ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Στυλιανίδης: Δημιουργείται πλέον μια νέα Εγνατία, η Θαλάσσια Εγνατία

«Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής .

Την αναπτυξιακή δυναμική των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης με στόχο να καταστούν αναπόσπαστα μέλη δύο νέων επιπλέον ευρωπαϊκών διαδρόμων, ανέδειξε μιλώντας το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.

Στην ομιλία του κατά την ημερίδα της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος με θέμα «Η εξέλιξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος την τελευταία δεκαετία. Ευκαιρίες και προκλήσεις για το μέλλον», τόνισε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια φορτία, οχήματα και επιβάτες πολλαπλασιάζουν κάθε χρόνο την παρουσία τους στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδος.

«Λιμένες που παλαιότερα είχαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα», είπε ο υπουργός, «σήμερα σφύζουν από εμπορική και μεταφορική δραστηριότητα. Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Η σημαντικότητα του λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι ανάλογος και αυτού του λιμένα Πειραιά. Έχει γίνει και μπορεί ακόμα να αναβαθμιστεί, σε κύριο λιμένα των Βαλκανίων».

Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε επίσης στη σημασία και του λιμένα Αλεξανδρούπολης ο οποίος έχει αναπτύξει σήμερα έναν καθημερινό κύκλο εργασιών σε αντίθεση με τον έρημο λιμένα των προηγούμενων δεκαετιών.

Τόνισε δε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξασφάλισε την χρηματοδότηση έργων, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προϋπολογισμού 24.000.000 ευρώ για την αναβάθμισή του.

«Οι επενδύσεις που αναμένονται για τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο υπουργός, «θα δημιουργήσουν αναμφισβήτητα θετικό πρόσημο στην τοπική και εθνική οικονομία και απασχόληση».

Αναφέρθηκε επίσης σε περίπου άλλες 30 λιμενικές υποδομές που υπάρχουν στον άξονα της Εγνατίας και έκανε λόγο για λιμενική βιομηχανία ενώ στο παρελθόν, όπως είπε χαρακτηριστικά, «ήταν λιμενική βιοτεχνία».

Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι δημιουργείται πλέον μια νέα Εγνατία, η «Θαλάσσια Εγνατία». Παράλληλα έδωσε έμφαση στην δημιουργία δύο νέων λιμενικών υποδομών στο Άγιο Όρος, σε συνεργασία με την Αθωνική Αδελφότητα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε τους συμμετέχοντες να ξεκινήσουν όλοι μαζί, τον διάλογο για την νέα Εθνική Λιμενική Πολιτική και αναφέρθηκε διεξοδικά στα μέτρα του Υπουργείου για την νέα μορφή των λιμένων του μέλλοντος, δηλαδή των πράσινων λιμένων, των ψηφιακά αυτοματοποιημένων λιμένων που προτάσσουν την ασφάλεια, σέβονται τον πολίτη και κυρίως εκείνων που έχουν κινητικά προβλήματα.

«Το 50% των διαπραγματεύσεων βασίζεται στην αξιοπιστία της χώρας», κατέληξε ο κ. Στυλιανίδης. «Και αυτό οφείλεται στον Πρωθυπουργό μας Κυριάκο Μητσοτάκη και στην Κυβέρνησή μας. Ο Πρωθυπουργός με το όραμα και την μεθοδικότητά του έχει αναδείξει την χώρα μας σε χώρα σταθερότητας, προόδου και επιτυχημένων διεθνών πρωτοβουλιών».

Παρόντες στην ημερίδα ήταν ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων κ.Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Ζαφείριος Ροκίδης ως εκπρόσωπος του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Στόχος η Θεσσαλονίκη να καταστεί κύριος λιμένας των Βαλκανίων

Η εφαρμογή του Master Plan για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επικυρώθηκε με Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, ο ΟΛΘ υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ
Περιπολικό ΕΛΑΣ κοντά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εντοπίστηκε σορός γυναίκας στη θαλάσσια περιοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Βρέθηκε σορός γυναίκας ηλικίας 50-55 ετών στη θαλάσσια περιοχή της προβλήτας Α’ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Διενεργείται προανάκριση από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν ενέκρινε τη διαχείριση του ΔΣ για το 2024 στον ΟΛΘ

Εκτός διοικητικού συμβουλίου τέθηκε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ κ. Αθανάσιος Λιάγκος. Σπάνιο, βασικός μέτοχος να μην εγκρίνει τη συνολική διαχείριση του ΔΣ της εταιρείας του.