχές του χρόνου, με την τάση να έχει αυξηθεί περαιτέρω από το καλοκαίρι.
Την ίδια στιγμή η Vodafone ήταν η πρώτη που είδε τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης ενός κολοσσού streaming στο οπλοστάσιό της, έχοντας συνεργασία με το HBO και την επιλογή προσθήκης του Disney+ αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή, έχοντας πλέον ξεπεράσει τους 210.000 συνδρομητές, με την εταιρεία να εκτιμά πως θα συνεχιστεί η αυξητική τάση και τη φετινή χρονιά.