ΓΔ: 2053.08 -1.14% Τζίρος: 188.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Νέοι εργαζόμενοι
Φωτο: Ομάδα νέων εργάζεται.. Credit: Shutterstock

Η Gen Z αναγνωρίζει τη σημασία της ασφάλιση, αλλά δεν κατανοεί τα προγράμματα

Η Gen Z θεωρεί σημαντική την ιδιωτική ασφάλισης, αλλά η πολυπλοκότητα και η έλλειψη οικονομικής εκπαίδευσης κρατούν πολλούς νέους μακριά από τη σωστή κάλυψη και προστασία.

Η Gen Z βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα δίπολο όσον αφορά στο ασφαλιστικό, με την πλειονότητα των νέων να αναγνωρίζει τη σημασία της ασφάλισης και τα προνόμια που προσφέρει, αλλά να μην μπορεί να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια στην πρόσβαση και κατανόηση των ασφαλιστικών προϊόντων.

Τα άτομα που είναι γεννημένα μεταξύ 1997 και 2010 θεωρούν πολύ σημαντικό το να μπορούν να νιώθουν ασφάλεια ως προς την υγεία, την περιουσία και το μέλλον τους, εντούτοις πολλοί από αυτούς συνδέουν την ασφάλιση με την «πολυπλοκότητα» και τη γραφειοκρατία, καθιστώντας τα ασφαλιστικά προϊόντα λιγότερο προσβάσιμα στους νέους. 

Επιπλέον, πολλοί δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν, κάτι που συμβάλλει στην αντίληψη πως ο ασφαλιστικός κλάδος είναι δυσπρόσιτος.

Αυτά τονίζει η πανευρωπαϊκή έρευνα της Insurance Europe σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων, υπογραμμίζοντας πάντως και μια ευαισθησία που διέπει τη Gen Z, καθώς το 82% των ερωτηθέντων δήλωσε πως είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα για μια ασφάλιση που προσφέρει καλύτερη κάλυψη και παροχές, δείχνοντας μια ισχυρή επιθυμία για ποιότητα και υψηλότερη προστασία, ακόμη και αν αυτό κοστίσει παραπάνω. 

Μάλιστα, κατά την επιλογή ενός ασφαλιστικού προϊόντος, το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε πως εστιάζει κυρίως στο επίπεδο προστασίας, ακολουθούμενο από την τιμή, στην οποία εστιάζει το 66%.

Η εικόνα στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η ασφαλιστική κουλτούρα των νέων διέπεται από μια πιο αισιόδοξη νότα, καθώς η γενική εικόνα που προκύπτει από την τελευταία έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) αποκαλύπτει πως η πλειονότητα των ατόμων ηλικίας 25-34 θεωρεί ότι η ασφάλιση είναι σημαντική, ενώ παράλληλα διατηρούν θετική άποψη για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Όπως εξήγησαν αρμόδιοι της Ένωσης στο BD, η πιο δημοφιλής κατηγορία προγραμμάτων παραμένουν αυτά του κλάδου υγείας, ενώ πολλοί νέοι εξετάζουν την πιθανότητα να αποκτήσουν στο μέλλον κάποιο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, παρά τη σαφώς βελτιωμένη εικόνα που έχουν οι νέοι για τον κλάδο της ασφάλισης, η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα από τα μεγαλύτερα ασφαλιστικά κενά στην Ευρώπη, με τους Έλληνες πολίτες να διαθέτουν σημαντικά λιγότερα χρήματα για την ασφαλιστική τους κάλυψη συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλους τους τομείς της ασφάλισης -από την υγεία και τη σύνταξη έως την προστασία της περιουσίας- με παράγοντες της αγοράς να κάνουν λόγο για τέσσερις φορές μεγαλύτερο προστατευτικό κενό στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη.

Δεν ελκύουν τους νέους τα συνταξιοδοτικά προγράμματα

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, περίπου το 40% των ατόμων ηλικίας 18-35 ετών δεν αποταμιεύει για τη σύνταξή του. Μάλιστα, μόλις το 65% των ερωτηθέντων θεωρεί σημαντικό το σχεδιασμό της συνταξιοδότησης, από τους οποίους περισσότεροι από τους μισούς (54%) δεν έχουν ακόμη αρχίσει να αποταμιεύουν για αυτό. 

Παράλληλα, όσοι νέοι δήλωσαν πως δεν ενδιαφέρονται ακόμη να επενδύσουν σε ιδιωτικό πλάνο σύνταξης είναι κυρίως επειδή δεν έχουν αρκετά χρήματα (41%), επειδή αισθάνονται πολύ νέοι για να μπουν σε αυτήν τη διαδικασία (37%), ενώ ένα 22% «δεν το έχει σκεφτεί πολύ».

Βασικό εμπόδιο η πολυπλοκότητα του κλάδου

Πολλοί νέοι ενδιαφέρονται για ασφαλιστικά προϊόντα αλλά τους κρατάει πίσω η αντίληψη πως ο κλάδος είναι πολύ περίπλοκος. 

Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των συμμετεχόντων θεωρεί πως η ασφάλιση θα μπορούσε να γίνει ελκυστική για το ευρύ κοινό με πιο φιλικές προς τον καταναλωτή πληροφορίες, πιο φιλικές προς το ψηφιακό περιβάλλον υπηρεσίες και απλούστερες διαδικασίες κατά την αγορά ασφάλισης.

Η βελτίωση των πληροφοριών κατατάχθηκε ακόμη υψηλότερα από την τιμή, δείχνοντας ότι η αναγνωσιμότητα και η εύκολη κατανόησηα έχουν πραγματικά σημασία για το νεανικό κοινό. 

Οι νέοι αναφέρθηκαν επίσης σε «ευκολότερη πρόσβαση», «ευκολότερες και κατανοητές συμβάσεις», «μεγαλύτερη κάλυψη», «ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση», καθώς και «μεγαλύτερη εστίαση στην προσέγγιση των νέων».

Ένα ακόμη βασικό εμπόδιο αποτελεί η έλλειψη χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης, με το 82% να δηλώνει ότι δεν έλαβε επαρκή οικονομική εκπαίδευση στο σχολείο για να λάβει τεκμηριωμένες αποφάσεις για ασφάλιση. 

Στην Ελλάδα συγκεκριμένα, έρευνες δείχνουν ότι περισσότερο από το 50% των νέων εκτιμά ότι έχει πολύ λίγες ή καθόλου πληροφορίες για την ασφάλιση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης υπουργικό συμβούλιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πάγος» στα σχέδια της κυβέρνησης για επιβολή πλαφόν στα ασφάλιστρα υγείας

Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να «παγώνει» το σχέδιο για πλαφόν στα ασφάλιστρα υγείας λόγω ανησυχίας για την ανάγκη μεγάλων πρόσθετων προβλέψεων και αποσταθεροποίησης του κλάδου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα 1,9 δισ. ευρώ άγγιξε η παραγωγή ασφαλίστρων στο τετράμηνο

Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του Απριλίου, καθώς η παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε κατά 16,5% σε σχέση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσίευσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφάλειες: Στα 7,2 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις για ακραία καιρικά φαινόμενα

Οι αποζημιώσεις των 7,2 εκατ. ευρώ αντιστοιχουν σε συνολικά 476 ζημιές την περίοδο 29 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2025, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).