ΓΔ: 1994.63 0.89% Τζίρος: 241.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
ασθενοφόρο Citroën Ελλάδας
Φωτογραφία Shutterstock

Το «βραχιολάκι» μειώνει τον χρόνο αναμονής στα ΤΕΠ έως και 4 ώρες

Η εφαρμογή του «βραχιολακίου» ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης σε δέκα νοσοκομεία έχει μειώσει σημαντικά τον χρόνο αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών.

Σημαντική βελτίωση στον χρόνο αναμονής των ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) των νοσοκομείων καταγράφει η μέχρι σήμερα εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης, γνωστό και ως «βραχιολάκι», το οποίο έχει υιοθετηθεί ήδη σε δέκα νοσοκομεία της χώρας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα εν λόγω νοσοκομεία ανέρχεται σε 4 ώρες, σημειώνοντας σαφή μείωση σε σχέση με το παρελθόν. 

Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή καταγράφεται στον «Ευαγγελισμό», όπου η αναμονή μειώθηκε κατά 4 ώρες, από τις 9 στις 5 ώρες, μετά την έναρξη εφαρμογής του συστήματος στις 15 Μαΐου. Αξίζει να επισημανθεί ότι τα επείγοντα περιστατικά εξυπηρετούνται χωρίς καμία αναμονή.

Στο νοσοκομείο «Παίδων Αγία Σοφία» ο μέσος χρόνος είναι μόλις 1 ώρα και 58 λεπτά, ενώ ο υψηλότερος χρόνος εξακολουθεί να καταγράφεται στον «Ευαγγελισμό» με 5 ώρες και 16 λεπτά.

Από την έναρξη λειτουργίας του «βραχιολιού» στις 15 Μαΐου έως και τις 18 Ιουλίου, όταν εντάχθηκε και το «Αττικόν» στο σύστημα, εξυπηρετήθηκαν 44.032 ασθενείς στα δέκα συμμετέχοντα νοσοκομεία.

Στα Παθολογικά Ιατρεία, ο μέσος χρόνος αναμονής παραμένει κάτω από 2 ώρες, με υψηλότερη τιμή στον «Ευαγγελισμό» (3 ώρες και 19 λεπτά). Στα Καρδιολογικά Ιατρεία, ο χρόνος φτάνει κατά μέσο όρο στη 1 ώρα, και ο μέγιστος καταγράφεται στο «ΚΑΤ» (2 ώρες και 32 λεπτά). Στον χειρουργικό τομέα, ο γενικός μέσος χρόνος είναι 1 ώρα, με αυξημένη αναμονή στο «Γ. Γεννηματάς» (1 ώρα και 44 λεπτά).

Εντυπωσιακά βελτιωμένη είναι η εικόνα στο ακτινολογικό, όπου ο μέσος χρόνος παραμονής αγγίζει μόλις τα 15 λεπτά. Η υψηλότερη αναμονή εντοπίζεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών (24 λεπτά).

Το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται στα εξής νοσοκομεία: «Άγιοι Ανάργυροι - Γενικό Ογκολογικό Κηφισιάς», «Γ. Γεννηματάς», «Ευαγγελισμός», «ΚΑΤ», «Λαϊκό», «Σισμανόγλειο», «Αττικόν», «Αγία Σοφία», «Αγλαΐα Κυριακού» και «Πατρών» (Ρίο).

Κατά την επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ο υπουργός Υγείας Α. Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Μ. Θεμιστοκλέους τόνισαν ότι η εικόνα των ΤΕΠ έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Σύμφωνα με τον υπουργό, στα νοσοκομεία που εφαρμόζεται το νέο σύστημα επικρατούν πλέον ηρεμία και οργάνωση. Ο ασθενής γνωρίζει πλέον με διαφάνεια τη σειρά του και τα βήματα που θα ακολουθήσει.

Το αμέσως επόμενο διάστημα το «βραχιολάκι» θα υιοθετηθεί και στα νοσοκομεία: «Πανεπιστημιακό Ιωαννίνων», «Νοσοκομείο Καρπάθου», «Άγιος Σάββας» και «Παίδων Πεντέλης». Ως τα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται η επέκταση σε ακόμη 10 νοσοκομεία, ενώ έως τον Φεβρουάριο 2026 ο στόχος αφορά συνολικά 100 νοσοκομεία.

Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στη συνολική στρατηγική του Υπουργείου Υγείας για τη βελτίωση των εφημεριών.

 Παράλληλα, στην Αττική έχουν ήδη προσληφθεί 188 νοσηλευτές, 99 τραυματιοφορείς, 30 γιατροί και 171 εργαζόμενοι λοιπού προσωπικού, ενισχύοντας τις υπηρεσίες των ΤΕΠ, ενώ έχει σημειωθεί αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και διευρύνεται συνεχώς η στήριξη από εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού στην καθοδήγηση των ασθενών.

Όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός κ. Θεμιστοκλέους, όλες οι προγραμματισμένες ανακαινίσεις στα 47 ΤΕΠ της χώρας θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Παρά τις βελτιώσεις, αναδεικνύεται ότι περίπου το 30% των περιστατικών στα ΤΕΠ δεν απαιτούν νοσοκομειακή αντιμετώπιση και θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν επαρκώς εάν λειτουργούσε πλήρως το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

 Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, από τους 49.000 ασθενείς που χρησιμοποίησαν το «βραχιολάκι», οι 17.000 δεν θα έπρεπε να καταφύγουν στα ΤΕΠ.

Εντός Νοεμβρίου, το σύστημα ιχνηλάτησης αναμένεται να εισέλθει στη νέα του φάση, επιτρέποντας μέσω ειδικής πλατφόρμας την παρακολούθηση χρόνου αναμονής σε πραγματικό χρόνο για όλα τα νοσοκομεία.

 Στόχος είναι η προσέγγιση των παρεμβάσεων με βάση τα πραγματικά δεδομένα, ενώ οι ασθενείς θα μπορούν να ενημερώνονται εκ των προτέρων για τον χρόνο εξυπηρέτησης ώστε να επιλέγουν με μεγαλύτερη ασφάλεια το κατάλληλο νοσοκομείο.

Κατά την άφιξή του στο νοσοκομείο, κάθε πολίτης παραλαμβάνει ένα εισιτήριο γνωστό ως «βραχιολάκι» από το εκδοτήριο της εισόδου στα ΤΕΠ. Αυτό το εισιτήριο, που ενσωματώνει κωδικό QR, συνοδεύει τον ασθενή σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.

Χρησιμοποιώντας τον QR κωδικό, ο ασθενής μπορεί:

  • Να δει τον αριθμό του εισιτηρίου του,
  • Να μάθει πόσα άτομα προηγούνται στην αναμονή,
  • Να ενημερωθεί για τον εκτιμώμενο χρόνο εξυπηρέτησης,
  • Να ακυρώσει το εισιτήριό του εάν το επιθυμεί.

Κατά τη διαδικασία διαλογής στα ΤΕΠ, κάθε περιστατικό ταξινομείται ανάλογα με τη βαρύτητα στον ηλεκτρονικό σύστημα, με τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Απαλό μπλε – ελαφρύ περιστατικό
  • Πράσινο – ήπιας βαρύτητας
  • Κίτρινο – μεσαίας βαρύτητας
  • Πορτοκαλί – σοβαρό περιστατικό
  • Κόκκινο – πολύ σοβαρό περιστατικό

Η υιοθέτηση του συστήματος ιχνηλάτησης με «βραχιολάκι» αποδεικνύεται καταλυτική για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, οδηγώντας στη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών και στην ενίσχυση της διαφάνειας στη διαχείριση επειγόντων περιστατικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άδωνις Γεωργιάδης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στις 4 ώρες ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στις εφημερίες των νοσοκομείων

Με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι), που εφαρμόζεται ήδη σε 10 νοσοκομεία, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης υπολογίζεται στις 4 ώρες. Ο χαμηλότερος χρόνος εντοπίζεται στο Παίδων «Αγία Σοφία».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal της Generali για την Ευρωκλινική με φόντο τον «πόλεμο» στην Υγεία

Πρώτη φορά ο ιταλικός όμιλος επενδύει σε νοσοκομείο. Επελέγη η Ελλάδα, σε μια περίοδο που η κόντρα ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών κλινικών για τα κόστη νοσηλείας βρίσκεται στο «κόκκινο«».