ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Λιμάνι Θεσσαλονίκης εναέρια

Αυξήθηκαν κατά 22,1% τα καθαρά κέρδη του ΟΛΘ το 2020

Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης. Τι ανέφερε ο κ. Λιάγκος

Αύξηση 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του ΟΛΘ το 2020, καθώς αυτά διαμορφώθηκαν στα 20,084 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 4% στα 71,724 εκατ. ευρώ και τα EBITDA κατά 3,9% στα 30,92 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η αυξημένη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων οδήγησε σε αύξηση κατά 11,3% των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από € 44,7 εκατ. το 2019 σε € 49,7 εκατ. το 2020.

Η διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 2,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από 449 χιλ. TEUs το 2019 σε 461 χιλ. TEUs το 2020, αποτέλεσμα που προέρχεται κυρίως από τη διακίνηση εισαγωγών / εξαγωγών, από 379 χιλ. TEUs το 2019 σε 389 χιλ. TEUs το 2020, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 2,6% και τη διακίνηση διαμετακόμισης (transit), από 69 χιλ. TEUs το 2019 σε 71 χιλ. TEUs το2020, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 3,4%. 

Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων - παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας - παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών, καθώς και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν πρόσφατα από την νέα Διοίκηση του λιμένα.

Όσον αφορά τον Σταθμό Συμβατικού φορτίου, οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν πιο σημαντικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών όγκων κατά 16,3%, από 4.469 χιλ. τόνους το 2019, σε 3.741 χιλ. τόνους το 2020, μειώνοντας έτσι τα έσοδα για την ΟΛΘ κατά 9,3%, από € 22,3 εκατ. το 2019 σε € 20,2 εκατ. το 2020.

Τα έσοδα από την Εκμετάλλευση Χώρων επηρεάστηκαν επίσης σημαντικά από την πανδημία, σημειώνοντας μείωση κατά 15,4%, από € 1,87 εκατ. το 2019 σε € 1,58 εκατ. το 2020, ενώ τα έσοδα από την Επιβατική Κίνηση αυξήθηκαν ελαφρώς, παραμένοντας ωστόσο ένα ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από € 32,2 εκατ. το 2019 σε € 33,9 εκατ. το 2020, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 5,3%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε ελαφρώς (46,7% το 2019 και 47,3% το 2020), λαμβάνοντας υπόψη μια αλλαγή που πραγματοποιήθηκε εντός του 2020 στην ωφέλιμη ζωή ορισμένων μηχανημάτων, η οποία οδήγησε σε θετική επίδραση λόγω χαμηλότερων δαπανών αποσβέσεων κατά € 0,88 εκατ., σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 22,1%, από € 16,45 εκατ. το 2019 σε € 20,10 εκατ. το 2020, σχηματίζοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους από 24% το 2019 σε 28% το 2020. Τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν σημαντικά θετικά από δύο βασικούς παράγοντες, τη θετική μεταβολή στις συνολικές δαπάνες αποσβέσεων όπως εξηγήθηκε ανωτέρω κατά € 0,88 εκατ. και την αναστροφή φορολογικών προβλέψεων κατά € 1,42 εκατ., ως θετικό αποτέλεσμα της ευνοϊκής πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους για τα έτη 2005-2011.

Η πανδημία του Covid-19 συνεχίζεται από το 2020 και εντός του 2021, επιφέροντας τις δυσμενείς επιπτώσεις της σε όλα τα επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας.

Αναφορικά με το 2021, η διακίνηση φορτίων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2021 σημείωσε ήπια αύξηση κατά 2,6% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η διακίνηση του Σταθμού Συμβατικού φορτίου μειώθηκε κατά 7,6%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του πρώτου τριμήνου του 2020.

Η Διοίκηση της ΟΛΘ παραμένει θετική για την συνολική διακίνηση φορτίων για το σύνολο του 2021. Ειδικά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να αποφέρει βελτιωμένους όγκους διακίνησης φορτίων, όταν τα αποτελέσματα της πανδημίας αρχίσουν να υποχωρούν.

Όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών, η ΟΛΘ  ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις ύψους € 8,1 εκατ. το 2020, περίπου € 11 εκατ. εντός του 2021, ενώ άλλα € 25 εκατ. αναμένεται να εκτελεστούν κατά τη διάρκεια του 2021, μια ικανοποιητική απόδοση προς την σταδιακή επίτευξη των στρατηγικών στόχων της.  

Δήλωση του Εκτελεστικού Προέδρου του Δ.Σ. της ΟΛΘ

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος επεσήμανε τα εξής: «Παραμένουμε αυστηρά προσηλωμένοι στην ανάπτυξη της Εταιρείας, τη δύσκολη αυτή περίοδο με την πανδημία του Covid-19. Εστιάζουμε στην επιτάχυνση και υλοποίηση του Επενδυτικού μας Πλάνου, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζουμε τις υποδομές, τον εξοπλισμό, το φάσμα και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαββίδης: Επενδύσεις-σταθμός στον Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Προβλήτα 6

Ο Ιβάν Σαββίδης επισκέφθηκε τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, είδε την πρόοδο έργων και τόνισε τη σημασία της επέκτασης του Προβλήτα 6 και της αποκατάστασης του ιστορικού κτιρίου ΠΑΕΓΑΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ι. Σαββίδης εναντίον Goldair για logistics center στη Θεσσαλονίκη

Στη δεύτερη φάση ο διαγωνισμός για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΛΘ του Ι. Σαββίδη και η Goldair του Κ. Καλλίνικου διεκδικούν την ανάπτυξη του δεύτερου μεγαλύτερου κέντρου logistics στην Ελλάδα.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκε η κατασκευή της Προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πράσινο φως δόθηκε στην επέκταση του Προβλήτα 6, έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που αναβαθμίζει το λιμάνι Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις υποδομές του ΟΛΘ και τη σημασία του για τη Βόρεια Ελλάδα.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Η «καρατόμηση» του Αθ. Λιάγκου και η επόμενη μέρα του λιμανιού

Γιατί ο Ιβάν Σαββίδης «ξήλωσε» τον επί πέντε χρόνια εκτελεστικό πρόεδρο του οργανισμού. Παίρνουν μπρος οι υποχρεωτικές επενδύσεις, με κυριότερη την επέκταση του προβλήτα 6 που θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ.