ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: ΑΠΕ

Με δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β η οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ

Έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς αναφέρει ότι η απόφαση που καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου, θα απογειώσει τα τροχαία.

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στη χώρα.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

«Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: Όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας», προσθέτει ο ίδιος. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pitsilis, AADE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φοροκυνηγητό αυτοκινήτων για απλήρωτα τέλη, ασφάλιση και ΚΤΕΟ

Οι προθεσμίες που ορίζει η εγκύκλιος του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή για να αποσταλούν τα «ραβασάκια» στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και είναι ανασφάλιστα.
Κωνσταντίνος Κυρανάκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Στο τέλος του 2025 σε λειτουργία ο δυτικός προαστιακός Θεσ/νίκης

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, ανακοίνωσε τη λειτουργία του προαστιακού Θεσσαλονίκης το 2025, με νέες στάσεις, περισσότερα λεωφορεία και ενίσχυση της προσβασιμότητας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μυστήριο με τα τρόλεϊ: Εκδιώκονται άρον – άρον από Αθήνα και Πειραιά

Αιφνιδιαστική απόφαση Κυρανάκη για πλήρη κατάργηση των τρόλεϊ σε Αθήνα - Πειραιά για αισθητικούς λόγους και με βάση μελέτη που δεν έχει παρουσιαστεί. Την ίδια ώρα, «τρέχει» κανονικά ο διαγωνισμός για προμήθεια σύγχρονων τρόλεϊ.