ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Εξετάσεις σε σχολείο
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Βουλή: Τροπολογία υπουργείου Παιδείας για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την τροπολογία εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής μεθαύριο Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου.

Στο θέμα της τροποποίησης του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 αναφέρεται - μεταξύ άλλων - τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης, άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».

Το νομοσχέδιο αυτό εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής μεθαύριο Δευτέρα, 11/10/2021.

Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι, ειδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, η προθεσμία για την τροποποίηση του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) λήγει την 1η.11.2021, αντί της 31ης.8.2021, (άρθρο 54 παρ.7, ν.4777/20021).

Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται ότι η παράταση της προθεσμίας πιθανής τροποποίησης του συντελεστή χορηγείται, προκειμένου τα ιδρύματα εισαγωγής να έχουν τον αναγκαίο χρόνο να επεξεργαστούν τα δεδομένα που προέκυψαν από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος της ΕΒΕ και να διαμορφώσουν αναλόγως τις προϋποθέσεις εισαγωγής στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές τους κατευθύνσεις κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την ίδια τροπολογία:

Παρέχεται, εφεξής, η δυνατότητα (ίσχυε για το σχολικό έτος 2020 - 2021), πρόσληψης, ως προσωρινών αναπληρωτών, εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, που είναι ενταγμένοι στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α' του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) των κλάδων:

-ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής, εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Σχολικούς Νοσηλευτές του κλάδου ΠΕ25 δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που είναι ενταγμένα στον αξιολογικό πίνακα ΓΙ του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου,

-ΤΕ01.30- Βοηθοί Βρεφοκόμων-Παιδοκόμων, υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν πτυχίο ένταξης στον κλάδο ΔΕ01-Ε.Β.Π., εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) του κλάδου ΔΕ01-Ε.Β.Π. δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που έχουν ενταχθεί στον τελικό αξιολογικό πίνακα Γ2' του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου.

Επανακαθορίζεται η διαδικασία κάλυψης των κενών θέσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επεκτείνεται και για τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), μέσω ειδικής πρόσκλησης πρόσληψης, με υπουργική απόφαση, μετά την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών αναγκών αυτών, λόγω άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών ή μη επάρκειας του αριθμού των υποψηφίων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Ανατίθεται στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης η αρμοδιότητα ανάθεσης και κατανομής της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, σε περίπτωση κενών ή κενούμενων θέσεων, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Προβλέπεται ότι, ειδικά στην Πράξη «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) - Νέα Φάση» και μέχρι την ολοκλήρωσή της, απασχολούνται από 1ης.9.2021, κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτές ενηλίκων με πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) ή μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, αν ελλείπουν υποψήφιοι εκπαιδευτές με την εν λόγω πιστοποίηση.

Επεκτείνεται η χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος (άρθρο 10 ν.3220/2004) και στους καταρτιζόμενους των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), υπό τους ειδικότερα οριζόμενους όρους και προϋποθέσεις (χορηγείται για το οριζόμενο διάστημα φοίτησης, είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο κ.λπ.).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φοιτητές σε ομάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματοδότηση 2,5 εκατ. για ενεργειακή αναβάθμιση στο Παν. Δυτικής Αττικής

Η Σοφία Ζαχαράκη ενέκρινε χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών κουφωμάτων στο ΠΔΑ, με στόχο τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και τη βελτίωση των κτηριακών υποδομών.
Σοφία Ζαχαράκη κοντινό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζαχαράκη: Η δημοκρατία απαιτεί συμμετοχή, μνήμη και ενεργούς πολίτες

Η Σοφία Ζαχαράκη τονίζει στην επέτειο του Πολυτεχνείου ότι η δημοκρατία δεν είναι δεδομένη και στηρίζεται στη συμμετοχή, τον διάλογο και την Παιδεία, καλώντας τους νέους να υπερασπίζονται ενεργά τις αξίες της.
Γυναίκα σε επαγγελματικό χώρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπ. Παιδείας και ActionAid: Υπογράφουν μνημόνιο για δράσεις στα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας και η ActionAid υπέγραψαν μνημόνιο για την ενίσχυση της συμπερίληψης, της ενεργού πολιτειότητας, του οικονομικού αλφαβητισμού και της ανθεκτικότητας των μαθητών στα ελληνικά σχολεία.
Γυναίκα σε επαγγελματικό χώρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άνοιξε η πλατφόρμα για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές φοιτητών

Ξεκίνησε η διαδικασία κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών για φοιτητές που ανήκουν σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά έως 18 Νοεμβρίου μέσω της ειδικής πλατφόρμας του υπουργείου.
Άδεια σχολική τάξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βορίζια: Ξανάνοιξαν τα σχολεία με παρουσία ψυχολόγων και κοιν. λειτουργών

Με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και στελέχη του Υπουργείου Παιδείας ξεκίνησαν ξανά τα μαθήματα στα Βορίζια Φαιστού, μία εβδομάδα μετά το τραγικό περιστατικό με δύο νεκρούς.
Άδειο σχολικό θρανίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η κατάσταση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό σε αριθμούς

Με αφορμή την καθιέρωση της 9ης Φεβρουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας από την UNESCO, η υπουργός Παιδείας τόνισε τη σημασία της διατήρησης και ενίσχυσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης για τον απόδημο ελληνισμό.