ΓΔ: 1972.19 -0.67% Τζίρος: 114.78 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:28:32
Χώρος υποδοχής ξενοδοχείου
Φωτο: Shutterstock

«Μάχη» στα ξενοδοχεία με τον ιό: Πώς θα αντιμετωπίζονται τα κρούσματα

Με 13 οδηγίες η υπουργική απόφαση για τα τουριστικά καταλύματα επιχειρεί να δώσει στους ξενοδόχους τα εργαλεία για να διαχειριστούν ένα ύποπτο κρούσμα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Με το βλέμμα όλων να στρέφεται στον τουρισμό ως το μεγάλο στοίχημα ανάκαμψης της οικονομίας μετά το lockdown, οι επαγγελματίες του χώρου καλούνται να λύσουν μία δύσκολη εξίσωση: να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες τους αλλά ταυτόχρονα να διαφυλάξουν την υγεία των πελατών τους, των εργαζομένων τους αλλά και την υγεία τους εν μέσω μιας πανδημίας που δεν φαίνεται να μας έχει αφήσει ακόμα.

Η πρωτόγνωρη αυτή πρόκληση εκτός των διαχειριστικών προβλημάτων δημιουργεί και ένα τεράστιο βάρος ευθύνης στους επαγγελματίες: τι θα πρέπει να κάνουν αν κάποιος φιλοξενούμενος εμφανίσει συμπτώματα κορονοϊου;

Η κυβέρνηση επιχειρεί να κατευθύνει τους επαγγελματίες στο πώς θα διαχειριστούν ένα ύποπτο ή επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID- 19 και με σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση εξειδικεύονται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα με βάση τα οποία θα λειτουργήσουν φέτος τα ξενοδοχεία και οι ενέργειες που θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εάν υπάρξει ύποπτο κρούσμα..

Ειδικότερα, εάν ένας επισκέπτης παρουσιάσει συμπτώματα συμβατά με τη λοίμωξη COVID- 19, εφαρμόζονται τα παρακάτω:

  1. Καλείται ο ιατρός με τον οποίο συνεργάζεται το τουριστικό κατάλυμα για αξιολόγηση του περιστατικού.
  2. Αν ο ασθενής έχει επείγουσα ανάγκη νοσηλείας, παρουσιάζει σοβαρή κλινική εικόνα, διακομίζεται προς την οικεία μονάδα υγείας, ως ύποπτο κρούσμα COVID-19. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης περιστατικού COVID-19 από τις υγειονομικές υποδομές της περιοχής πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για μεταφορά του ασθενή (ΕΚΑΒ, πλωτό ασθενοφόρο, αεροδιακομιδή) στην πλησιέστερη μονάδα υγείας όπου μπορεί να το διαχειριστεί.
  3. Αν ο ασθενής εμφανίζει ήπια κλινική εικόνα, λαμβάνεται από τον ιατρό δείγμα για εργαστηριακή επιβεβαίωση COVID.
  4. Εφόσον το περιστατικό αξιολογείται ως πιθανό COVID-19 από τον εξετάζοντα ιατρό, ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου επικοινωνεί ΑΜΕΣΑ με τον ΕΟΔΥ στα τηλέφωνα 210 5212054 ή τον ειδικό τετραψήφιο αριθμό 1135 (όλο το 24ωρο), για δήλωση του ύποπτου κρούσματος και οδηγίες αντιμετώπισής του.
  5. Ο ασθενής με ήπια κλινική εικόνα παραμένει στο δωμάτιό του, μέχρι τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων του εργαστηριακού ελέγχου.
  6. Κατά την ως άνω αναμονή, αποφεύγεται η είσοδος προσωπικού στο δωμάτιο του ασθενούς, αν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος. Αν παρουσιαστεί ανάγκη, ένα μέλος προσωπικού του καταλύματος συνιστάται να ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με το πιθανό κρούσμα.
  7. Ο ιατρός και το προσωπικό του ξενοδοχείου που θα εισέλθει στο δωμάτιο του ύποπτου η αργότερα επιβεβαιωμένου κρούσματος πρέπει να χρησιμοποιήσει μέσα ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) υψηλής προστασίας (μάσκες, γυαλιά, αδιάβροχες μιας χρήσης ρόμπες). Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό που θα ασχοληθεί με το καθαρισμό δωματίου ασθενή με COVID-19
  8. Αν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα COVID, μεταφέρεται στο ειδικό ξενοδοχείο καραντίνας και αργότερα σε υγειονομική μονάδα η οποία θα φιλοξενεί τους ασθενείς με COVID-19 αν χρήζει νοσηλεία. Αν δεν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα COVID, αντιμετωπίζεται στο χώρο του ξενοδοχείου με τις οδηγίες του θεράποντος ιατρού.
  9. Ο ασθενής μεταφέρεται με ΜΑΠ (απλή χειρουργική μάσκα) και ιδιωτικό μεταφορικό μέσο.
  10. Αν υπάρχει συνοδός του ασθενούς, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει (π.χ. σύζυγος), πρέπει να χορηγηθεί στο συνοδό απλή χειρουργική μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει
  11. Πρέπει πάντα να καταγράφονται τα στοιχεία επαφής συγγενικού προσώπου του ασθενή σε περίπτωση που χρειαστεί συναίνεση για επεμβάσεις όπου ο ασθενής δεν μπορεί να επικοινωνήσει
  12. Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα μίας χρήσεως, γάντια) πρέπει να απορρίπτεται σε κάδο και σε καμία περίπτωση να μην ξαναχρησιμοποιείται.
  13. Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί σημαντικότατο μέσο πρόληψης.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξενοδοχεία: Χάθηκε το 80% του τζίρου, τεράστιο έλλειμμα ρευστότητας

Μόνο ένα στα πέντε ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας έμειναν ανοικτά το 2020. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο ζητά ενίσχυση ρευστότητας, καθώς τα μέτρα ως τώρα καλύπτουν μόνο το 1/3 των αναγκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιξες και πάλι τις πόρτες του σήμερα το Sofitel Athens Airport

Το ξενοδοχείο έχει υιοθετήσει ενισχυμένα υγειονομικά πρωτόκολλα “Health First” και πιστοποίηση από την TÜV Hellas/TÜV Nord ενώ παράλληλα εφαρμόζει διεθνή πρωτόκολλα της Accor και προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε συνεργασία με την AXA.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι ισχύει με την αστική ευθύνη των ξενοδοχείων αν κάποιος κολλήσει κορονοϊό

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο που ορίζει τις ευθύνες των τουριστικών επιχειρήσεων σε περίπτωση μόλυνσης πελατών από κορονοϊό και τα πρόστιμα για παραβάσεις των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η κωδικοποίηση των κανόνων για την λειτουργία των ξενοδοχείων

Το υπουργείου Τουρισμού στο τέλος της επόμενης εβδομάδας, εκτός απροόπτου, θα προβεί στη δημοσιοποίηση των κανόνων για τη λειτουργία των ξενοδοχείων στην εποχή του κορονοϊού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος Μαϊου οι αποφάσεις για την λειτουργία των ξενοδοχείων σε Χαλκιδική και Πιερία

Ο οδικός τουρισμός θα μπορούσε να δώσει μια μικρή ανάσα στην Β. Ελλάδα καθώς τόσο η Χαλκιδική όσο και η Πιερία είναι αγαπημένοι προορισμοί των γειτόνων από τις χώρες των Βαλκανίων.