ΓΔ: 2014.47 0.04% Τζίρος: 199.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Λογότυπο Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Το επίσημο λογότυπο του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού που προωθεί την οικονομική εκπαίδευση.

Η χρηματοοικονομική παιδεία θεμέλιο για μαθητές και οικονομία

Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση των μαθητών και η διάδοσή της αποτελεί θεμέλιο της οικονομίας, τόνισαν στη συνάντηση εργασίας της ΕΕΔΑΔΠ και του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδας.

Η χρηματοοικονομική γνώση αποτελεί βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης και θεμέλιο για την ανάπτυξη της οικονομίας, όπως αναδείχθηκε σε συνάντηση εργασίας του προγράμματος χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού "@ξία", που διοργάνωσε η Ένωση Εταιριών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδας.

Στην εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν κεντρικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στην προώθηση χρηματοοικονομικών γνώσεων, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των νέων. Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννης Στουρνάρας, τόνισε ότι «την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός δεν αφορά αποκλειστικά τους οικονομολόγους, αλλά κάθε πολίτη που έχει ανάγκη την αυτομόρφωση και την εξέλιξη».

Υπογραμμίστηκε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος έχει υλοποιήσει δράσεις με στόχο την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής αντίληψης ως απαραίτητης δεξιότητας για ασφάλεια και σταθερότητα. Ο πρόεδρος της ΕΕΔΑΔΠ και διευθύνων σύμβουλος της Cepal, Θόδωρος Αθανασόπουλος, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες της Ένωσης από το 2021, δίνοντας έμφαση στην εκπαίδευση μαθητών, δασκάλων και γονέων. Το πρόγραμμα "@αξία" έχει ήδη προσεγγίσει 450.000 μαθητές και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, συμβάλλοντας στην πρόληψη της υπερχρέωσης.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλική Λαζαράκου, χαρακτήρισε τη χρηματοοικονομική γνώση «θεμέλιο της οικονομίας» και ανέδειξε τις συνεργασίες της Επιτροπής με πανεπιστήμια και διεθνείς φορείς για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων.

Εθνική Στρατηγική και Εκπαιδευτικές Πρωτοβουλίες

Η γενική γραμματέας Θεώνη Αλαμπάση αναφέρθηκε στη δημοσίευση της Εθνικής Στρατηγικής Χρηματοοικονομικού Εγγραμματισμού, που υλοποιείται με τη συμβολή του ΟΟΣΑ. Η στρατηγική αυτή εστιάζει στην εκπαίδευση, την επαγγελματική κατάρτιση, την προστασία καταναλωτή, καθώς και στην ενίσχυση του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού των μικρών επιχειρήσεων.

Ο Αναστάσιος Πανούσης, αντιπρόεδρος της ΕΕΔΑΔΠ και διευθύνων σύμβουλος της doValue Greece, παρουσίασε το doResponsible Financial Center, τονίζοντας τη σύνδεση μεταξύ χρηματοοικονομικής γνώσης και χαμηλότερων ποσοστών αθέτησης δανείων. Ο Άρης Αρβανιτάκης, διευθύνων σύμβουλος της UCI, ανέλυσε τα αποτελέσματα του προγράμματος "@αξία", με χιλιάδες επισκέψεις και εκπαιδευτικές δράσεις, θέτοντας ως στόχο την περαιτέρω ενσωμάτωση του προγράμματος στην εκπαιδευτική ύλη.

Ο Αργύρης Τζικόπουλος από το Junior Achievement Greece παρουσίασε το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», που βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν βιωματική εμπειρία στην αγορά και να αναπτύξουν υπεύθυνες οικονομικές συνήθειες.

Συμμετοχή Τραπεζών και Εκπαιδευτικών Φορέων

Από την πλευρά των τραπεζών, η Alpha Bank προωθεί το IQonomy, με επιμορφωτικά σεμινάρια και δράσεις για γυναίκες άνω των 18 ετών. Η Eurobank εστιάζει στην ενίσχυση της κουλτούρας αποταμίευσης, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς αναπτύσσει το Youth's Financial Literacy, τονίζοντας τη σημασία της οικονομικής παιδείας ως δεξιότητα ζωής.

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών συμμετέχει ενεργά στην Εθνική Στρατηγική και προσφέρει δωρεάν προγράμματα για μικρές επιχειρήσεις, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη του μικρού επιχειρείν για ενημέρωση και βασικές γνώσεις.

Στον διάλογο με εκπροσώπους σχολείων, αναδείχθηκε ο ενθουσιασμός των μαθητών για τα προγράμματα αποταμίευσης, αλλά και οι δυσκολίες των εκπαιδευτικών λόγω φόρτου εργασίας. Τονίστηκε η σημασία της σταδιακής ένταξης του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού σε όλα τα σχολεία, με την αξιοποίηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.

Συμπεράσματα και Προοπτικές

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με συζήτηση για την ανάγκη δημιουργίας ενός οικοσυστήματος γονέων, δασκάλων και οικογενειών που θα ενισχύσει τη χρηματοοικονομική γνώση των νέων. Επισημάνθηκε η ανάγκη ενίσχυσης των σχετικών δομών στην Ελλάδα, με στόχο να αποτελέσει η χώρα παράδειγμα στην προώθηση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα "@ξία" είναι διαθέσιμες στον επίσημο μικροκόμβο: https://www.gfli.gr/programma-axia/

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Στουρνάρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Στουρνάρας: Ανάγκη η προώθηση της οικονομικής παιδείας στα σχολεία

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας τόνισε την ανάγκη εισαγωγής μαθήματος οικονομικής παιδείας στα σχολεία και παρουσίασε νέες δράσεις της ΤτΕ για τον οικονομικό εγγραμματισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχηματίστηκε το νέο προεδρείο του ΙΟΒΕ με πρόεδρο τον Ιωάννη Ρέτσο

Ο κ. Ρέτσος αναλαμβάνει καθήκοντα μετά την ολοκλήρωση της θητείας του κ. Παναγιώτη - Αριστείδη (Τάκη) Θωμόπουλου, ο οποίος υπηρέτησε το ΙΟΒΕ από τη θέση του προέδρου τα τελευταία 4 χρόνια.