ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Αλλεπάλληλα «βραχυκυκλώματα» σε διαγωνισμούς μεγάλων έργων

Από το κακό στο χειρότερο η κατάσταση στα δημόσια έργα, όπως δείχνει και η ακύρωση απόφασης του υπουργείου Υποδομών για νέο διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Άκτιο - Αμβρακία.

Η χθεσινή απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με την οποία ακυρώνεται η απόφαση του υπουργείου Υποδομών που οδηγούσε σε επαναληπτικό διαγωνισμό την εργολαβία – σκούπα για τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία, ύψους 150 εκατ. ευρώ, δείχνει πως η κατάσταση στα δημόσια έργα πάει από το κακό στο χειρότερο. Δείχνει, επίσης, πως θα χρειαστούν νέες θεσμικές παρεμβάσεις ώστε να αντιμετωπιστεί το βουνό προσφυγών στο οποίο προσκρούει πλήθος μεγάλων διαγωνισμών.

Ένα τέτοιο πακέτο ρυθμίσεων ετοιμάζει το υπουργείο, αλλά φαίνεται πως θα αφορά τους νέους διαγωνισμούς και όχι όσους είναι ήδη «βραχυκυκλωμένοι» από τις προσφυγές. Για τους ήδη «βραχυκυκλωμένους» διαγωνισμούς «δεν υπάρχει ελπίδα ταχείας προώθησης», λένε οι εργολάβοι που βλέπουν να βαλτώνουν έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό και γι’ αυτό το λόγο δεν ζήτησε ανανέωση της εγγυητικής επιστολής που είχαν καταθέσει τόσο ο μειοδότης, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ, όσο και η ιταλική GD Infrastrutture με την οποία συνεργάζεται ο επιχειρηματίας Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Ο τελευταίος είχε καταθέσει προσφυγές κατά του μειοδότη, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός των περίπου 150 εκατ. ευρώ να εμπλακεί σε καθυστερήσεις. Στο υπουργείο επέλεξαν, λοιπόν, το δρόμο της ακύρωσης και επαναπροκήρυξης κάτι που δεν άρεσε στην GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης. Έτσι προσέφυγε στην ΑΕΠΠ κατά της απόφασης ακύρωσης, μέσω της μη απαίτησης για ανανέωση της εγγυητικής επιστολής, και δικαιώθηκε.

Δε γνωρίζουμε ποια θα είναι η στάση του υπουργείου, αλλά μάλλον θα χρειαστεί άλλη απόφαση για να ακυρωθεί οριστικά ο διαγωνισμός. Και είναι σίγουρο πως θα υπάρξει και νέα προσφυγή από την πλευρά Εμφιετζόγλου, η οποία αντιδρά στην επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου για ένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Η GD Infrastrutture είχε υπογράψει συμβάσεις για δύο από τα οκτώ τμήματα του άξονα Πάτρα – Πύργος, που είχε τεμαχιστεί σε οκτώ κομμάτια από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Τώρα απειλεί πως θα ασκήσει κάθε ένδικο μέσο ώστε να αποτραπεί η ακύρωση των συμβάσεων και η ένταξη στην «Ολυμπία Οδό». Το υπουργείο ανακοίνωσε, όμως, συμφωνία με τους μετόχους της τελευταίας και τώρα περιμένει τις τελικές αποφάσεις για να προχωρήσει. 

Ο κ. Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει «αυτοσυγκράτηση» από όσους αντιδρούν καθώς θεωρεί πως μόνο μέσω ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού» μπορεί να ολοκληρωθεί το έργο. Δεν έχει την ίδια γνώμη η πλευρά Εμφιετζόγλου με αποτέλεσμα η διαμάχη των δύο πλευρών να εντείνεται. Κατά πληροφορίες, η κόντρα θα επεκταθεί και σε άλλα έργα που εκτελεί αυτή την περίοδο η ιταλική τεχνική εταιρεία.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δήμας-αρχείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δήμας: Έως τέλος του έτους η παράδοση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επισκέφθηκε τα εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, στις θέσεις: Γέφυρα Πείρου, Άνω Διάβαση Α818 και Α/Κ Πύργου, καθώς και το ΚΕΣ Ολυμπίας Οδού.
Άκτωρ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AKTOR Romania: Αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας

Η AKTOR Romania έχει κινητοποιήσει πάνω από 200 υπεργολάβους, συνεργάτες και προμηθευτές για τα έργα αυτά, οι οποίοι παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες αιχμής, συμβάλλοντας στην ομαλή εκτέλεση των εργασιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προχωράει η ΑΜΚ του ομίλου AKTOR με ισχυρή στήριξη των μετόχων

Ο όμιλος θα προχωρήσει εντός του έτους 2025 σε επενδύσεις ύψους 582 εκατ. ευρώ στον κλάδο των Ακινήτων και 190 εκατ. ευρώ στις ΑΠΕ, που θα χρηματοδοτηθούν από την ΑΜΚ, ίδια κεφάλαια και έτερες πηγές, όπως ο τραπεζικός δανεισμός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Π. Σουρέτης: Αναγκαία η αύξηση των ΣΔΙΤ για ενίσχυση των επενδύσεων

Ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας σε συνέδριο, υποστήριξε ότι το υπ. Υποδομών και Μεταφορών ακόμη και με περιορισμένους πόρους μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξάρχου (AKTOR): Ανάγκη για νέο παραγωγικό μοντέλο με ορίζοντα το 2032

Ο επικεφαλής του Ομίλου σχολίασε θετικά την πρόσφατη τοποθέτηση του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη ότι δεν θα επιβληθούν έκτακτες εισφορές και μέτρα στις επιχειρήσεις, την οποία χαρακτήρισε εξαιρετικά χρήσιμη.