ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: ΑΚΤΩΡ

Αντεπίθεση ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία για το 1,4 δισ. του μετρό

Τη χαμηλή βαθμολογία της στο διαγωνισμό για τη γραμμή 6 του μετρό στο Βουκουρέστι θα προσβάλλει με προσφυγή η κατασκευαστική. Υπό αμφισβήτηση η πρωτιά κοινοπραξίας με επικεφαλής κινεζική εταιρεία.

Με προσφυγή ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ τη χαμηλή βαθμολόγια της ΑΚΤΩΡ στο μεγάλο διαγωνισμό για την κατασκευή τμήματος της γραμμής 6 του μετρό του Βουκουρεστίου, προϋπολογισμού κοντά στα 1,4 δισ. ευρώ. Η διοίκηση του ομίλου έχει υποστηρίξει πρόσφατα πως θα διεκδικήσει δυναμικά τα έργα μετρό στη Ρουμανία, καθώς διαθέτει εμπειρία τόσο από την Αθήνα, όσο και από τη «Χρυσή Γραμμή» του μετρό της Ντόχα στο Κατάρ.

Επιδιώκει, ταυτόχρονα, να κεφαλαιοποιήσει την ισχυρή παρουσία που διαθέτει ήδη στα σιδηροδρομικά έργα της Ρουμανίας όπου προ ημερών υπέγραψε την τρίτη σύμβαση. Με την υπογραφή της τελευταίας σύμβασης έχει αναλάβει τρία έργα κατά μήκος του σιδηροδρομικού άξονα Brasov – Simeria με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει το 1,2 δισ. ευρώ.

Στο μεγάλο διαγωνισμό για τη γραμμή 6 του μετρό Βουκουρεστίου υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες και άλλων ευρωπαϊκών ομίλων, καθώς ο οργανισμός που προκήρυξε το έργο, η Metrorex, έδωσε εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία στον κινεζικό κολοσσό China Communications Construction Company (CCCC). Οι Κινέζοι διεκδικούν το έργο σε κοινοπραξία με τις ιταλικές 3TI Progetti Italia και Ignegneria Integrata.Τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία έλαβε η κοινοπραξία της ισπανικής FCC με την τουρκική Gulermak και την τρίτη η κοινοπραξία της αυστριακής Strabag με τον τουρκικό όμιλο Ozgun. 

Ο διαγωνισμός για τη γραμμή 6 του μετρό Βουκουρεστίου γίνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο θα προεπιλεγούν πέντε – έξι εταιρείες που ακολούθως θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Με βάση τη μέχρι σήμερα αξιολόγηση, η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται στην έβδομη θέση της βαθμολογίας.

Σύμβαση 573 εκατ. ευρώ

Την προηγούμενη εβδομάδα η ΑΚΤΩΡ είχε ανακοινώσει την υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. (χωρίς Φ.Π.Α) στη Ρουμανία, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό €627 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άκτωρ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AKTOR Romania: Αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας

Η AKTOR Romania έχει κινητοποιήσει πάνω από 200 υπεργολάβους, συνεργάτες και προμηθευτές για τα έργα αυτά, οι οποίοι παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες αιχμής, συμβάλλοντας στην ομαλή εκτέλεση των εργασιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία

H AKTOR Ρουμανίας, η οποία εκτελεί τη σύμβαση του έργου αναβάθμισης του τμήματος Apața - Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, ενεργοποίησε το πολυαναμενόμενο 4ο TBM, που ζυγίζει 1500 τόνους και έχει μήκος 100 μέτρων.
intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύουν οι θεσμικοί επενδυτές τα ποσοστά συμμετοχής τους στην Intrakat

Οι επιδόσεις του κατασκευαστικού ομίλου δεν έχουν αφήσει αδιάφορους τους θεσμικούς, που ελέγχουν το 14% του μετοχικού κεφαλαίου. Στο φουλ τα εργοτάξια στη Ρουμανία, τι προσδοκά από τη συγκεκριμένη αγορά η διοίκηση.