Στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για το νομοσχέδιο «Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία», ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, τοποθετήθηκε σχετικά με τη στρατηγική αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε πως η αναδιάρθρωση του δικτύου των ΕΛΤΑ θα γίνει σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, επιδιώκοντας τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών. Επισήμανε ότι κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έκλεισαν 77 υποκαταστήματα ΕΛΤΑ, ενώ υπενθύμισε πως το Υπερταμείο δημιουργήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, περνώντας σε αυτό τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου.
Αναφερόμενος στη διαχείριση των οικονομικών των ΕΛΤΑ, ο υπουργός σημείωσε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε ζημίες ύψους 7,5 εκατ. ευρώ τον μήνα. Υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε σε αναδρομικές πληρωμές της καθολικής υπηρεσίας και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ώστε να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των ΕΛΤΑ και να καλυφθούν οι συσσωρευμένες ζημιές.
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η πτώση της ταχυδρομικής αλληλογραφίας είναι αντικειμενική και πλέον αντιστοιχεί στο 10% των επιπέδων πριν από μία δεκαετία. Παράλληλα, το 90% των δεμάτων και το 92% των συντάξεων διανέμονται απευθείας στα σπίτια. Προανήγγειλε επέκταση της κάλυψης των τραπεζικών υπηρεσιών μέσω των ταχυδρόμων, ώστε να φτάσει σύντομα το 100%.
Σε ό,τι αφορά το νέο νομοσχέδιο, ο υπουργός υπογράμμισε ότι τα προτεινόμενα μέτρα της αντιπολίτευσης κοστίζουν 6 δισ. ευρώ και ζήτησε να παρουσιαστεί αναλυτικά η πηγή χρηματοδότησης. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει μειώσει 83 φόρους και εισφορές τα τελευταία χρόνια, σε αντίθεση με τις αυξήσεις που είχαν επιβληθεί στο παρελθόν.
Ο κ. Πιερρακάκης έκλεισε την παρέμβασή του τονίζοντας ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης δίνει προτεραιότητα στη δημοσιονομική ισορροπία και στην πραγματική ενίσχυση της μεσαίας τάξης, αποφεύγοντας υποσχέσεις χωρίς κοστολόγηση.