ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
OLTH, Thessaloniki, Limania
Πηγή: ΟΛΘ

Αναγκαία η παράταση της σύμβασης του ΟΛΘ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις

Αναφορικά με τη μείωση εσόδων του ΟΛΘ, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Σ. Γκίκας σημείωσε πως θα πρέπει να συνεκτιμηθούν οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις που δεν επέτρεψαν να υπάρξουν τα αναμενόμενα κέρδη.

Απαραίτητη είναι η πενταετής παράταση για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ  σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανο Γκίκα που υπογράμμισε ότι η παράταση εξυπηρετεί απολύτως την τοπική κοινωνία της Θεσσαλονίκης και το εθνικό συμφέρον.

Σε ομιλία του στη Βουλή, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέφερε πως η παράταση είναι απαραίτητη καθώς προέκυψαν αλλαγές στο δικαστικό και νομοθετικό πλαίσιο από το 2018 που υπεγράφη αρχικά η σύμβαση.

Ειδικότερα, παρέχοντας διευκρινίσεις στις τοποθετήσεις του εισηγητή και των ειδικών αγορητών των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ο κ. Γκίκας ανέφερε πως μετά την έκδοση των σχετικών αποφάσεων από το ΣτΕ τον Μάρτιο του 2022, απαιτείται πλέον η προηγούμενη έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση των master plan των λιμένων, γεγονός που ανέτρεψε τον χρονικό σχεδιασμό της υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων του Ο.Λ.Θ. και ως αποτέλεσμα υπάρχουν καθυστερήσεις.

Εντούτοις, όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, ο Ο.Λ.Θ. προχώρησε στην υλοποίηση επενδύσεων ύψους 74,1 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 51,6 εκ. ευρώ αφορούν σε μη υποχρεωτικές επενδύσεις. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται αναβαθμίσεις κτιρίων, υποσταθμών παροχής ενέργειας και του νέου επιβατικού σταθμού, αναβαθμίσεις υποδομών κρηπιδωμάτων, εγκατάσταση προσκρουστήρων, αποκατάσταση οδοστρωμάτων, εξοπλισμούς μηχανημάτων, αλλά και άλλα έργα που είναι υπό εξέλιξη.

Περαιτέρω, ο υφυπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε, ότι τα τελευταία χρόνια ο Ο.Λ.Θ. έχει αυξήσει τον κύκλο εργασιών του ομίλου κατά 47% σε ετήσια βάση, έχει πολλαπλασιάσει το τίμημα παραχώρησης κατά 2,7 φορές, αύξησε τον αριθμό του προσωπικού κατά 52% και ο αριθμός των εργαζομένων ανέρχεται πλέον σε 537 και παράλληλα έχει εκπαιδεύσει 142 ασκούμενους.

Για τη μείωση εσόδων στην οποία αναφέρθηκε η αντιπολίτευση, ο κ. Γκίκας σημείωσε ότι θα πρέπει να συνεκτιμάται αν υπάρχει ή όχι υπαιτιότητα του επενδυτή. Που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει, καθότι οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις (χρηματοοικονομικές, υγειονομικές, εφοδιαστικές, γεωπολιτικές, κλπ.) δεν επέτρεψαν στον οργανισμό να έχει τα αναμενόμενα κέρδη. Παρότι και τώρα τα κέρδη είναι σημαντικά, θα μπορούσαν να ήταν ακόμη μεγαλύτερα αν δεν υπήρχαν οι εξωγενείς συνθήκες.

Διευκρίνισε ότι είναι εκτός του επιχειρηματικού ρίσκου που αναμένεται να αναλάβει ένας συνετός επιχειρηματίας, καθότι έλαβαν χώρα απρόβλεπτες συνθήκες δημιουργώντας καθεστώς «ανωτέρας βίας». Απαντώντας γιατί δεν υιοθετεί η κυβέρνηση τις ίδιες διαδικασίες για τις μελέτες για όλους τους λιμένες, ανέφερε ότι έχει σημασία αν ένας λιμένας είναι ιδιωτικοποιημένος και τι έργα και επενδύσεις έχει αναλάβει να εκτελέσει, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να είναι οριζόντια αυτή η ρύθμιση.

Σχολιάζοντας την αντίθεση της αντιπολίτευσης στο θέμα του τριμήνου για τις μελέτες, τόνισε ότι είναι λογικό να θεωρείται ότι αυτές θα εγκρίνονται μετά την παρέλευση των 3 μηνών, διότι δεν είναι δυνατόν η εκτέλεση τόσο σημαντικών έργων υποδομής και έργων εκπλήρωσης υποχρεωτικών επενδύσεων, να εξαρτάται από την ταχύτητα διεκπεραίωσης από τη δημόσια υπηρεσία. Σε κάθε περίπτωση, διευκρίνισε, ότι η ρύθμιση αυτή υπήρχε ήδη στο άρθρο 10 παρ. 3 του Ν 4522/2018 για τις μελέτες. Αυτό που προστίθεται έχει να κάνει με τις τροποποιήσεις των μελετών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άναψε «πράσινο φως» για το master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης η εισήγηση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αντιδήμαρχο της Τεχνικών Έργων να αναφέρει ότι από το 2016 υπάρχει θετική γνωμοδότηση για το έργο.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρον για το ποσοστό Σαββίδη στον ΟΛΘ εξέφρασε η HIG Capital

Στις προθέσεις του αμερικανικού fund είναι η δημιουργία κόμβων logistics στους λιμένες Αλεξανδρούπολης και Βόλου, ενώ επενδύει και στον κλάδο της φιλοξενίας, αγοράζοντας 3 ξενοδοχεία στην Κρήτη.
Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαββίδης: Επενδύσεις-σταθμός στον Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Προβλήτα 6

Ο Ιβάν Σαββίδης επισκέφθηκε τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, είδε την πρόοδο έργων και τόνισε τη σημασία της επέκτασης του Προβλήτα 6 και της αποκατάστασης του ιστορικού κτιρίου ΠΑΕΓΑΕ.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκε η κατασκευή της Προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πράσινο φως δόθηκε στην επέκταση του Προβλήτα 6, έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που αναβαθμίζει το λιμάνι Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις υποδομές του ΟΛΘ και τη σημασία του για τη Βόρεια Ελλάδα.