ΓΔ: 1978.14 -0.37% Τζίρος: 13.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:08:32
Chistos Staikouras
Φωτό: Dimitris Kapantais / SOOC

Σταϊκούρας: Προς υπογραφή συμβάσεις για την προμήθεια λεωφορείων φυσικού αερίου

«Στόχος η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, η ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και η υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες δημοσίων μεταφορών προς τους πολίτες» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας

Τα στοιχεία του φακέλου για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε τον φάκελο της -προς υπογραφή- σύμβασης του υπουργείου, αφού πέρασε τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ενημέρωσε ότι δρομολογείται η προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου και επίσης, η προμήθεια 200 αρθρωτών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, φυσικού αερίου.

Παράλληλα, ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι έως το τέλος Απριλίου (αναλόγως των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα) η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, τόνισε ότι στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι η δρομολόγηση προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το τέλος της τετραετίας, τα οποία πρόκειται να αναβαθμίσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και όπως είπε χαρακτηριστικά, «θα τον πετύχουμε».

«Σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη ενός τριπλού στόχου: την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και τις υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες δημοσίων μεταφορών προς τους πολίτες» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας και περιέγραψε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των λεωφορείων τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, ύστερα από τη δύσκολη για τη χώρα υπέρ-δεκαετία της δημοσιονομικής προσαρμογής.

Ενδεικτικά ανέφερε τον γερασμένο στόλο (που προσεγγίζει τα 19 χρόνια στα λεωφορεία και τα 22 στα τρόλεϊ), τις συχνές βλάβες, την αδυναμία πρόσβασης ατόμων με αναπηρία σε πολλά λεωφορεία και (σε 485 από τα 1.582 λεωφορεία, δηλαδή στο 31% του στόλου, δεν υπάρχει πρόσβαση σε Άτομα με Αναπηρία).

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε προς τα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής ότι στόχος είναι η δρομολόγηση της προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία πρόκειται να αναβαθμίσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τρία τμήματα του διενεργηθέντος -από το 2021- ηλεκτρονικού διαγωνισμού, για την προμήθεια 550 νέων λεωφορείων.

Αφού ενημέρωσε την Επιτροπή για τα στοιχεία του φακέλου, είπε ότι εκ του αποτελέσματος καταδεικνύεται ότι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «εργαζόμαστε με επιμονή και μεθοδικότητα, για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών».

Πράσινες μεταφορές

Κατά την τοποθέτησή της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, είπε ότι μια ακόμη δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιείται: «Η προμήθεια συνολικά 300 νέων λεωφορείων CNG αποδεικνύει ότι γυρίζουμε σελίδα στις Μεταφορές, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Η εντολή του πρωθυπουργού ήταν να αναπτύξουμε και να υλοποιήσουμε στρατηγικές, οι οποίες θα ενθαρρύνουν την ομαλή στροφή προς πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς. Και αυτό κάνουμε». Υπενθύμισε ότι μέχρι την ερχόμενη άνοιξη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει ανανεωθεί σχεδόν συνολικά ο στόλος, με 1.300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία -το τονίζω- θα είναι προσβάσιμα για όλους.

«Η επιλογή των λεωφορείων CNG δεν ήταν τυχαία, καθώς προσφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζονται ως καθαρά οχήματα, σύμφωνα με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94/ΕΕ και κατά συνέπεια, είναι απολύτως σύμφωνα με το κείμενο θεσμικό και νομικό πλαίσιο. Ανήκουν στην τελευταία ενημερωμένη κατηγορία εκπομπών αερίων της ΕΕ για τα λεωφορεία (EURO 6e) με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο αρθρωτών (18m) diesel της ΟΣΥ. Ταυτόχρονα, τα συγκεκριμένα λεωφορεία διαθέτουν αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Για παράδειγμα, θα είναι άμεση η εισαγωγή τους στον λειτουργικό στόλο της Αθήνας, χωρίς να δημιουργηθούν ζητήματα στο παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο. Επίσης, δεν υπάρχουν ανάγκες για επιπρόσθετες δομές υποδοχής, ενώ είναι σημαντικό να τονιστεί ότι θα καλύψουν ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρησιακών αναγκών, σε μεγάλες γραμμές κορμού, αφού δεν έχουν ζητήματα επάρκειας αυτονομίας» εξήγησε σχετικώς.

Τέλος, η κ. Αλεξοπούλου υπογράμμισε ότι η μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας αναγκαίος εκσυγχρονισμός που οφείλουμε να υιοθετήσουμε, επιλογές όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν τον δρόμο προς μια πιο βιώσιμη, καθαρή και αποτελεσματική κινητικότητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας για Τέμπη: Το αίτημα για ανάδειξη της αλήθειας είναι δίκαιο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε: «είναι απολύτως ανθρώπινο η κοινωνία να συμπαραστέκεται στους συγγενείς των θυμάτων. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει όλοι μας να αποφεύγουμε λογικές και πρακτικές κοινωνικού διχασμού».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Στις μεταφορές ισχύει στην Ελλάδα, ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη

«Οι σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα και την Ευρώπη διέπονται από ένα ευρύ πλέγμα ενωσιακού θεσμικού πλαισίου, από συγκεκριμένες συμβάσεις» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Εμβληματικά έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα

«Με μεθοδικότητα, συνέπεια και σκληρή δουλειά, υλοποιούμε έργα που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποστηρίζουν την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σταικουρας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Εμπιστεύομαι τη δικαιοσύνη ότι θα κάνει τη δουλειά της

«Νομίζω ότι αυτό που επιδιώκουν πολλοί είναι να εργαλειοποιήσουν ένα τραγικό δυστύχημα, έτσι ώστε πάνω σε αυτό, να έχουν πολιτική κερδοσκοπία» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταϊκούρας: Άμεσα θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση έργων ύψους 1,4 δισ.

Όπως είπε, «ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ είναι στα 75 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκατ. ευρώ που ήταν», ενώ για την συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή υπάρχουν τέσσερεις εργολαβίες για σιδηροδρομικά έργα.