ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 158.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
Φωτο: Shutterstock

Σταθερές οι τιμές στο «καλάθι του νοικοκυριού» για ακόμη μια εβδομάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι τιμές στο 92% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα παραμείνουν αμετάβλητες μέχρι την έναρξη της νέας χρονιάς.

Σταθερές ή μειωμένες τιμές για το 98% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», καταγράφονται κατά την 9η εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης (28/12/2022 -3/1/2023), με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων σήμερα, Τετάρτη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Επιπλέον, αναφορικά με την πρωτοβουλία για το «Καλάθι του Αη Βασίλη», το υπουργείο γνωστοποίησε ότι από σήμερα, 28 Δεκεμβρίου μετέχουν 40 αλυσίδες με 1.991 παιχνίδια (από 32 αλυσίδες με 1.560 παιχνίδια που ξεκίνησαν στις 14 Δεκεμβρίου). Οι τιμές στα παιχνίδια που προσφέρονται με έκπτωση παραμένουν αμετάβλητες. «Προχωρούμε σταθερά στη μάχη κατά του πληθωρισμού και υπέρ των καταναλωτών», σχολίασε ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το υπουργείο από το σύνολο 850 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα: στα 47 προϊόντα που εκπροσωπεί ένα ποσοστό 6%, η τιμή μειώθηκε. Ωστόσο στα 782, δηλαδή το 92% του «καλαθιού», η τιμή παρέμεινε σταθερή και μόλις σε 21, ποσοστό 2%, η τιμή αυξήθηκε. Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» είναι μειωμένο στη συντριπτική πλειονότητα των σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -2,23% στην αλυσίδα LIDL.

 

Πάντως, αν και το καλάθι του νοικοκυριού βοηθάει τους καταναλωτές να έχουν περισσότερες επιλογές αναφορικά με την τιμή, ωστόσο φέτος τα προϊόντα, με βάση την ετήσια έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, θα καταστήσουν το εορταστικό τραπέζι ακριβότερο κατά 11,6% έως και 12,1%σε σχέση με το 2021. Σύμφωνα με επιτόπιες τιμοληψίες, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι για 6 έως 8 άτομα θα κυμανθεί φέτος από 92,55 έως 127,07 ευρώ.

Μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας, σε βασικά υλικά που χρησιμοποιούνται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, τη μεγαλύτερη μεταβολή - της τάξης του 28,6% - καταγράφουν οι πατάτες με το κόστος των κιλών να εκτιμάται στα 2,79 ευρώ. Επίσης, η νωπή γαλοπούλα είναι ακριβότερη κατά 14,1% σε σχέση με πέρυσι, με το κόστος των 5 κιλών να ανέρχεται περίπου στα 39,1 ευρώ. Κατά 25,5% πιο ακριβό είναι το χοιρινό με την τιμή των 5 κιλών να διαμορφώνεται στα 26,05 ευρώ.

Πιο ακριβά είναι και τα ποτά, με τις τιμές των αναψυκτικών να είναι κατά 17% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι, ενώ κατά 12,8% ακριβότερες είναι οι μπύρες. Πάντως, σημειώνεται ότι στην αγορά υπάρχει εύρος τιμών για προϊόντα διαφορετικής ποιότητας και σε διαφορετικού τυπου αγορές από τοπικά καταστήματα έως πολυκαταστήματα και οι καταναλωτές θα πρέπει πριν προχωρήσουν στις επιλογές τους να κάνουν έρευνα αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Καλάθι σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρχισε η μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, τι συμβαίνει με τα τρόφιμα

Η υποχώρηση των τιμών στις τρεις κατηγορίες προϊόντων ήταν 0,1% στο οκτάμηνο. Όμως, προήλθε από τις μειώσεις σε είδη προσωπικής υγιεινής και σπιτιού, ενώ στα τρόφιμα καταγράφεται μικρή αύξηση 0,7%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.